McAfee 4.5.1 op windows 2000 update probleem

Pagina: 1
Acties:

• Fr1ts
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-04-2020

Fr1ts

Ja Maarten!

Topicstarter
Op het netwerk hier draaien op alle computers McAfee 4.5.1, nu werkt het updaten heel slecht. 1 server die update van het internet en die zet ze lokaal neer zodat de clients kunnen updaten vanaf diezelfde server.

Maar de clients hebben moeite om te updaten vanaf die server, telkens als er geprobeerd word om up te daten komt er een melding dat de .dat files (de antivirus update files) hetzelfde zijn als degene die al geinstalleerd zijn op de computer terwijl dat absoluut niet zo is! Als ik bijvoorbeeld superdat 4257 draai (een .exe bestand die alle antivirusupdates bevat dus zodat je in 1x up to date bent) en de computer is geupdated naar versie 4257 dan probeer ik via de server up te daten naar versie 4258 met een gewone .dat file. Maar dan krijg ik de melding dat de nieuwe .dat files hetzelfde zijn als de geinstalleerde .dat files, terwijl dit toch een versie hoger is!

Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? Zo ja, is dit op te lossen?

Verder hoef ik geen berichten dat Norton ofzo een betere virusscanner is, want daar heb ik niets aan!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:19

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb berichten gehoord, dat engine 4.5x NIET meer ondersteund wordt in de auto-update voor virus definities.
Vraag het voor de zekerheid na bij McAfee / NAI. Ik vermoed dat je mag gaan upgraden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59

Xtremelead

powered by E-MU

Bij mij werkt het gewoon nog. Ik laat mijn server om de dag kijken of er een nieuwe update is op de ftp van Mcafee (staat standaard ingesteld). De server maakt een backup van deze files, zodat mijn clients en andere servers de update van die server kunnen halen.
Ik download dus niet handmatig de .exe file (superdat).

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 21:09

Masselink

Voor de dorst

Heb je toevallig de SAV of AVD bundel, dan kun je namelijk gebruik maken van de ePolicy Orchestrator. die regelt alle updates etc.

Heb je een andere versie, dan moet je een gaan kijken naar SecureCast (was het volgens mij).

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Fr1ts

Fr1ts

Ja Maarten!

Topicstarter
Xtremelead schreef op 22 april 2003 @ 10:47:
Bij mij werkt het gewoon nog. Ik laat mijn server om de dag kijken of er een nieuwe update is op de ftp van Mcafee (staat standaard ingesteld). De server maakt een backup van deze files, zodat mijn clients en andere servers de update van die server kunnen halen.
Ik download dus niet handmatig de .exe file (superdat).
Zo heb ik het dus ook ingestelt, maar omdat ik niet alle .dat files heb en je na een installatie toch even alle .dat files erop wilt zetten heb ik superdats. Verder gebruik ik ze ook niet, ik mijn voorbeeld had ik het alleen gebruikt als test.

Edit: De servers kunnen trouwens wel gewoon vanaf het netwerk updaten het zijn alleen de clients die het niet doen! Netshield heeft er dus geen problemen mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Fr1ts op 22-04-2003 11:00 ]

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
BlaTieBla schreef op 22 April 2003 @ 10:43:
Ik heb berichten gehoord, dat engine 4.5x NIET meer ondersteund wordt in de auto-update voor virus definities.
Vraag het voor de zekerheid na bij McAfee / NAI. Ik vermoed dat je mag gaan upgraden.
Nee hoor, 4.5.1 draait hier nog vrolijk updates. Het zou ook niet slim zijn van McAfee aangezien de opvolger (7.0 Enterprise) net een paar weken uit is, je kunt dus gerust zeggen dat minstens 95% van de gebruikers nog dit pakket gebruikt.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Fr1ts

Fr1ts

Ja Maarten!

Topicstarter
Als ik m'n clients gewoon rechtstreeks vanaf die ftp laat updaten lukt het wel! Erg vreemd aangezien de server exact dezelfde updates (als het goed is) gewoon opslaat!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:19

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

MauritsvanBaerle schreef op 22 April 2003 @ 11:06:
[...]
Nee hoor, 4.5.1 draait hier nog vrolijk updates. Het zou ook niet slim zijn van McAfee aangezien de opvolger (7.0 Enterprise) net een paar weken uit is, je kunt dus gerust zeggen dat minstens 95% van de gebruikers nog dit pakket gebruikt.
Het was ook maar van horen vertellen. Vanwege performance en crashing issues ben ik maar naar symantec AV corporate v8.0 gegaan.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1