Windows XP inlog problemen!

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 11:47
Tot voorkort vond ik Windows XP een zeer betrouwbaar besturingssysteem (voor Microsoft :P) maar toen begon het gezeik.
Ik doe niks bijzonders (beetje chatten/internet) zet m'n pc uit, start 'm even later weer op en toen kwam ik in het inlogscherm van windows (normaal gesproken kom ik daar nooit omdat ik maar 1 account heb). Dit is opzich geen probleem behalve als je steeds in dat scherm terug gekicked word als je je wilt inloggen!!!
Ik kon me dus niet meer aanmelden bij windows, alleen nog maar via de veilige modus.
Iemand die dezelfde problemen gehad heeft en zo ja, enig idee waar het aan ligt? (ik denk zelf misschien iets met de apache server die ik draai...)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Na hoeveel dagen treedt dit probleem op ? Toevallig na 30 dagen, welke versie ? Wat staat er in de logboeken ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• mvddonk
Tomsworld schreef op 22 April 2003 @ 01:38:
Na hoeveel dagen treedt dit probleem op ? Toevallig na 30 dagen, welke versie ? Wat staat er in de logboeken ?
Willekeurig aantal dagen en het is niet het activerings probleem, gebruik namelijk Prof.
Wat er in de logboeken staat kan ik niet zeggen, heb inmiddels alweer pc opnieuw geinstalleerd (kon niks beters verzinnen :()

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus? Die moet ook geactiveerd worden. Alleen een corporate versie (voor bedrijven) hoeft niet geactiveerd te worden.
Wat er in de logboeken staat kan ik niet zeggen, heb inmiddels alweer pc opnieuw geinstalleerd (kon niks beters verzinnen :()
Oh, denk dat dat niet erg opschiet om je probleem te traceren...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 19:06
Wie gebruikt er tegenwoordig nog een legale versie van Win XP?
Welcome to the real world;)

Is somebody not editing what I'm saying here???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

euh.. ikke?

En misschien dat ik daarom ook geen gez**k heb?

Hmm?

Of denk je dat je trots moet zijn op een Warez-OS ?

[ Voor 84% gewijzigd door alt-92 op 22-04-2003 01:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Greeg
misschien een leuek idee voor de nieuwe poll..
maar ik denk dat je een vande weinigen bent..
maar om neit van de topic af te dwalen.. iemand nog soluties?

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51

ErA

In veilige modus: Start -> Instellingen -> Configuratie scherm -> Gebruikersaccounts
-> De manier waarop een gebruiker zich aanmeldt wijzigen -> Het welkomsvenster gebruiken aanvinken...

Als dat het niet is weet ik het niet meer

En mijn nieuwe suggestie: Format C:\ en leg dan eens uit WAT je psies doet als het gebeurd wat het klinkt mij heel vreemd in de oren

[ Voor 71% gewijzigd door ErA op 22-04-2003 02:00 ]

• Greeg
(--deleted--)

[ Voor 97% gewijzigd door Greeg op 22-04-2003 02:06 ]

• blackd
  • Niet online
Zullen we het dan maar ontopic houden Greeg, voor ik allerlei rare deleteknopjes moet gaan hanteren?

• mvddonk
ErAdiCToR schreef op 22 april 2003 @ 01:55:
In veilige modus: Start -> Instellingen -> Configuratie scherm -> Gebruikersaccounts
-> De manier waarop een gebruiker zich aanmeldt wijzigen -> Het welkomsvenster gebruiken aanvinken...

Als dat het niet is weet ik het niet meer
Dat heb ik al geprobeerd, maakte geen verschil. Nieuwe gebruiker aangemaakt in veilige modus werkte ook niet, was iets hardnekkigs :)

Btw, dit probleem heb ik ook gehad met de Home edition dus ligt (lijkt me) niet aan de versie en/of warez

• Greeg
ok, ik was gewoon van mening dat het niet aan het feit kon liggen dat het een ilegale versie was.

• blackd
  • Niet online
Greeg schreef op 22 April 2003 @ 02:01:
ok, ik was gewoon van mening dat het niet aan het feit kon liggen dat het een ilegale versie was.
offtopic:
Dan kun je dat best vertellen. Maar laat dan even het feit dat jij een paar honderd euro op een bedrag van minimaal 1000 euro teveel vind om te dokken gewoon even achterwege. Dat heeft, zoals je zelf al geconcludeerd had, niets met het onderwerp te maken.

• mvddonk
Buiten alle legale of illegale veries... ik heb het probleem nog steeds!
Laat die grijze massa van jullie eens werken ;)

Verwijderd

Als het in veilige modus wel werkt is het geen Windows probleem....
MSCONFIG al gebruikt?
En wat als je in safe mode een nieuwe gebruiker aanmaakt, heeft die hetzelfde?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik had hetzelfde probleem hier op mijn werk gisteren ochtend. Ik had een reboot gedaan op Woensdag vlak voordat ik naar huis ging. De IT groep wilde (automatisch, daar we 15000+ computer gebruikers hebben) wat software installeren, dus ik logde in, en lockte mijn systeem. Ik kom Donderdag ochtend binnen en ben uitgelogt. Ik dacht dat misschien die software installatie mijn systeem had gereboot, dus probeerde ik in te loggen. Ik kon in loggen, maar kreeg direct een melding dat er een probleem met mijn licentie is, en ik wordt uitgelogd. (PS. Ons bedrijf heeft als Microsoft partner een site license voor alle non-server OSen voor zo-ongeveer een ongelimiteerd aantal PCs, dus licenties zijn er indien iemand denkt dat ik hier illegaal bezig ben).

Na in safe mode te zijn geboot keek ik eens rond wat IT had geinstalleerd, en zo te zien hadden ze SP1 en wat hotfixes geinstalleerd. Ik heb dus maar een system restore gedaan vanuit safe mode naar Dinsdag ochtend, en het probleem was opgelost. Ik moest wel SMS stoppen van het weer proberen om dit spul te installeren, maar ik kan voorlopig even werken. Ik ben dus bezig mijn data te copieeren naar mijn 2e pc, zodat ik kan re-imagen.

Nog een klein detail waar het voor mij aan zou kunnen liggen dat SP1 (en hot fixes) problemen geeft is dat dit systeem Win2k was, en ik een upgrade naar XP heb gedaan (was een poging van de IT groep die kort nadat ik het had gedaan werd gestopt om toch maar naar een 'schone' image te gaan i.p.v. een upgrade).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• mvddonk
MSCONFIG zegt me niks dus nee heb ik niet geprobeerd, ik heb wel in de veilige modus een nieuwe gebruiker aangemaakt maar dat werkte dus ook niet, precies hetzelfde probleem.
Ook dat systeem herstel werkte niet, dus dat je je systeem een stuk terug in de tijd krijgt. Ik weet ook niet wat de foutmelding is want ik krijg dus geen gezeik over een licensie, ik log me in en ik klap er gelijk weer uit zonder enig bericht.
Pagina: 1