Toon posts:

[Flash MX] Scrollbar update zich niet met Textfield

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Textfield met daaraan gekoppeld een scrollbar, nu haalt mijn applicatie informatie uit een database, en zodra dat gedaan is zou de scrollbar actief moeten worden (aangezien er dan meer text dan ruimte is). Maar dit is niet het geval.

Is dit een bekend probleem in Flash of doe ik gewoon iets moeilijk hard verkeerd?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Misschien is het handig dat je wat meer informatie en/of wat AS code post :)
(Misschien een voorbeeldje online zetten)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

heb je na het plaatsen van e scrollbar de naam van het tekstveld aangepast?

Verwijderd

Topicstarter
Weinig Actionscript nodig in Flash MX toch, gewoon een Scrollbar UI Component en een TextField genaamd Detailtxt.
De Scrollbar heeft als parameter Target TextField: Detailtxt

Het gaat om het feit dat wanneer de Detail-variabele (die gekoppeld is aan Detailtxt) gevuld word vanuit een extern bestand (in mijn geval php) de Scrollbar nog niet actief word terwijl dit wel het geval zou moeten zijn.

Need more info?
----------------------------

Nee Pieter, deze is al die tijd hetzelfde gebleven.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 09:55 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer:

Flash ActionScript:
1
FScrollBar.setScrollTarget

opnieuw te zetten, na het importeren van txt.

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 22-04-2003 09:55 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 22 april 2003 @ 09:54:
Probeer:

Flash ActionScript:
1
FScrollBar.setScrollTarget

opnieuw te zetten, na het importeren van txt.
Ik dacht toch echt dat dit de oplossing zou zijn maar helaas :'( weer geen resultaat.

Ik heb uit wanhoop maar ff de .fla online gezet (nee deze is nog niet als applicatie helemaal af I know), nou maar niet hopen dat ik iets moeilijk doms gedaan heb anders kan ik me dood gaan schamen.

http://members.lycos.nl/lovepuppy82/Profielen.fla

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 10:21 ]

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
ik ken het probleem ook en ik heb er nog geen oplossing voor gevonden. Ik had een menu gemaakt die 4 teksten uit een database ophaalden. De eerste werd zonder scrollbalk ingeladen, vervolgens werkte de overige items wel. Als ik na de eerste selectie (die dus geen balk had) een andere koos, werkte alles weer, ook de eerste. En dat terwijl de tekst via een enkele .asp file in de flash werd geroepen.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
toevallig ben ik met iets bezig dat hetzelfde probleem voortbrengt.

ik heb 4 textvelden, waarvan er altijd 2 zichtbaar zijn.Nu laad ik deze in aan het begin v.d. film, offline worden ze altijd correct weergegeven. Ik draai deze pagina in de database van Zope, dus daar haal ik uiteindelijk ok mn txt bestandjes met data vandaan. Als ik daar ga testen is t zelden zo dat de data meteen wordt weergegeven, pas als ik ga klikken tussen de verschillende opties komen ze tevoorschijn. Ook wijzigingen worden niet goed weergegeven.

Nu heb ik net een test gedaan, de externe data wordt ingeladen en nu heb ik daartussen en tussen de weergave (normaal een paar frames later) een knop gezet, als je hier op klikt gaat ie pas verder. Dan werkt t wel feilloos.

Het probleem is IMO dat de data niet snel genoeg ingeladen wordt, hierdoor laat flash niets zien. Er moet dus iets van een vertraging inzitten zodat de data goed ingeladen kan worden.

Wellicht weet iemand hier of je kan testen of een externe bestand volledig is ingeladen?

Mijn rig

Verwijderd

zet een bepaalde variable op de laatste regel in het externe bestand; bijvoorbeeld :
&done = klaar;
laat via een setInterval checken of mc.done == klaar, indien dat zo is: plaats tekst in tekstbestand;
(mc is natuurlijk de mc waarin het tekstfield staat);
zo weet je altijd zeker dat alle tekst volledig geladen is en de scrollbar ook goed wordt weergegeven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 16:55:
zet een bepaalde variable op de laatste regel in het externe bestand; bijvoorbeeld :
&done = klaar;
laat via een setInterval checken of mc.done == klaar, indien dat zo is: plaats tekst in tekstbestand;
(mc is natuurlijk de mc waarin het tekstfield staat);
zo weet je altijd zeker dat alle tekst volledig geladen is en de scrollbar ook goed wordt weergegeven
Dankzij het loadvars object in mx is dit dus onzin geworden ;
LoadVars.onLoad

LoadVars, LoadVars.onLoad, onLoad

Availability

Flash Player 6.

Usage

myLoadVars.onLoad(success)

Parameters

success The parameter indicates whether the load operation ended in success (true) or failure (false).

Returns

A Boolean value.

Description

Event handler; invoked when a load or sendAndLoad operation has ended. If the operation was successful, the loadVarsObject is populated with variables downloaded by the load or sendAndLoad operation, and these variables are available when onLoad is invoked.

This method is undefined by default, you can define it by assigning it a callback function.

This method is similar to the XML.onLoad method of the XML object.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb nu idd de vars.onload methode gebruikt en vooralsnog werkt het nu wel.
Kmoet nog wel ff wat testen, i'll be back :)

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Die onload functie gebruikte ik dus al, maar nog altijd zonder enig resultaat :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 09:03:
Die onload functie gebruikte ik dus al, maar nog altijd zonder enig resultaat :'(
Post eens wat code.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 10:21:
[...]

Ik dacht toch echt dat dit de oplossing zou zijn maar helaas :'( weer geen resultaat.

Ik heb uit wanhoop maar ff de .fla online gezet (nee deze is nog niet als applicatie helemaal af I know), nou maar niet hopen dat ik iets moeilijk doms gedaan heb anders kan ik me dood gaan schamen.

http://members.lycos.nl/lovepuppy82/Profielen.fla
Code genoeg?
Pagina: 1