Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 10:05:
klopt, ik probeerde het niet onderuit te halen hoor. Alleen maar mee te onderbouwen met wat getallen, echter ben ik wel van mening dat een bedrijf als KPN de dienst up-to-date moet houden.
Jullie hebben gelijk, verreweg de meeste mensen 'internetten' per maand voor ongeveer 10-20 euro (aan telefoontikken), het vervelendst is dan dat de lijn bezet is, en dat 56K6 nou niet echt prettig internetten is. Toch vinden veel mensen de 35 euro die je voor kpnadsl-lite moet betalen nog veel en veel teveel. Ik denk dat de kpn (en de providers) er beter nog een abonnement 'onder' kunnen maken (ik denk aan 128kbps down, 64kbps up) en dat voor 20 euro/maand moeten verkopen.
Ik denk dat een vrij groot aantal mensen dat abonnement neemt zelfs neemt

. 128kbit is in principe prima internetten (niet al te snel met veel plaatjes of mp3's, maar doet veel wat mensen willen (mailen, internet shoppen, nieuws lezen) prima). 256kbit is iets meer voor mp3's downloaden enzo en 768 en hoger is meer voor mensen die echt intensiever internet gebruiken, families met wat kinderen, studenten, jong volwassenen en 'fanaten' (of tweakers

) enzo.
Die laatste groep, bevat nog een kleine subgroep die altijd het snelste, meeste, grootste en nieuwste moet hebben of die snelheid van de 'downloads' en een onbeperkte limiet als eis stellen (want komop, wie download er nou meer dan 30gbyte, dan doe je het toch
OM het downloaden), dat is een kleine niche en wat mij betreft gaan adsl fabrikanten daar minder rekening mee houden.