Toon posts:

[P4, 2.8ghz ] Reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig reboot mijn systeem wanneer ik een spel speel. Tot op heden ben ik het probleem niet tegen gekomen als ik in Windows bezig ben. Wanneer ik bijvoorbeeld Morrowind, Unreal Tournament of Enclave speel, loop ik tegen dit probleem aan. Soms kan ik 2 uur zonder problemen spelen, een andere keer 5 minuten.

Chieftec Dragon Server Tower 360 W
ASUS P4PE
P4, 2.8 ghz
ATI Radeon 9700 Pro
1024 mb DDR Pc2700
Maxtor 80gb 7200 rpm
Audigy II
Lite-on 48x24

Ik draai Windows XP, nadat ik de problemen eerst met W2k ondervond. Het geheugen is goed (volgens: http://www.memtest86.com/ althans). Ik gebruik de nieuwste Cataclyst drivers (3.1. dacht ik, heb ook de oude geprobeerd), heb AGP settings op 1x gezet, fastwrite uit.....allemaal geen resultaat.....

Iemand een idee?

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:04
Wat zijn je temperaturen? Lijkt mij dat je pc iets te warm word oid (omdat het alleen maar met spelletjes gebeurd).

Ook kan het zijn dat je voeding het niet allemaal meer trekt als je een spelletje speelt (volle belasing=meer stroom). Maar dat lijkt me sterk als je een 360W voeding hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nah, dat dacht ik ook, maar wanneer hij ging rebooten ben ik direct de temp in mn bios gaan checken en die was altijd <50 graden

Verwijderd

Het kan zijn dat je Windows dus opnieuw opstart, in dat geval moet je eens kijken onder deze computer-->eigenschappen-->geavanceerd-->opstartinstellingen oid-->en dan uitvinken dat Xp opnieuw opstart bij een systeemfout.

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde specs en ik had dat probleem tot voor kort ook.
Alles nagekeken en uiteindelijk m'n voeding maar vervangen.
Was een 350Watt exemplaar, wat genoeg _zou_ moeten zijn.
Zit nu een 430Watt voeding in en heb geen last meer van spontane reboots.

Probeer eens een zwaardere voeding, je weet maar nooit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 10:57:
Het kan zijn dat je Windows dus opnieuw opstart, in dat geval moet je eens kijken onder deze computer-->eigenschappen-->geavanceerd-->opstartinstellingen oid-->en dan uitvinken dat Xp opnieuw opstart bij een systeemfout.
Been there, done that ;-)

Toch bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 10:58:
Ik heb ongeveer dezelfde specs en ik had dat probleem tot voor kort ook.
Alles nagekeken en uiteindelijk m'n voeding maar vervangen.
Was een 350Watt exemplaar, wat genoeg _zou_ moeten zijn.
Zit nu een 430Watt voeding in en heb geen last meer van spontane reboots.

Probeer eens een zwaardere voeding, je weet maar nooit. :)
Hier was ik al bang voor ;)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Het kan gebeuren dat je voeding ook al is deze 360W
juist de 5 volt lijn en de 3,3 volt lijn te laag zijn.

Neem eens een progje die deze spanningen kan monitor en opslaan dan eens kijken wat er gebeurd als je speelt.
Misschien trekt je radeon teveel van de 5 volt lijn af en gaat WinXP rebooten

just an idee
Pagina: 1