goedkoop waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:03
Zelf zit ik te denken over waterkoeling. Maar ik ben niet van plan om meer uit te geven dan maximaal 150 euro. En voor die prijs moet ik toch wel aardig iets hebben.

Voor mij gaat het om een stilsysteem. De temperaturen maken mij niet zo heel veel uit, maar ik moet mijn AMD Athlon XP 1900+ wel onder de 45 graden houden en het liefst dat ik de computer nog iets kan overklokken en dat het geluid lekker stil is. (20 a 25 dba)

Mijn keus is gevallen op 3 producten.
- Aquarius II (cpu koeling)
http://www.thermaltake.co...AquariusII/aquariusII.htm
Thermaltake Aquarius II Cooling
120 euro

- Recom Coolriver (cpu, northbridge en vga koeling)
http://www.eynstein.nl/a/2660.html
135 euro

- 3R System Poseidon
100 euro (cpu koeling)

Nu heb ik natuurlijk al gezocht en na de temperaturen gekeken. Volgens mij komt Aquarius II het beste uit de bus. Maar daar tegenover staat de Coolriver 3 koelblokken heeft zodat ik geen extra zalman HP80-A hoef te halen. En echt veel informatie heb ik niet gevonden over de Poseidon (voordeel is dat die het goedkoopst is).

Nu mijn vraag. Welk set presteerd het beste (graag temps laten zien). En welke raden jullie mij aan? Natuurlijk wil ik ook weten hoe het zit met het geluid. Is het hoorbaar? Ook de negatieve punten kunnen we naar voren halen. Waarom valt het setje mij tegen enz.

Zoals ik al gezegt heb gaat mijn voorkeur uit naar Aquarius II.

In deze topic wil ik mensen en mijzelf helpen om een goedkope waterkoelingsysteem uit te zoeken en de positieve en negatieve expecten van dit setje beoordelen. Als er nog andere goedkope sets zijn, laat het dan weten. Dan kunnen we die ook beoordelen.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Waarom kopen?? Zelf maken is leuker en nog goedkoper! Als je niet zelf wilt maken dan denk ik dat de Aquaris 2 inderdaad een mooi setje is!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Ik weet niet, de aquarius lijkt me erg beperkt overkomen, en die poseidon klinkt me iets té mooi, ik denk dat je beter zelf ergens een écht goed blokje vandaan kan halen, pompje halen bij aquariumzaak (in het grote WC topic staat wel wat goeie pompjes zijn), en bij de autogarage/sloop ff een radiatortje halen.

Verwijderd

gewoon zelf maken..
zelf of iemand een leuk blokje laten maken
reservoirtje maken..
pompje erop
scooter rad halen :P (of niet als die van mij uit een CV)
slangetjes ertussen gooien
en klaar en kost haast niks...
de pomp is dan het duurtste..

Verwijderd

je kunt toch ook gewoon een aquarium pompje gebruiken? of is dat te licht?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft een gewoon aquariumpompje de juiste aansluitingen? (De mijne i.i.g. niet).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• bredend
  • Laatst online: 14-02 16:04
Heb je het grote waterkoelingtopic al gelezen? Daar staat erg veel. In deel 1 wat meer over de setjes. Dan stel je in je profiel in dat je 1000 reactie's per pagina wil, en dan zoek je naar de keywords.

Maar het beste setje maak je zelf. Of je koopt home-made dingen uit een IA ofzo.

• Freehumor
bredend schreef op 22 april 2003 @ 11:37:
Heb je het grote waterkoelingtopic al gelezen? Daar staat erg veel. In deel 1 wat meer over de setjes. Dan stel je in je profiel in dat je 1000 reactie's per pagina wil, en dan zoek je naar de keywords.

Maar het beste setje maak je zelf. Of je koopt home-made dingen uit een IA ofzo.
Ik heb dat topic afgelopen, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik daar nou veel wijzer van ben geworden mbt de drie setjes hierboven.

Ik wil gewoon de ervaringen van de gebruikers horen.

• pierre-oord
  • Laatst online: 15-01 10:55
Freehumor schreef op 22 April 2003 @ 13:57:
[...]

Ik heb dat topic afgelopen, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik daar nou veel wijzer van ben geworden mbt de drie setjes hierboven.

Ik wil gewoon de ervaringen van de gebruikers horen.
Over dat poseidon setje is al ZOveel langsgekomen, o.a. scheurende reservoirs enz enz. gewoon ff zoeken hoor

edit:

klik

[ Voor 34% gewijzigd door pierre-oord op 22-04-2003 14:04 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

pierre-oord schreef op 22 april 2003 @ 14:02:
[...]

Over dat poseidon setje is al ZOveel langsgekomen, o.a. scheurende reservoirs enz enz. gewoon ff zoeken hoor

edit:

klik
hij koelt ook nog eens slecht zon poseidon...

Ik zou voor een Thermal Take gaan die is echt super! prestaties mogen er zeker ook zijn.. top set

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

Ik heb de aquarius II set en die bevalt mji zeker wel goed. Even een copy paste van mij van een ander forum:

De after temps dile (zonder ramen open en lekkere kamertermparatuur)
Case = 25c
CPU = 32c

Stressed (eerst heel lang wachten want duurt ff voordat water opgewarmt is en hij is nog zeker wel ff idle temps met koetje)

Na kwartier wachten met koetje stressend heb ik geen zin meer om te wachten met posten, dit is het voorlopig ff stressed:
Case= 26c
CPU = 35c

Hele nacht koetje gedraaid en de uiteindelijke temps zijn:
Case= 26c
CPU = 37c
Dit is niet overgeklokt btw

Het is een XP 1800+

Het water is nu ondertussen wat warmer geworden ofzo en de temps zijn iets hoger. Maar dit komt wel in de buurt.

[ Voor 9% gewijzigd door Cryonist op 22-04-2003 14:12 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Ik had ook geen zin om zelf onderdelen bij elkaar te zoeken die mooi passen op elkaar. Dus heb ik die aquarius II gekocht. Ik ben heel tevreden over het setje, het is erg makkelijk in te bouwen en is redelijk stil. Als het nog niet stil genoeg is bouw je er een andere fan op ;) dat is ook heel makkelijk. En je temp blijft hoogst waarschijnlijk ook wel onder de 45 C. Mijn 2400+@11.5x200 wordt stressed 40 C

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik heb de recom coolriver. Ziet er leuk uit, houd alles cool en is makkelijk in te bouwen, als je je er snel vanaf wilt maken is dit een leuk setje.
temp: normaal: 34
stressed: unreal: tss 40 en 44

• Freehumor
Blackstealth schreef op 22 April 2003 @ 14:18:
Ik heb de recom coolriver. Ziet er leuk uit, houd alles cool en is makkelijk in te bouwen, als je je er snel vanaf wilt maken is dit een leuk setje.
temp: normaal: 34
stressed: unreal: tss 40 en 44
Wat voor een cpu en videokaart heb je? Die in je specs? (BS rulez. gigabyte GA8inxp, P4 3.06 ghz, ti 4800, 512 dualchannel DDR, liquid cooled (CPU, Northbridge, VGA))

[ Voor 16% gewijzigd door Freehumor op 22-04-2003 14:45 ]

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 11:24:
je kunt toch ook gewoon een aquarium pompje gebruiken? of is dat te licht?
Juup schreef op 22 April 2003 @ 11:36:
Heeft een gewoon aquariumpompje de juiste aansluitingen? (De mijne i.i.g. niet).
zelf maken :P

mijn waterkoeling kostte in totaal minder dan 100euro en haalt onder de 30C!
35C met fans op 5V en 46C ZONDER fans :P

dus een stressed xp1700+ en dit is met een kamertemp van 22C

[ Voor 4% gewijzigd door Oxi op 22-04-2003 15:38 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Poseidon: 3R systems Poseidon kit?
Aquarius: Thermaltake Aquarius II Cooling
Coolriver: Coolriver waterkoeling €135 (iemand ervaring?)
Over de coolriver is wat weinig info te vinden, maar als ik het setje zo bekijk is het prut :D De poseidon is ook erg slecht en dan vooral de radiator ervan. De rad van de coolriver is redelijk, das een maxxxpert rad als het goed is. Maar die blokken lijken me niet echt super..
Over de Aquarius is zat info te vinden. Dit topic hangt tegen een slotje aan... :X

Edit:
Heb nog even in het WC topic gekeken.. Ik zou zeggen leef je daar eens uit, want dit schiet niet op zo. Dicht.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 16:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.