Toon posts:

Welke non Force FB stuur. Act Labs vs Modena 360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben al een paar dagen aan het onderzoeken, review’s lezen en dergelijk maar ik kom er niet uit.

Ik hoef geen Force Feed back want dat gebruik ik zelden en ik wil de tandwielen niet voelen, wat bij de meeste FB stuurtjes wel het geval is.

Ik twijfel momenteel tussen deze twee:

Act Labs RS 50.- euro
Afbeeldingslocatie: http://images.psxshop.nl/big/p060.jpg

360 Modena Racing Whee 40.- euro
Afbeeldingslocatie: http://www.testipenkki.net/atk/artikkelit/thrust-360/kuvat/t_kuva04.jpg

plus punten van de Act labs zijn:
- grote leren stuur
- uitbreidings mogelijkheden (shifter etc)

min punten
- volgens de review’s is de Force Feed back versie iets minder precies
- hij is erg log

plus punten van de Modena
-lekker klein
-vrij precies volgens Toms hardware

min punten
-el cheapo??

Ik zou graag wat gebruikers ervaring en advies willen. :)

Verwijderd

In een test van de PU van een tijd geleden kwam de 360 Modena van Thrustmaster als een top stuurtje uit. Het ding is voorzien van pedalen en flapjes om te schakelen en te gassen/remmen. Thrustmaster wordt vaak gezien als een, concurrent is wat veel gezegd, van Microsoft. Kwalitatief doet 't er niet voor onder. Maar als je echt wilt blazen haal je voor 50 euro bij de Dixons/Dynabyte/whatever een Precision Racing Wheel van Microsoft. Die staan te boek als topmodellen, ik heb er zelf ook een.

Verwijderd

Het nadeel van die Ferrari serie van Thrustmaster zijn die schakel en gas flapjes, ze zijn wat zwak en breken nogal eens af. Er is ook een versie met een pookje. Misschien dat die sterker zijn.

Verwijderd

Ik heb zelf een MS met FFB. Hij is zeer stevig, maar vooral de pedalen zijn lekker. Bij veel stuurtjes zijn ze te klein, zijn ze te iel of staan ze te plat De FFB-arme versie zal idem zijn. Die kost geloof ik iets van 60 Eurootjes.

Verwijderd

De Act Labs ken ik zelf niet, maar het schijnt wel een lekker degelijk stuurtje te zijn. De Trustmaster 360 heb ik wel gehad (de pro versie ervan). Het eerste jaar ongeveer is het wel een redelijk fijn non-FF stuurtje. Maar na die tijd kun je hem bij het grof vuil zetten. Alles breekt af, stopt ermee of gaat loszitten.

Eigenlijk is er maar een echt goed stuur op de markt: De Logitech MOMO Force. Zit een prijskaartje aan (125,-), maar wil je serieus racen op je pc is het de enige goede keus.

PS. Goede uitgebreide review: http://www6.tomshardware.com/consumer/20020524/index.html

Verwijderd

Topicstarter
De review op Tom's heb ik wel es eerder grondig zitten lezen. :)

Dus van wat ik heb begrepen is de Modena 360 iets minder qua kwaliteit?

Ik zou graag willen weten of men de tandwielen op de MS Force Feed back stuur kan voelen? Ik weet dat dat bij de MOMO niet het geval is.

Verder is de MOMO Force nergens meer te koop, en zijn kleine broertje valt nogal tegen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 16:38:
De review op Tom's heb ik wel es eerder grondig zitten lezen. :)

Dus van wat ik heb begrepen is de Modena 360 iets minder qua kwaliteit?

Ik zou graag willen weten of men de tandwielen op de MS Force Feed back stuur kan voelen? Ik weet dat dat bij de MOMO niet het geval is.

Verder is de MOMO Force nergens meer te koop, en zijn kleine broertje valt nogal tegen.
1. Klopt
2. Zover ik me kan herinneren is dat niet het geval. Heb er in het verleden weleens bij een vriend mee gereden. Op zich wel een redelijk fijn stuurtje, maar de flippers zijn geen flippers (zijn knoppen aan d'achterkant) en het is gewoon allemaal bij lane na niet zo fijn als de MOMO Force.
3. Kleine broertej ken ik niet... nergens meer te koop.. hmm.. Ik weet dat er leveringsproblemen zijn geweest, maar helemaal niet meer weet ik niet :D. Goed zoeken denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
meer dan 50 - 60 euro heb ik niet over voor een stuur. dus de MOMO valt helaas af.

graag hoor ik meer gebruikers ervaring. :)

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:25
Als je voor Thrustmaster zou gaan, zou ik de 360 Modena Pro (45 euro) nemen ipv de normale. Deze heeft nog een extra schakelpook.

Zelf heb ik ook de 360 Modena Pro en zoals ik in een eerder topic over stuurtjes al aangaf:

"Ben er erg tevreden mee. Heb met verschillende sturen gewerkt en ik vind deze toch het beste aanvoelen. Het stuurtje ligt goed in de hand, voelt fijn en degelijk aan, stuurt erg precies en heeft voldoende weerstand (stuurt niet te licht of te zwaar). Verder vind de aanwezigheid van zowel schakelflippers (voor o.a. F1 games) als een pookje (voor o.a. rally games) een voordeel. Nadeeltje is misschien het niet al te handige bevestigingsmechanisme, maar dat went snel moet ik zeggen.

Qua betrouwbaarheid hoor ik wisselende ervaringen met dit stuur. Heb zelf een keer een niet werkend rempedaal gehad, maar dit is onder garantie vervangen. De schakelflippers schijnen ook een zwak punt te zijn, maar volgens mij valt dat wel mee als je er niet al te wild mee om gaat."

Ik heb zelf nooit een Act-Labs stuur gehad, dus hoe die is in vergelijk met de Thrustmaster kan ik je helaas niet vertellen.

Bij Alternate verkopen ze trouwens ook de Thrustmaster Wheel Nascar Pro Digital 2. Deze lijkt qua uiterlijk op de 360 Modena Pro, dus met de schakelpook. Hij mist echter de mogelijkheid om gas te geven en te remmen met het stuurwiel en de knoppen op het stuurwiel zijn iets anders. Deze heeft ook een mooi prijsje, namelijk 35 euro...
Pagina: 1