MPEG naar DVD+R, geluid loopt uit of synch

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search gebruikt, maar kan de oplossing niet echt vinden.
Ik wil wat mpeg's op een DVD+R zetten (niet als gewone backup, maar speelbaar op standalone DVD), en dat lukt op zich wel, alleen m'n geluid gaat uit of synch lopen.

Ik doe dat met Ulead DVD movie factory.
Ik heb het ook al met TMPEGEnc geprobeerd (om alleen het geluid om te zetten), maar dat hielp ook nix.

Ik vind dat toch een beetje vreemd, want de mpeg is gewoon goed.

Zou het deinstalleren van audio/video codecs een oplossing bieden?

Iemand nog andere tips?

XBL: theArthurrrr

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zorg je er wel voor dat je het goede formaat kiest? PAL of NTSC? Anders kan je dit soort problemen verwachten. Wat voor framerate heeft je originele MPEG?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
De orginele MPEG is NTSC (29.97 f/sec).

Maar wat je voor wilt stellen, heb ik allemaal al geprobeerd.

Wat ik eerst probeerde is direct naar PAL omzetten ->geluid niet goed
Niet naar PAL omzetten, maar NTSC houden -> geluid niet goed

Ik zal vanavond nog eens ff kijken wat er gebeurt als ik de resolutie in Ulead DVD movie factory aanpas.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Waar is de mpeg van afkomstig. Ik bedoel met welk programma is tie gemaakt? Met PoverVCR ll schijnt dat "normaal" te zijn.
Als ik tegenwoordig een opname probeer te converteren dan loopt mijn geluid dus ook niet meer synchroon.

"Soylent Green is people!"

• Microkid

Microkid

Smile

DeWaanzin schreef op 22 April 2003 @ 09:59:
De orginele MPEG is NTSC (29.97 f/sec).

Maar wat je voor wilt stellen, heb ik allemaal al geprobeerd.

Wat ik eerst probeerde is direct naar PAL omzetten ->geluid niet goed
Niet naar PAL omzetten, maar NTSC houden -> geluid niet goed

Ik zal vanavond nog eens ff kijken wat er gebeurt als ik de resolutie in Ulead DVD movie factory aanpas.
Ik neem aan dat je het geluid dan ook aangepast hebt? Bijv, met BeSweet, omzetten van 29.97 naar 25 fps? Zo doe ik het iig. Net nog een 23.976 omgezet naar Pal. VIdeo apart via Vdub versneld, audio via BeSweet, perfect in synch.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Microkid schreef op 22 April 2003 @ 22:02:
[...]
Ik neem aan dat je het geluid dan ook aangepast hebt? Bijv, met BeSweet, omzetten van 29.97 naar 25 fps? Zo doe ik het iig. Net nog een 23.976 omgezet naar Pal. VIdeo apart via Vdub versneld, audio via BeSweet, perfect in synch.
Dat heb ik dus niet gedaan!!!!!!!!!!!

Hopelijk gaat dit wel goed werken.

Ik vraag mezelf nu af of het omzetten van VCD's naar DVD's eigenlijk wel de moeite loont. Het kost toch allemaal erg veel tijd

• Microkid

Microkid

Smile

DeWaanzin schreef op 23 April 2003 @ 07:51:
[...]

Dat heb ik dus niet gedaan!!!!!!!!!!!

Hopelijk gaat dit wel goed werken.

Ik vraag mezelf nu af of het omzetten van VCD's naar DVD's eigenlijk wel de moeite loont. Het kost toch allemaal erg veel tijd
Ik zet geen VCD's of SVCD's over naar DVD, tenminste, als het om 1 cd gaat. Als het een film is van bijv. 2 SVCD's wil ik het nog wel doen, zodat je de hele film op 1 DVD hebt. Maar anders dus gewoon 1 gewone CD, is ook goedkoper dan een DVD.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Dat doe ik dus ook niet, maar heb heel de Star Trek Enterprise serie seizoen 1 en 19 afleveringen seizoen 2 als mpeg staan (moest ik ooit eens downloaden voor een collega van me).
Nu leek het me wel aardig om ongeveer 10 afleveringen op 1 DVD te gooien.

Ik doe voor de rest ook helemaal nix meer met vcd of svcd, want ik heb sinds kort een hele fijne Nec dvd brander _/-\o_

Pagina: 1