[Joystick] "Suzo Arcade" voor PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 16:45
Vroeger, toen we nog de Koude Oorlog hadden en de spelletjes nog eenvoudig waren, toen had je van de geweldig robuuste joysticks waar je met 10 man aan kon gaan hangen en dan ging 'ie nog niet stuk. Suzo Arcade heetten die dingen, en je kon er Decathlon mee spelen op je Atari zonder dat 'ie doormidden brak. Later konden diezelfde dingen ingeplugd worden op je Amiga 500 en dan speelde je er Kick Off II mee tot je omviel. Gewoon rechttoerechtaan, niet van die rare vliegtuigstuurknuppels maar gewoon simpel van die dingen die je ook in de speelhal ziet (of zag, ik ben daar al 20 jaar niet meer geweest).

Nu zoek ik iets vergelijkbaars voor gebruik op de PC. Iemand enig idee waar zo'n joystick te vinden zou zijn? Het enige dat je tegenwoordig nog ziet zijn die rare stuurknuppeldingen.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
pzies, dat zoek ik ook al een tijdje. Ik heb hier wel zo'n kastje liggen met daaraan zo een joystick, maar dat werkt eigenlijk niet of slecht. Ik heb er nog aan zitten te denken om een cheapass gamepad te kopen en dan de eletronica daaruit in mijn oude suzo te proppen... idee? Die joysticks kun je overigens vaak wel op vlooienmarkten etc. krijgen... *tip*

ook mooi zou een arcade-kast zijn uit de speelhal (nou ja, vooral de stick en knoppen)

[ Voor 4% gewijzigd door BuG2FiX op 22-04-2003 08:14 ]