Toon posts:

[ACCESS] Het locken van één record

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een klachtendatabase in Access.

Nu heb ik een access een webpagina formulier laten maken, zo kan iedereen via het intranet een klacht invullen.

Wat nu blijkt als het klachten formulier gebruikt wordt dan start deze telkens op met het eerste record van de database. Dit is vervelend omdat dan iedereen steeds de eerste klacht kan zien en veranderen.

Dus heb ik nu dit eerste record zo gemaakt dat dit een voorbeeld is en een beschrijfing hoe het werkt. Echter kan je dit eerste record nog steeds veranderen.

Wat ik me nog afvraag is hoe kan ik dit eerste record locken zodat er niets veranderd kan worden of hoe laat ik het formulier steeds openen bij een nieuw record ipv steeds de eerste te openen.

Voor beide oplossingen sta ik open. Zou ze dus graag willen weten beide, als dat natuurlijk mogelijk is :)

Alvast bedankt.

code:
1
2
3
ID = De Sleutel en Autonummering

De rest van de velden zijn o.a. datum, groep, leerkracht, klacht etc.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

In form_current

Checken of het eerste record is, zoja
Me.allowadditions = false
anders
me.allowadditions = true

Ik denk dat het zo moet werken, iig veel succes ermee

Om direct naar nieuwe record te gaan, typ je in vba in de form_load

DoCmd.RunCommand acCmdRecordsGoToNew

[ Voor 25% gewijzigd door TrickShot op 22-04-2003 10:00 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan toch instellen dat een formulier alleen maar voor toevoegingen is, met allowadditions? Dan heb je dat hele eerste-record-als-voorbeeld niet eens meer nodig, dat was tenslotten een oplossing voor een probleem wat je dan niet meer hebt.

Een goed formulier heeft geen uitleg/voorbeeld nodig!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
TrickShot schreef op 22 April 2003 @ 09:50:
In form_current

Checken of het eerste record is, zoja
Me.allowadditions = false
anders
me.allowadditions = true

Ik denk dat het zo moet werken, iig veel succes ermee

Om direct naar nieuwe record te gaan, typ je in vba in de form_load

DoCmd.RunCommand acCmdRecordsGoToNew
Ik heb hier even naar gekeken in de VB Access Editor, maar ik kom er niet uit. :(

Volgens mij gaat het ook niet werken in het html access bestand. ik moet eigenlijk gewoon record 1 kunnen locken of meteen verder naar het laatste veld. Ik neem aan dat ik dit dan in het access tabel moet instellen ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb ook ff zitten zoeken, en volgens mij kan dit niet met Access 2000 en Data Access Pagina's. Daar is het net iets te beperkt voor.

Zal je toch anders moeten oplossen, of gebruikers gewoon Access laten gebruiken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 22 April 2003 @ 12:44:
Ik heb ook ff zitten zoeken, en volgens mij kan dit niet met Access 2000 en Data Access Pagina's. Daar is het net iets te beperkt voor.

Zal je toch anders moeten oplossen, of gebruikers gewoon Access laten gebruiken.
Maar de gebruikers mogen juist access niet gebruiken, het is de bedoeling dat ze de overige klachten niet mogen zien.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 11:19:
[...]

Ik heb hier even naar gekeken in de VB Access Editor, maar ik kom er niet uit. :(

Volgens mij gaat het ook niet werken in het html access bestand. ik moet eigenlijk gewoon record 1 kunnen locken of meteen verder naar het laatste veld. Ik neem aan dat ik dit dan in het access tabel moet instellen ?
sry, ik had niet gelezen dat het html acces was, hier ken ik totaal niets van dus vergeet mijn reactie maar.

* TrickShot zal proberen in het vervolg wat beter te lezen 8)7

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
TrickShot schreef op 22 april 2003 @ 13:17:
[...]

sry, ik had niet gelezen dat het html acces was, hier ken ik totaal niets van dus vergeet mijn reactie maar.

* TrickShot zal proberen in het vervolg wat beter te lezen 8)7
In ieder geval bedankt. Jouw Access formulieren oplossing zal wel een goede oplossing zijn voor mensen die het niet in HTML willen doen :)
Pagina: 1