Toon posts:

Bepaalde CDR's worden niet juist gezien.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende. Ik zit sinds kort met een laptop van een kennis die problemen heeft. De laptop heeft een combo drive. (DVD+CD-r) Nu heb ik daar een probleem mee. Bepaalde gebrande cd's worden gezien als leeg. Het zij iso's dus ze zijn gesloten. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het komt maar met bepaalde cd's voor. Niet met alee cd-r's dus.
En wat zou ik er aan kunnen doen. Het is een XP systeem.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je hebt over branden, dus gaat het wel alleen om cdr :? (je vraag is niet geheel duidelijk)

[ Voor 25% gewijzigd door eNaSnI op 22-04-2003 10:41 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn een bepaald aantal gebrande cd's die als leeg worden gezien. Ze zijn niet met de brander gebrand in de laptop maar met een aandere brander. Het zijn zover ik weet alleen cd-r's met problemen. Maar niet alle cd'r worden als leeg gezien. Enkele werken gewoon wel. BV ik heb een copie gemaakt van mijn C&C generals deze cd's worden als leeg gezien in de laptop. Op mijn PC leest de cd gewoon. Dat is dus het probleem.
Wat is hier aan te doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 11:02 ]

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

Twan V

...en er stralend uitzien

Het kan zijn dat de laser in een laptopdrive iets zwakker is dan in een cd-romdrive voor de pc. Dit omdat de drive compacter is en minder stroom moet verbruiken.

Probeer eens een ander (duurder?) merk CD-R om iets op te branden en stop hem dan eens in het notebook.

Volgens mij had Plextor hier PoweRec (II) voor, dacht ik

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 23:48
Die orginele C&C Generls pakt hij wel? Dan zou het probleem kunnen zijn dat de speler geen beveiligde cd's aankan.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laptops of niet, we hebben het hier over CDR/DVD drive problemen :)

Dat wordt dus een move Overige Hardware >> Opslagmedia & I/O Controllers

Verwijderd

Topicstarter
OK daar kan ik wel wat wat mee maar waarom dan de ene cd wel en de andere ni. Gebruik zelf heel graag platium cd's omdat ik daar zeer goede ervaringen mee heb. Dus de ene platum doet t wel en de andere ni. Is er een andere oplossing? Kun je de laser niet harder laten werken als je met een netvoeding werkt?
Of meschien bepaalde hulpprogramma's instaleren. BV aspi drivers of iets dergelijks?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 17:13 ]

Pagina: 1