Okee, ik weet het, hier zijn honderden tutorials over te vinden, veel posts over en ze werken allemaal... behalve bij mij
(zoals gewoonlijk).
Ik test op NetScape 6, dat werkt. Ik test op IE6, dat werkt niet. Bij het uitvoeren van onderstaande code houdt alles op (done, but with errors on page) en krijg ik de rest van de code ook niet meer.
De alert 'MS' krijg ik, dus hij komt in dat gedeelte. Ik heb verscheidene dingen geprobeerd in plaats van offsetWidth, namelijk:
document.screen.width;
document.body.width;
document.body.clientWidth;
Deze heb ik van een aantal tutorialsites geplukt. In Netscape geen problemen, alles IE dus... ik zit hier al een tijdje mee te prutsen en krijg het maar niet aan de gang. Waar zit de fout?
Ik test op NetScape 6, dat werkt. Ik test op IE6, dat werkt niet. Bij het uitvoeren van onderstaande code houdt alles op (done, but with errors on page) en krijg ik de rest van de code ook niet meer.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function getBrowserSize(){ if (parseInt(navigator.appVersion)>3) { if (navigator.appName=="Netscape") { winW = window.innerWidth; } if (navigator.appName.indexOf("Microsoft")!=-1) { alert('MS'); var winW = document.body.offsetWidth; } } else{ winW = 0; } document.write("Window width = "+winW); } getBrowserSize(); |
De alert 'MS' krijg ik, dus hij komt in dat gedeelte. Ik heb verscheidene dingen geprobeerd in plaats van offsetWidth, namelijk:
document.screen.width;
document.body.width;
document.body.clientWidth;
Deze heb ik van een aantal tutorialsites geplukt. In Netscape geen problemen, alles IE dus... ik zit hier al een tijdje mee te prutsen en krijg het maar niet aan de gang. Waar zit de fout?
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.