Toon posts:

[XP] Gebruiker inloggen via taakplanner

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om alleen op bepaalde tijden een met wachtwoord beveiligd account via bv. de taakplanner in te laten loggen bij windows xp? Normaal gesproken moet namelijk het loginscherm gewoon verschijnen, maar ivm backups wil ik dat 's nachts automatisch een gebruiker met admin rechten wordt ingelogd.
Tot nu toe heb ik alleen gevonden dat je via TweakUI een gebruiker met wachtwoord altijd automatisch aan kan laten melden...

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Naar mijn weten kan het gewoon weg niet.... kijk anders even op technet. Misschien dat je daar iets vind.

Automatisch aanloggen heb je niet eens TweakUI voor nodig, zit ook standaard in windows :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

erm... waarom wil je dat er wordt ingelogd?
backups kun je toch gewoon schedulen, en deze moeten ook draaien zonder dat er iemend is ingelogd...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als die Back-Up als service draait dan moet hij altijd kunnen back-uppen of er nou iemand ingelogd is of niet...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 22 April 2003 @ 10:34:
Als die Back-Up als service draait dan moet hij altijd kunnen back-uppen of er nou iemand ingelogd is of niet...
Het backup programma draait niet als service, dat is het probleem. Misschien is er een mogelijkheid om m.b.v. een muis-beweeg-programma een muisklik op de juiste username te kunnen simuleren en zo inloggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 11:16:
[...]

Het backup programma draait niet als service, dat is het probleem. Misschien is er een mogelijkheid om m.b.v. een muis-beweeg-programma een muisklik op de juiste username te kunnen simuleren en zo inloggen?
Laat me raden Echo Express van Onstream anders kun je natuurlijk ook de server vergrendelen ipv uitloggen

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Ik zou hard op zoek gaan naar een backup programma wat wel als service kan draaien. Of uitzoeken hoe je het huidige programma als service laat draaien.
Alles wat jij wilt is namelijk erg onveilig. En simulaties om te klikken op iets als de gebruiker nog niet eens ingelogd is lijkt me lastig worden...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die met hetzelfde probleem zitten: het is gelukt!

Resultaat:
PC met Windows XP met accounts die met wachtwoord beveiligd zijn. Alleen als er 's nachts een backup gemaakt moet worden wordt de gebruiker automatisch ingelogd, overdag moet het welkomstscherm van XP verschijnen. De PC gaat automatisch aan (bios) en automatisch uit (zie hieronder).

Hoe?

1. Bios instellen om automatisch pc aan te laten gaan op vaste tijd 's nachts.

2. Ga in het Windows-register naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\Currentversion\Winlogon
Verander de waarde van DefaultUserName in de gebruikersnaam die 's nachts automatisch in moet loggen.
Voeg een string DefaultPassword toe en geef die waarde 0
Voeg een string AutoAdminLogon toe en geef die waarde 0

3. Download AutoIt en maak de volgende 2 .aut bestandjes: (vul bij wachtwoord het wachtwoord in en kies zelf twee bestandsnamen) Dit kan je gewoon met kladblok doen en de extensie .aut geven. Gebruik van AutoIt is niet nodig!

code:
1
2
3
RegWrite, REG_SZ, HKEY_LOCAL_MACHINE, SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\Currentversion\\Winlogon, DefaultPassword, wachtwoord
RegWrite, REG_SZ, HKEY_LOCAL_MACHINE, SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\Currentversion\\Winlogon, AutoAdminLogon, 1
Run, c:\\windows\\system32\\shutdown.exe /r /t 5 /c "Instellingen gewijzigd. Opnieuw opstarten."

code:
1
2
3
RegWrite, REG_SZ, HKEY_LOCAL_MACHINE, SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\Currentversion\\Winlogon, DefaultPassword, 0
RegWrite, REG_SZ, HKEY_LOCAL_MACHINE, SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\Currentversion\\Winlogon, AutoAdminLogon, 0
Run, c:\\windows\\system32\\shutdown.exe /s /t 5 /c "Instellingen teruggezet en backup klaar. Afsluiten."

Deze bestandjes brengen wijzigingen in het register aan en starten de pc automatisch opnieuw op.

4. Gebruik het bij AutoIt geleverde Aut2Exe om van je .aut bestandjes .exe bestandjes te maken.

5. Ga naar configuratiescherm-geplande taken en laat het eerste .exe bestandje openen ong. 2 minuten na het de ingestelde opstarttijd in de bios.

6. Schedule het backup-programma (in mijn geval NTI Backup NOW! Deluxe) een paar minuten daarna.

7. Mik ongeveer uit hoe laat de pc weer uit kan gaan en laat dan het tweede .exe bestandje uitvoeren via taakplanner. De instellingen worden dan weer teruggezet. Overdag zal het welkomstscherm weer verschijnen.

8. Test

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 14:35 ]

Pagina: 1