Toon posts:

[ADSL] Zonnet + wordt sneller, volgt KPNADSL ook?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals op de frontpage valt te lezen gaat Zon per 1 mei 2003 de snelheid van het Breedband Family Plus abonnement wat via Versatel loopt gaat verhogen.

Wat verwachten jullie, zal KPN nu ook volgen met het upgraden van de abonnementen? Er is nog voldoende potentieel op de lijn lijkt me om er een stapje boven op te doen.

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 18:59
Van mij mogen ze de Basis abbonement ook wel verhogen naar 1024 kbp/s ofzo :) En de klantenservice van zonnet is echt klote ipv snelheid verhogen moeten ze daar iets aan doen...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het plus abbo is het duurste abbo wat versatel te bieden heeft, dus ik zie weinig reden waarom kpn nu ook zou moeten gaan verhogen. :?

Als je Kpn en Versatel gaat vergelijken, dan is nu alles gelijk na deze verhoging. Dus het lijkt me sterk als kpn weer een concurrentie stap gaat maken, die wachten het nu echt wel even af. Je krijgt namelijk niet elke paar maanden een snelheidsverhoging.

Verwijderd

Als je het kunt krijgen neem dan Demon, lekkere 512 upload, download is sneller en maar 2 euro duurder dan de gemiddelde KPN dieven-aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk vehogen mogen ze altijd, tegen hetzelfde geld. Hetgeen ik me alleen afvraag is wanneer KPN ook weer een verhoging mogelijk gaat maken. Zeker als je gaat kijken wat de verhouding is tussen de prijs die je moet betalen en hetgeen je gaat krijgen.

Bij ons in de regio is het mogelijk om tegen het einde van juli ADSL af te gaan nemen via het KPN-netwerk. Ik ben nog zeer aan het twijfelen waar en welk abonnement ik zal gaan nemen. Iets in mij zegt dat KPN binnen nu en een jaar wel weer een upgrade zal uitvoeren op haar snelheden.

Het lijkt me rendabel genoeg om nu te kiezen voor een abonnement waarbij de rpijs rond de 50,- euro ligt, deze zullen vanzelf richting de 1.5/2 Mbit downstream gaan. Hoewel het wel kriebeld omdat je weet dat het sneller kan, maar een besparing van 30,- euro per maand is ook welkom...

Op een gegeven moment zal KPN toch met concurrerende snelheden/prijzen moeten komen als hun conculega's als BBned en BabyXL, niet?

• Attilla
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 09:05:
Op een gegeven moment zal KPN toch met concurrerende snelheden/prijzen moeten komen als hun conculega's als BBned en BabyXL, niet?
Neu, bedrijfs technisch gezien lijkt me dat zelfs helemaal niet slim als ze dat doen.

Voor de tweaker is een basic abbo misschien wat weinig en kan het altijd beter, maar voor de normale thuis gebruiker (wat toch de doelgroep van kpn is), is dit al veel te veel eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 22 april 2003 @ 09:07:
[...]Neu, bedrijfs technisch gezien lijkt me dat zelfs helemaal niet slim als ze dat doen.

Voor de tweaker is een basic abbo misschien wat weinig en kan het altijd beter, maar voor de normale thuis gebruiker (wat toch de doelgroep van kpn is), is dit al veel te veel eigenlijk.
Onderbouw je statement over het bedrijfstechnisch aantrekkelijk zijn eens?

Het is niet alleen voor "tweakers" aantrekkelijk om een brede verbinding te hebben naar het internet, ook voor mensen die met enige regelmaat thuis werken en veel data moeten oversturen naar klanten etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 09:04:
Als je het kunt krijgen neem dan Demon, lekkere 512 upload, download is sneller en maar 2 euro duurder dan de gemiddelde KPN dieven-aansluiting.
Helaas, helaas... dat loopt via BBned en voorlopig bieden ze ook niets aan via het KPN netwerk (if I'm informed correctly...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 09:12:
[...]
Helaas, helaas... dat loopt via BBned en voorlopig bieden ze ook niets aan via het KPN netwerk (if I'm informed correctly...)
maar wat is het probleem je kunt zo migreren naar bbned regelt de provider zelf voor je B)
tenzij bij jouw geen bbned aansluiting mogelijk is |:(
is wellicht wifi iets voor jouw?

• Attilla
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 09:10:
[...]

Onderbouw je statement over het bedrijfstechnisch aantrekkelijk zijn eens?

Het is niet alleen voor "tweakers" aantrekkelijk om een brede verbinding te hebben naar het internet, ook voor mensen die met enige regelmaat thuis werken en veel data moeten oversturen naar klanten etc.
Voor juist die mensen is het Fast abbo wat nu bestaat eigenlijk wel voldoende. Het zijn maar heel weinig mensen die echt een 8/1mbit verbinding nodig hebben en daar ook voor willen betalen.

Maar ik bedoel dus de mensen die net genoeg op internet zitten zodat ze het maar net rendabel maken om uberhaupt adsl te hebben. Ik denk niet dat je al die mensen op de koffie wil hebben, want ik schat toch zeker dat dit 80% van de adsl gebruikers.

En vergeet niet dat veel mensen het gras nog groener en mooier willen hebben als de buurman.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:03

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 09:21:
maar wat is het probleem je kunt zo migreren naar bbned regelt de provider zelf voor je B)
tenzij bij jouw geen bbned aansluiting mogelijk is |:(
is wellicht wifi iets voor jouw?
kewl ja, dat migreren... je zit wel 2 maanden zonder ADSL, maar het kán wel...... :/

Verwijderd

Topicstarter
BBned is idd niet mogelijk.

Donderdag 10 april is er tussen KPN en onze gemeente een intentieverklaring getekend waarmee een actie gestart is om voldoende aansluitingen te genereren om 2 telefooncentrales rendabel te krijgen (min. 325 per stuk).

BBned wilde ook wel, waren alleen iets moeilijker te doorgronden, wilden een minimale omzet per centrale hebben en dat is minder makkelijk te meten dan een x aantal aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 22 April 2003 @ 09:26:
[...]Maar ik bedoel dus de mensen die net genoeg op internet zitten zodat ze het maar net rendabel maken om uberhaupt adsl te hebben. Ik denk niet dat je al die mensen op de koffie wil hebben, want ik schat toch zeker dat dit 80% van de adsl gebruikers.
Zoals ik hierboven geschreven heb loopt er bij ons in de gemeente een actie om ADSL gerealiseerd te krijgen. Ik maak deel uit van de werkgroep die alles geinitieerd heeft.

De ervaring leert nu al dat de meeste mensen idd kiezen voor een "lite-abo", en dat ongeveer in devolgende verhouding van 85% - 12% - 3% i.r.l. tot de dire gangbare abo's die ISP's aanbieden..

• Attilla
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 09:32:
[...]

Zoals ik hierboven geschreven heb loopt er bij ons in de gemeente een actie om ADSL gerealiseerd te krijgen. Ik maak deel uit van de werkgroep die alles geinitieerd heeft.

De ervaring leert nu al dat de meeste mensen idd kiezen voor een "lite-abo", en dat ongeveer in devolgende verhouding van 85% - 12% - 3% i.r.l. tot de dire gangbare abo's die ISP's aanbieden..
Dit bevestigd toch alleen maar mijn punt dat het juist bedrijfstechnisch niet handig (of winstgevend) om dan _nog_ snellere diensten aan te bieden. :?

Verwijderd

Topicstarter
klopt, ik probeerde het niet onderuit te halen hoor. Alleen maar mee te onderbouwen met wat getallen, echter ben ik wel van mening dat een bedrijf als KPN de dienst up-to-date moet houden.

• Attilla
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 10:05:
klopt, ik probeerde het niet onderuit te halen hoor. Alleen maar mee te onderbouwen met wat getallen, echter ben ik wel van mening dat een bedrijf als KPN de dienst up-to-date moet houden.
Tuurlijk, dat snap ik dat je dat graag ziet. Ik zou ook wel een 8mbit abbo van kpn willen hebben. Alleen heeft Kpn wel beseft dat ze op dit moment een redelijk stabiele positie binnen de markt hebben.

Ze hoeven in princiepe ook geen nieuwe klanten te winnen, die komen vanzelf toch wel. Dus opzich denkt Kpn gewoon goed na. :)

• The_Greater
  • Laatst online: 13-05 10:21
Ik ben benieuwd of het abbo van zonnets family ook omhoog gaat.
En ik denk niet dat de KPN een verhoging gaat doen. Want dat hebben ze vorig jaar algedaan.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 10:05:
Jullie hebben gelijk, verreweg de meeste mensen 'internetten' per maand voor ongeveer 10-20 euro (aan telefoontikken), het vervelendst is dan dat de lijn bezet is, en dat 56K6 nou niet echt prettig internetten is. Toch vinden veel mensen de 35 euro die je voor kpnadsl-lite moet betalen nog veel en veel teveel. Ik denk dat de kpn (en de providers) er beter nog een abonnement 'onder' kunnen maken (ik denk aan 128kbps down, 64kbps up) en dat voor 20 euro/maand moeten verkopen.

Ik denk dat een vrij groot aantal mensen dat abonnement neemt zelfs neemt :). 128kbit is in principe prima internetten (niet al te snel met veel plaatjes of mp3's, maar doet veel wat mensen willen (mailen, internet shoppen, nieuws lezen) prima). 256kbit is iets meer voor mp3's downloaden enzo en 768 en hoger is meer voor mensen die echt intensiever internet gebruiken, families met wat kinderen, studenten, jong volwassenen en 'fanaten' (of tweakers ;)) enzo.

Die laatste groep, bevat nog een kleine subgroep die altijd het snelste, meeste, grootste en nieuwste moet hebben of die snelheid van de 'downloads' en een onbeperkte limiet als eis stellen (want komop, wie download er nou meer dan 30gbyte, dan doe je het toch OM het downloaden), dat is een kleine niche en wat mij betreft gaan adsl fabrikanten daar minder rekening mee houden. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 22 April 2003 @ 11:10:
[...]een mooi betoog[...]
Ik kan me helemaal aansluiten bij je betoog, ziet er inderdaad uit als een gemiste kans voor de ADSL-leveranciers. Met HetNet hebben ze wel geprobeerd om veel mensen te strikken voor een laag bedrag gedurende de eerste 12 maanden, echter dat heeft volgens mij niet echt veel (6000) aansluitingen opgeleverd.

Op 12 mei hebben we een info-avond en ik zal het eens laten vallen bij de KPN'ers die hierbij aanwezig zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 11:21 . Reden: quote aangepast ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 11:21:
[...]

Op 12 mei hebben we een info-avond en ik zal het eens laten vallen bij de KPN'ers die hierbij aanwezig zijn.
De kpn weet dit zelf ook, gok ik zo. Alleen zijn de aansluitkosten en initiatiekosten van adsl volgens mij net even ietsjes te hoog om zo'n goedkoper abonnement aan te kunnen bieden. Voor kpn zelf maakt het namelijk belachelijk weinig uit of de snelheid nu 256, 768 of 1536kbps is (dat kost 20, 28 resp. 33 euro /maand), het 'interne' netwerk heeft namelijk meer dan genoeg capaciteit om dit te kunnen hebben. Het zijn de providers die de kosten moeten maken om dataverkeer en bandbreedte naar internet te moeten kopen. Daar lopen de kosten van het providerdeel van 8 tot 15 (lite) en 19 tot 25 (basic) naar 50 tot 60 euro (voor fast, 1,5mbit)... Daarom verbaas ik me eigenlijk altijd dat @home een 3,5Mbit verbinding aan weet te bieden voor 50 euro (internet en aansluiting bij elkaar).

Ik denk daarom dat de kpn minimaal 15 euro voor zo'n aansluiting wil hebben en dat providers niet op klanten van 5 euro/maand zitten te wachten (20 euro totaal), ook al zullen die amper dataverkeer veroorzaken...

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 22-04-2003 11:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 22 April 2003 @ 11:41:
[...]Ik denk daarom dat de kpn minimaal 15 euro voor zo'n aansluiting wil hebben en dat providers niet op klanten van 5 euro/maand zitten te wachten (20 euro totaal), ook al zullen die amper dataverkeer veroorzaken...
Je ziet nu ook dat er een datalimiet gesteld staat voor het "lite abo", ik meen op 1 Gb per maand. Op die manier kunnen ze e.e.a. indekken.

Misschien wordt het dan tijd voor producten op basis van na-calculatie, met een maximum aan maandbedrag. Op deze manier kan je de gebruikers die uit zakelijk oogpunt een hoge upload kunnen gebruiken en niet veel down-dataverkeer genereren tegemoet komen.

Een ander product zou kunnen zijn dat je zelf een bundel samen gaat stellen, kies je upload en kies je download met een max. aan x aantal Gb per maand en dat geeft dan een bepaald maandbedrag. Dit zal organisatorisch weat voeten in aarde hebben, maar niet on-realiseerbaar lijkt me.

Ik ga maar eens voor mezelf beginnen denk ik.... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 09:12:
[...]
Ja, dus...moet je persé KPN dan?

Verwijderd

Topicstarter
correcte conclusie... weet nog niet via welke ISP ik zal geen ADSL-en, ga in ieder geval wel weg bij Planet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 18:22 . Reden: typo fized ]

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Dat ze de download en upload van de zonnet lite versie maar iets verhogen en de prijs hetzelfde houden.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Pagina: 1