Rechten op een directory

Pagina: 1
Acties:

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 09:35
Weet iemand toevallig hoe je een directory (dmv iets van een registry key, oid) zo kunt beveiligen dat zelfs Administrators er niet meer bij kunnen?? (Of eigenlijk hoe hef ik die blokkade op??)
Zit namelijk met het volgende probleem:

Ik heb hier een pc die in een test domein hangt. Op deze pc hebben we On van On-Technology geïnstalleerd. Dit pakket creëerd een directory genaamd "_INTEGRA" in de root (Deze heeft nu nog Full Control rechten voor Everyone). Ik wil wat wijzigingen in tekstbestanden in deze directory gaan maken, maar de melding dat ik dit niet mag ivm rechten.

Vervolgens wilde ik de securitysettings bekijken, maar kreeg de volgende melding:
"You only have permission to view the current security information on _INTEGRA"
Dit terwijl ik Domain Admin ben, de Domain Admin groep lokale admin is. Vervolgens wilde ik de Ownership veranderen, maar dit kan ik niet, omdat de lokale Administrator groep al Owner is en deze optie zowieso grijs is.

Ik heb de Local Security Policy en de domain policy al bekeken, maar heb totaal niets kunnen vinden.

• Nighty
Helemaal niemand enig idee??

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik denk niet dat dat gaat. Een Administrator is, in de ogen van Microsoft, niet voor niets een Administrator.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Nighty
Dat is dus het rare, want ik ben ingelogd als Administrator (zowel lokaal als domein admin geprobeerd) en toch kan ik inhoud van de directory niet wijzigen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een directory is wat anders dan het register.

Ik snap je vraag nu pas ... |:(

Register is volgens mij niet af te schermen, maar een directory wel.

[ Voor 55% gewijzigd door pven op 29-04-2003 19:11 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Bootflop win98 cq iets met ntfs. Booten, deleten/wijzigen etc. ét voíla. Dat moet de truc wel zijn denk ik. :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Waarschijnlijk ben je wel owner op de directory en niet op de files...

Controlleer eens de rechten op de bestanden met het Resource Kit tooltje perms, en je kan de Resource Kit tool subinacl gebruiken om weer owner te worden van de files.

Of zijn de files misschien gelocked door een actief process ?

• Nighty
[ash] schreef op 29 April 2003 @ 19:15:
Waarschijnlijk ben je wel owner op de directory en niet op de files...

Controlleer eens de rechten op de bestanden met het Resource Kit tooltje perms, en je kan de Resource Kit tool subinacl gebruiken om weer owner te worden van de files.

Of zijn de files misschien gelocked door een actief process ?
Ik ben Owner op de directory, maar toch kan ik de rechten op de directory niet aanpassen.

Zal even kijken of ik met de tools die je zegt iets kan achterhalen.

Thanx!

• Nighty
pven schreef op 29 April 2003 @ 19:06:
Een directory is wat anders dan het register.

Ik snap je vraag nu pas ... |:(

Register is volgens mij niet af te schermen, maar een directory wel.
Register is ook af te schermen. Dit moet je alleen via Regedt32 doen ipv Regedit.

Ik wil echter de rechten op een directory resetten. Dit lukt niet, dus ik vroeg me af of er misschien ergens een registrykey was waar je directories kon opgeven die je op die manier extra kunt beveiligen of zo. Ga nu eerst de tools van [ash] proberen.

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:42
Heb zelf weleens met soortgelijke problemen te maken gehad...

Moet je de directory eigenschappen openen, tabblad beveiliging en dan moet je jezelf eigenaar maken en ook het vakje 'Toepassen op alle onderliggende objecten' (o.i.d.) aanvinken.

Dan kan je van alle bestanden weer de rechten wijzigen. (meestal...)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SA --> Windows Operated Systems. Over welk OS hebben we het eigenlijk? Dan zal ik dat zo even in de topictitel zetten per het WOS policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1