• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:50

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Ik heb een ong. maand geleden 2 telefoons incl. Abbo besteld. 1 bij GSMstunter en eentje bij GSMNederland.

GSMStunter: Nokia 3510i incl 2 jaar debitel abbo en EUR 192 retour.
GSMNederland: Nokia 7210 incl 2 jaar debitel 90 abbo

De debitel sim van GSMstunter zeggen we direct op en gebruiken we niet omdat het veel te duur bellen is, deze is ook niet nodig omdat ik nog een Sim van de zaak heb.

De telefoon van GSMStunter was de volgende dag al binnen. _/-\o_
Het abbonement werd mee gestuurd.

De telefoon van GSMNederland werd het veel te laat (5 dagen) onder rembours (10 Euro) verstuurd, terwijl deze op voorraad was. Na telefonisch contact bleek dat er alleen 7210 toestellen beschikbaar waren waar een italiaanse handleiding bij zat. Ik heb ze verteld dat ik geen bezwaar had tegen een italiaanse handleiding, aangezien ik er toch niet in kijk. Ze hebben toen het toestel direct verstuurd.

De SIM-kaart (die mijn vriendin in haar Nokia 3510i wil gebruiken) hebben we nooit onvangen. Als ik GSMNederland een mailtje stuur, dan sturen ze terug
Dit is een zeer vreemde situatie, aangezien we normaliter het toestel pas opsturen als u aangesloten bent en dan wordt de simkaart uiteraard meteen meegestuurd. De simkaart zou zich in dezelfde doos als het toestel moeten bevinden.
Ik weet zeker dat ik geen sim heb ontvangen, en ik vermoed dat er bij GSMNederland een foutje is gemaakt met het versturen. Waaraschijnlijk doordat het in de mioddag met spoed is gegaan, aangezien ik het toestel graag wilde hebben.

Ik moet straks al wel betalen voor het abbo, maar ik kan niet bellen....wat moet ik doen ?

Koffie en meer...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, wat zegt GSM Nederland over een mogelijke oplossing?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
GSM nederland in gebreke stellen voor het niet leveren voor de simkaart.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 00:29
Inderdaad, lijkt me logisch dat ze toch echt wat moeten doen want dit kan niet hè, wel betalen, niet bellen...

Gewoon lekker pressen en kijken wat er uit komt. Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

• avon
Dit zou ik trouwens wel snel doen, want natuurlijk ben jij verantwoordelijk
voor je simkaart na aflevering. En aangezien je getekend hebt voor het
ontvangen pakketje ... :)

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
AvOn schreef op 22 april 2003 @ 09:28:
Dit zou ik trouwens wel snel doen, want natuurlijk ben jij verantwoordelijk
voor je simkaart na aflevering. En aangezien je getekend hebt voor het
ontvangen pakketje ... :)
Wij hebben bericht gekregen dat de telefoon onder rembours zouden sturen. Er is niets vermeld over het onder rembours versturen van de Sim-Kaart.

Koffie en meer...

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Ik ben niet zo goed in de officiele brieven, maar ik heb nog een mailtje gestuurd:
GSMNederland,

Tot op heden heb ik nog steeds geen reactie van u ontvangen. Dit betreur ik ten zeerste.
Afgelopen weekend heb ik de eerste rekening ontvangen betreffende het abonnement dat ik nooit heb mogen ontvangen.
Zoals u begrijpt ben ik niet van plan te gaan betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken.

Wachtend op een oplossing van uw kant verblijf ik,

Met Vriendelijke Groet,
Harold H.J. Masselink
eens kijken of ze nu wel reageren.

Koffie en meer...

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
S C H R I F T E L I J K !

Als je ze in gebreke steld moet je dit SCHRIFTELIJK doen en AANGETEKEND. Vanaf de allereerste keer. Niet te lang blijven dooremmeren met e-mailcorrespondentie (doe je nu ook niet geloof ik hoor). Maar heel belangrijk is schriftelijk en aangetekend. Dit wordt zo vaak vergeten. En ik zie zo vaak op GOT dat er complete e-mailcorrespondentie is die als bewijsmateriaal kan worden aangevoerd. Bij mijn weten is dit niet mogelijk.

ps. dit kan inmiddels een achterhaald antwoord zijn want ik was vergeten op 'Verstuur bericht' te drukken en dit scherm had zichzelf ff verstopt :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

intert0y schreef op 22 April 2003 @ 10:22:
S C H R I F T E L I J K !

Als je ze in gebreke steld moet je dit SCHRIFTELIJK doen en AANGETEKEND. Vanaf de allereerste keer. Niet te lang blijven dooremmeren met e-mailcorrespondentie (doe je nu ook niet geloof ik hoor). Maar heel belangrijk is schriftelijk en aangetekend. Dit wordt zo vaak vergeten. En ik zie zo vaak op GOT dat er complete e-mailcorrespondentie is die als bewijsmateriaal kan worden aangevoerd. Bij mijn weten is dit niet mogelijk.

ps. dit kan inmiddels een achterhaald antwoord zijn want ik was vergeten op 'Verstuur bericht' te drukken en dit scherm had zichzelf ff verstopt :)
naar mijn weten is email ook een bewijsmeteriaal ;)
alleen kan je idd eenvoudig zeggen dat je hem nooit gehad hebt :)

Verwijderd

Bewijzen zij maar eerst dat jij dat simkaartje wél gehad zou hebben.
Zoiets moet volgens mij zelfs aangetekend verstuurd worden. Enige vorm van anders versturen kun jij weer aanwenden als nalatigheid: zij hebben er immers geen zorg voor gedragen dat jij gegarandeerd dat kaartje gehad hebt.
Gewoon in een schriftelijk ter-verantwoording-stelling de term "indien u geen voor mij leefbare oplossing biedt, zal ik een gang naar het gerecht niet schromen" ertussendoor gooien en ze gaan voor je vliegen. Zij willen tenslotte dat je betaalt voor een dienst die zij niet leveren, simpelweg omdat zij jou daar niet de kans voor geven deze dienst te gebruiken. Zorg dat je alles schriftelijk vastlegt, sta jij het sterkst. (als je tenminste niet dat simmetje per ongeluk tussen het oud papier hebt laten verdwalen). Succes!

• avon
Via internet heb ik bij uw bedrijf een toestel plus abbo besteld. Afgelopen bla
bla kreeg ik het pakketje thuis gestuurd.

Echter ontbrak daarbij de Sim kaart, hier heb ik reeds melding van gemaakt
echter is van GSmbla geen enkele reaktie tot op heden gekomen. Aangezien
van uw kant niet gehele levering heeft plaats gevonden ga ik ook niet
akoord met betaling van het toestel

Binnen 1 week verwacht ik een schriftelijke reaktie bla bla..

(echter moet je niet te lang wachten met het betalen van je gsm abbo
want die jongens zijn vrij streng :) )....

Eigenlijk als je simkaart kwijt is, moet je hem als vermist opgeven
(aangezien jij hebt getekent en dus verantwoordelijk bent)

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Bewijzen zij maar eerst dat jij dat simkaartje wél gehad zou hebben.
Zoiets moet volgens mij zelfs aangetekend verstuurd worden.
Ik heb op dezelfde dag ook een abbo + toestel gekregen van GSMStunter, en daar hebben we helemaal niets voor getekend !

Koffie en meer...

• intert0y
je moet ze inderdaad in gebreke stellen (en nog steeds schriftelijk, want een e-mail valt nog steeds niet onder briefgeheim (toch?) en dus ook nog niet onder de wettelijke dingen die gelden bij een brief) en ze een redelijke termijn bieden het probleem op te lossen. Dat is het enige wat bij een rechterlijke tussenkomst van belang is. Dat jij ze in gebreke hebt gesteld en ze een redelijk termijn hebt gegeven om het probleem op te lossen. Ik zou zeggen 10 werkdagen.

Verwijderd

heb je al algemen voorwaarden van gsmnederland gelzen?
3.3 Overeenkomsten tussen de opdrachtgever en Newcore kunnen zowel mondeling, schriftelijk als elektronisch worden aangegaan. De opdrachtgever kan slechts rechten ontlenen aan de overeenkomst, indien Newcore een schriftelijke opdrachtbevestiging, voorzien van een originele handgeschreven handtekening van een bij Newcore tekenbevoegd persoon, zoals geregistreerd bij de Kamer van Koophandel, verstrekt is.
Zoals je kan lezen ZOU het zo moeten zijn dat je een schriftelijke overeenkomst hebt gekregen?
8.2 Newcore is niet gehouden in gedeelten producten te leveren/diensten te verrichten.
Lijkt me dat ze idd volgens algeme voorwaarden de sim mee zouden hebben moeten sturen.
8.5 Indien vervoer of transmissie van de te leveren zaken is overeengekomen, geschiedt dit voor rekening van de opdrachtgever, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen. De opdrachtgever draagt de risico van het transport. Onder vervoer wordt mede begrepen transmissie van data door middel van het telefoonnet en/of andere netwerken en daarmee vergelijkbare verzending met behulp van enig technisch middel.
Hier vertellen ze je dus aardig dat de verzending van het product jouw verantwoordelijkheid was.

---
Maar, zoals je weet zijn alle winkels in nederland aan bepaalde wetten gebonden ONGEACHT hun eigen regeltjes....zo geloof ik ook (weet niet zeker) dat zij toch wel degelijk verantwoordelijk zijn voor de verzending van het goed (aangezien het techtnisch nog in hun bezit is voordat jij het aanneemt).

zo zijn er allemaal wetjes die je waarschijnlijk wel in je gelijk stellen, je moet ze enkel even opzoeken... of studeerd hier iemand rechten _/-\o_ ?

edit:

sorry voor brakke spelling, slecht school toetsenbord hier...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 10:38 ]

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Zoals je kan lezen ZOU het zo moeten zijn dat je een schriftelijke overeenkomst hebt gekregen?
Die heb ik gekregen
Lijkt me dat ze idd volgens algeme voorwaarden de sim mee zouden hebben moeten sturen.
Maar als ze dat nu eens vergeten zijn, door drukte of weet ik wat, ben ik dan verantwoordelijk ?
Hier vertellen ze je dus aardig dat de verzending van het product jouw verantwoordelijkheid was.
Klopt, maar ik ben niet verantwoordelijk voor iets wat ze NIET versturen.

Koffie en meer...

Verwijderd

je kunt wel niet verantwoordelijk zijn voor iets wat ze niet meesturen.. maar als ze echt vervelend doen en zeggen dat zij het wel meegestuurd hebben, maar het tijdens transport verloren geraakt moet zijn, staan zij volgens HUN algemene voorwaarden mooi wel in het gelijk.

Maar zoals ik al zei boeien algmene voorwaarden helemaal niet zoveel, omdat dezen toch teniet gedaan worden door de nederlandse wet die ook op alle winkels van kracht is.

Ik zou daar dus maar even je heil gaan zoeken.

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 23:32

T-Junkie

user brain not connected...

Neem ook contact op met de provider die je hebt gekozen, en vraag f je daar bent geactiveerd. Ofwel of je contract wel in behandeling is genomen.

• intert0y
zij kunnen wel ALLES in hun voorwaarden zetten als dit soort dingen niet marktconform zijn en niet redelijk (je hebt ook nog zoiets als: redelijkheid en billijkheid, in het rechtsysteem? toch?). Een rechter (als die tussenkomst zou moeten bieden) zal hier ook altijd naar kijken.

Anders zouden mensen ongeveer hun eigen wetten kunnen schrijven in dit soort dingen.

Verwijderd

Als zij ervan uitgaan dat de sim in het pakketje zit, en jij een gesloten pakketje ontvangen hebt, kan jij toch aantonen dat de sim er nooit in heeft gezeten bij de versturing ervan en ben jij dus ook niet verantwoordelijk voor het verlies ervan (ook al ben jij wel verantwoordelijk voor het transport, hij zat er dus gewoon niet in).
Verder zou ik niet te snel met dreigementen komen ala 'ik stap wel naar de rechter' omdat dat normaal gesproken de communicatie niet echt verbeterd (zou ik zeggen hoor) plus het feit dat je nog maar 1 optie hebt als zij zeggen doe dat maar, namelijk het echt te doen. Dit terwijl er meer oplossingen zijn. Ook de rechter begint immers met een 'mediation' dat wil zeggen dat hij naar een oplossing zoekt waar beide partijen tevrede mee zijn. Dit kan je dus het beste zelf doen want anders gaat er ontzettend veel tijd in zitten plus misschien nog de kosten van een advocaat of iets dergelijks (of je hebt een rechtsbijstand verzekering dat kan natuurlijk, maar als je die hebt, zou ik die gewoon eens bellen en vragen wat zij ervan vinden).

Verwijderd

intert0y schreef op 22 April 2003 @ 11:51:
zij kunnen wel ALLES in hun voorwaarden zetten als dit soort dingen niet marktconform zijn en niet redelijk (je hebt ook nog zoiets als: redelijkheid en billijkheid, in het rechtsysteem? toch?). Een rechter (als die tussenkomst zou moeten bieden) zal hier ook altijd naar kijken.

Anders zouden mensen ongeveer hun eigen wetten kunnen schrijven in dit soort dingen.
dat zei ik dus eigenlijk ook al...
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 12:23:
Als zij ervan uitgaan dat de sim in het pakketje zit, en jij een gesloten pakketje ontvangen hebt, kan jij toch aantonen dat de sim er nooit in heeft gezeten bij de versturing ervan en ben jij dus ook niet verantwoordelijk voor het verlies ervan (ook al ben jij wel verantwoordelijk voor het transport, hij zat er dus gewoon niet in).
Verder zou ik niet te snel met dreigementen komen ala 'ik stap wel naar de rechter' omdat dat normaal gesproken de communicatie niet echt verbeterd (zou ik zeggen hoor) plus het feit dat je nog maar 1 optie hebt als zij zeggen doe dat maar, namelijk het echt te doen. Dit terwijl er meer oplossingen zijn. Ook de rechter begint immers met een 'mediation' dat wil zeggen dat hij naar een oplossing zoekt waar beide partijen tevrede mee zijn. Dit kan je dus het beste zelf doen want anders gaat er ontzettend veel tijd in zitten plus misschien nog de kosten van een advocaat of iets dergelijks (of je hebt een rechtsbijstand verzekering dat kan natuurlijk, maar als je die hebt, zou ik die gewoon eens bellen en vragen wat zij ervan vinden).
Het gesloten pakje heeft hij natuurlijk al opengemaakt, want anders zou hij toch niet kunnen weten dat er iets ontbreekt 8)7 , en als het open is is het gewoon zijn woord tegen dat van de winkel en begin je een langduurig en vooral NUTTELOOS wellus/nietus spelletje over dat dat ding er nou inzat of niet.

en het werken met een "mediator" is niet echt van toepassing in dit geval: er zijn dan namelijk 3 mogelijkheden voor een "compromis":
-topicstarter krijgt simkaart (daar hebben die lui daar dus geen zin in!)
-topicstarter krijgt simkaart met bij betaling van zijn kant oid (heeft topicstarter geen zin in)
-topicstarter krijgt geen simkaart (heeft topicstarter ook geen zin in :+ )

Je moet maar eerst eens een nette aangetekende brief sturen waarin je uitlegt dat je die simkaart echt niet hebt en of het mogelijk is dat er in de haast een foutje is gemaakt bij het verzenden. En je pogingen om contact zoeken m.b.v email mislukt zijn en dat je nu , omdat je hiermee wel de zekerheid hebt dat het aankomt, een aangetekende brief stuurd. Als de verkoper het niet vertrouwd is het voor hun waarschijnlijk zo op te vragen of de door hun verkochte simkaart in gebruik is (ik neem toch wel aan dat ze daar de codenummers van bewaren :?, zou ik wel eerst even zelf nagaan.. ).
En of het mogelijk is alsnog een simkaart opgestuurd te krijgen. En dat je natuurlijk het volste vertrouwen hebt dat jullie deze zaak voor beiden partijen tot een goed einde kunnen brengen, vooral omdat je al zoveel goede ervaringen hebt met het bedrijf en dat je het erg jammer zou vinden als dit incident de, jouwsinziends, goede reputatie van het bedrijf zouden ontkrachten. (slijm, slijm :+ ).
En natuurlijk hun verzoeken om uiterlijk 1 week na de ontvangst van dit bericht jouw een respons te geven, dit i.v.m de oplopende abbonementskosten. (natuurlijk niet speciaal daarom... maar anders komt het zo vijandig over.. en dat wil je nu (nog) niet ;) )

Als ze hier nog op reageren met een "zoek het maar lekker uit" bericht terug dan kan je nog altijd rechtelijke termen naar hun hooft gooien, aangezien je jezelf er tegen die tijd al in verdiept heb (neem ik toch wel aan). dan kan je natuurlijk ook j e x maanden abbo. geld terugvorderen :Y)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 15:14 ]

• avon
Bij iedere willekeurige dealer kan je zo een simkaart krijgen, even sim swap aanvragen
(kan dealer telefonisch) even je id meenemen en klaar... probleem opgelost in 10 minuten.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
AvOn schreef op 22 April 2003 @ 15:11:
Bij iedere willekeurige dealer kan je zo een simkaart krijgen, even sim swap aanvragen
(kan dealer telefonisch) even je id meenemen en klaar... probleem opgelost in 10 minuten.
Ik kan een nieuwe Sim aanvragen idd, dat kost me EUR 36,50
Ik ben alleen niet van plan het te betalen.

Koffie en meer...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 14:54:
[...]

dat zei ik dus eigenlijk ook al...

[...]

Het gesloten pakje heeft hij natuurlijk al opengemaakt, want anders zou hij toch niet kunnen weten dat er iets ontbreekt 8)7 , en als het open is is het gewoon zijn woord tegen dat van de winkel en begin je een langduurig en vooral NUTTELOOS wellus/nietus spelletje over dat dat ding er nou inzat of niet.

en het werken met een "mediator" is niet echt van toepassing in dit geval: er zijn dan namelijk 3 mogelijkheden voor een "compromis":
-topicstarter krijgt simkaart (daar hebben die lui daar dus geen zin in!)
-topicstarter krijgt simkaart met bij betaling van zijn kant oid (heeft topicstarter geen zin in)
-topicstarter krijgt geen simkaart (heeft topicstarter ook geen zin in :+ )
Even voor de duidelijkheid: Natuurlijk heeft hij het paketje al opengemaakt, maar het ging om het probleem van de verantwoordelijkheid van het transport te tackelen. Dat wil zeggen dat op het moment hij zegt dat hij een gesloten paketje heeft ontvangen waar geen simkaart in zat het probleem van het transport waar in het begin nogal over gesproken was opgelost is.
En natuurlijk moet hij geen mediator inhuren ofzo. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat hij moet oppassen met te grof 'geschut' te beginnen omdat dat meestal averechts werkt. Dat mediaten was meer een term van er normaal over praten/corresponderen (maar dat leek mij eigenlijk wel duidelijk uit mijn post )

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Debitel.
Ik zeg alleen dat hij moet oppassen met te grof 'geschut' te beginnen omdat dat meestal averechts werkt
Dat klopt altijd...mensen schieten dan altijd in een verdedigende houding.

Koffie en meer...

• avon
debitel is geen provider, maar een sub provider :)

welke echte provider zit er achter ?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

AvOn schreef op 23 April 2003 @ 09:07:
debitel is geen provider, maar een sub provider :)

welke echte provider zit er achter ?
Vodafone, KPN en O2. Verschilt bij soort abo. en soms kan je ook keizen.

Ook al is Debitel een sub-provider, al je communicatie aangaande dit probleem moet je wel via hun afhandelen, het heeft geen enkel zin om aan te kloppen bij Vodafone, KPN of O2 ('k weet niet bij wie hij zich heeft aan laten sluiten), zij leveren juist alleen het netwerk en niet alle rompslomp (billing, customers etc), die doet Debitel.

Je moet gewoon die GSMboer aanschrijven/bellen en benadrukken dat ze in gebreke zijn gebleven en dat je je SIM wilt of de koop ongedaan wil maken en anders stap je naar de geschillencommisie.

[ Voor 55% gewijzigd door aardbeix15 op 23-04-2003 09:22 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
We gaan over het Vodafone Netwerk

Update: We werden gisteren gebeld door Debitel, met de mededeling hoe wij in het bezit van een nieuwe Simkaart konden komen !!! :Y)

Koffie en meer...

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

en de kosten, vor een nieuwe Debitel SIM, ga je zelf betalen :?
laat je dan niet een beetje over je heen lopen en dien je niet gewoon die GSM-boer eens even heel duidelijk te laten weten wie er in gebreke is gebleven :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1