Toon posts:

Laptop: TFT vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee laptops een Toshiba 4060xcdt en een Dell Latitude c500. Nu heeft de Toshiba een 14.1 inch (1024x768) tft scherm en de Dell een 12.1 inch (800x600) scherm. Kan iemand mij vertellen of ik het Toshiba scherm op/in de Dell kan bouwen en hoe ik dit het best kan aanpakken?

Ik zie dat ik de klep, waar het scherm is ingebouwd, niet in het geheel kan overzetten ivm verschillende scharnieren. Is er in de klep van de Dell voldoende ruimte om het 14.1 inch scherm te huisvesten, dus is de ruimte die over is in de klep loos of heeft men daar electronica oid zitten. Gaarne advies over hoe ik dit het best kan aanpakken.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

waarschijnlijk kan dat gewoon niet.

de betaler vervuilt

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Ik ben bang dat het niet gaat werken. Want elk laptop heeft zijn eigen opbouw. Het is namelijk niet zo makkelijk om een schermpje te wisselen. Het beste is om 1 van het zelfde tyoe te vinden.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59

Greyfox

MSX rulez

Lijkt me een lastige klus worden.
10 tegen 1 dat de connectoren niet compatible zijn en hoe krijg je dat scherm goed vast.....

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou dat niet kunnen, er zijn namelijk ook c500 machines met een 14.1 inch scherm. Ik kan me er wel iets bij voorstellen maar ik hoop natuurlijk dat het wel mogelijk is. Ik wil ook niet de deksel vervangen maar alleen het tft, dus deksel openschroeven, connector los, tft eruit, andere tft erin (eventueel wat aanpassen aan het deksel), connector vast, deksel dicht.

Als de connectoren niet gelijk zijn houdt het natuurlijk op ja...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 08:32 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 08:32:
waarom zou dat niet kunnen, er zijn namelijk ook c500 machines met een 14.1 inch scherm. Ik kan me er wel iets bij voorstellen maar ik hoop natuurlijk dat het wel mogelijk is. Ik wil ook niet de deksel vervangen maar alleen het tft, dus deksel openschroeven, connector los, tft eruit, andere tft erin (eventueel wat aanpassen aan het deksel), connector vast, deksel dicht.

Als de connectoren niet gelijk zijn houdt het natuurlijk op ja...
Idd, ze jn vaak niet gelijk :)
Of zitten op een andere plaats, of aandere pinnen volgorde. Andere spanning.
Misschien moet je eens gaan googlen welke type het is wat je er mee kunt :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Omdat een laptop geen desktop is. Scherm / videokaart en moederbord horen bij elkaar en kunnen niet zomaar vervangen worden door een ander type.

de betaler vervuilt

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
Dat gaat je niet lukken WPS. Idd gewoon door het feit dat de connectoren waarschijnlijk anders zullen zijn. Bij laptops zit een groot deel van de hardware voor de monitor in de laptop zelf, dus ik 100 tegen 1, dat dit niet gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen, ik weet voldoende, jammer maar ach..

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ook al heb je 2 dezelfde types, dan is dat nog steeds geen garantie voor een suc6volle transplantatie.
Ik ben regelmatig bezig met defecte laptops, en bv de E500 serie van Compaq gebruikt verschillende type's/merken/modellen schermen.

And The Only One

Pagina: 1