Kiss DivX-DVD DP-500 + DHCP problemen

Pagina: 1
Acties:

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 15:25
Situatie-schets

Vorige week heb ik mijn MPEG4 ondersteunende DVD speler binnen gekregen (Kiss Dp-500). Deze DVD speler heeft ook een netwerk-kaart aan boord zodat het ook mogelijk is om data te streamen vanaf de pc. Helaas heb ik met deze laatste functionaliteit een probleem. Jammergenoeg kun je binnen het configuratie-scherm van de speler niet een IP-adres kiezen. De speler moet een IP-adres verkrijgen van een DHCP-server. Op de pc waar de video/audio data vandaan wordt gestreamd moet een sukje software draaien dat er voor zorgt dat bepaalde bestanden beschikbaar worden gesteld voor de DVD-speler.
Binnen het configuratie-menu van de DVD-speler moet je het IP-adres aangeven van de computer waar de "link-software" draait. Mij netwerk bestaat uit een getweakt Alcatel modem (Router/DHCP geactiveerd), een Edimax Switch, een pc met XP prof en een laptop met XP prof. Binnen beide XP-machines zijn de firewalls uitgezet.

Probleem

Het lukt mij niet om een IP-adres toe te kennen aan de DVD-speler en daardoor kan ik ook niets streamen vanaf de computer. Ik was wel zover gekomen dat ik in mijn lease-table zag staan dat ik op een bepaald moment 3 verschillende IP-adressen had met 3 verschillende hardware-adressen. De status van de DVD speler voor de lease-entry was "free" terwijl de andere 2 op "used" (of iets dergelijks) stonden. Het leek er dus op dat er een IP-adres was uitgedeeld maar dat dit ook gelijk was vrijgegeven (pingen leverde niets op). Wat ik weet van de linksoftware is dat dit werkt op poort 8000. Zou het kunnen zijn dat de router een ip-adres toekent aan de DVD speler, deze DVD speler probeert een connectie te maken met de computer over poort 8000, de router (modem firewall) ziet dit en vindt dit een verdachte poort en knikkert de DVD speler eruit? Het lijkt mij sterk aangezien dit allemaal op een intern netwerk gebeurt maar je weet het nooit.

Het laatste wat ik heb geprobeerd:-->de DHCP-server uitgezet op het Alcatel modem en een dhcp server geïnstalleerd op mijn computer. Deze DHCP server werkte prima aangezien mijn laptop ook zonder problemen gebruik kan maken van deze DHCP server. Binnen de DHCP server is een view met een overzicht van de status van alle IP-adressen binnen het 192.168.1.x subnet --> Geen DVD speler !!

Hebben jullie nog tips hoe ik dit DHCP-probleem kan oplossen ???

Verwijderd

Ik denk dat je de netwerk kaart van de DVD-speler kan zien als elke ander.

Dus op een of andere manier moet je DvD-speler reseten zodat je NIC kaart van de DvD-speler gaat broadcasten, door dit te doen vraag hij op dat moment een ip adress van DHCP.
Voor dat hij gaat broadcasten, kan je misschien ook ARP-s commando proberen om hem een vast IP te geven.

Dus kijk in de handleiding hoe je hem kan resetten en zorg er voor dat je DHCP up and running is.

Gebruik gewoon DHCP van je router, want ik vind persoonlijk dat dat beter werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 10:43 ]

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 15:25
Een reset uitvoeren van het IP-adres binnen de DVD speler is volgens mij de "renew IP" optie. Deze optie draai ik inderdaad altijd zodra ik weer wat nieuws probeer met de dhcp. Volgens mij doe ik dat altijd wel goed.

Verwijderd

Er moet een manier zijn hoe je hem helemaal kan resetten, maar dan ben je ook je menu instellingen kwijt.

Verwijderd

There is an another tool that you can use insted of PC-Link. It's "Open DP-500". It's an open source program that runs on a Java runtime. The program is written by Stephan van Maris and I created a installer program around it.

What you need to run the program is the Sun Java Runtime. You can download it at: http://java.sun.com/getjava/download1.html

The Open DP-500 you can download at: http://www.home.zonnet.nl/serialz/

You just put your pictures in a specific folder and it's available on the DP-500. It runs also on Windows 95 and the Java source is platform indepandant, so it can also run on Linux and other OS's.

More info you can find on: http://www.topforum.nl/pl....php?ID=133&tID=101&fID=7

P.S. There is on the URL above also an interesting part, how to add/change radio stations, diverent then the standard stations and the forum is partly in english.

gr. Smile.