Beste tweakers,
Ik ben al een aantal weken bezig met het onder de knie krijgen van verschillende ontwikkeltools voor EJB applicaties. Ik gebruik nu de volgende tools:
1. JBoss 3.0.7 - applicationserver
2. Eclipse - ontwikkeltool
3. Lomboz plugin voor Eclipse - voor genereren van XDoclet
4. Apache ant 1.5.3 - voor compilen
5. MSDE
6. J2sdk1.4.0_01
7. J2sdkee1.3.1
Op de site waar ik de lomboz plugin voor eclipse gedownload heb, staat een tutorial voor een CMP (http://www.objectlearn.com/support/docs/cmp.jsp). Hier ben ik dan ook druk mee bezig, maar ik krijg de connectie met de datasource niet aan de praat.
Ik heb door middel van een MSDE manager tool een database aangemaakt. Deze database is verder leeg, omdat hij zelf de tabel aan moet maken.
Wanneer ik de tutorial wil deployen geeft hij constant het volgende aan:
Kan iemand me helpen???
Ik ben al een aantal weken bezig met het onder de knie krijgen van verschillende ontwikkeltools voor EJB applicaties. Ik gebruik nu de volgende tools:
1. JBoss 3.0.7 - applicationserver
2. Eclipse - ontwikkeltool
3. Lomboz plugin voor Eclipse - voor genereren van XDoclet
4. Apache ant 1.5.3 - voor compilen
5. MSDE
6. J2sdk1.4.0_01
7. J2sdkee1.3.1
Op de site waar ik de lomboz plugin voor eclipse gedownload heb, staat een tutorial voor een CMP (http://www.objectlearn.com/support/docs/cmp.jsp). Hier ben ik dan ook druk mee bezig, maar ik krijg de connectie met de datasource niet aan de praat.
Ik heb door middel van een MSDE manager tool een database aangemaakt. Deze database is verder leeg, omdat hij zelf de tabel aan moet maken.
Wanneer ik de tutorial wil deployen geeft hij constant het volgende aan:
Heeft iemand misschien enig idee waar het aan ligt? Ik denk zelf dat het aan de instellingen van JBoss ligt. Ik heb al een tijd rond gekeken op www.jboss.org en documentatie erbij gehad en op hun forum gekeken, maar daar wordt ik niet echt wijs uit.10:19:24,390 WARN [ServiceController] Problem starting service
jboss.j2ee:jndiName=AddressBean,service=EJB
org.jboss.deployment.DeploymentException: Error: can't find data source:
java:/LombozTestDS; - nested throwable: (javax.naming.NameNotFoundException:
LombozTestDS not bound)
Kan iemand me helpen???