Slome Freelancer

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-02 08:09
Hartstikke leuk dat spel Freelancer, buiten de vele audio problemen (geluid wat achter de 'filmpjes' aanloopt of wat er helemaal niet is), maar het grootste probleem bij mij is dat het ontzettend sloom is allemaal.
Ik heb een AMD Athlon XP 1700+, GF4 TI4200 64MB en een vrij standaard (Creative PCI 64 :$) geluidskaartje. Dus volgens mij behoord het spel dan wel een beetje fatsoenlijk te draaien, maar als ik nu dat enorme universum moet gaan verkennen schiet het niet bepaald op :).

Iemand ideeën????:?

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

"Ontzettend slome Freelancer"

<mod mode>
en wat is dat, dat is niet de bedoeling denk ik..?
</mod mode>

[ Voor 30% gewijzigd door Four op 22-04-2003 01:17 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 16:12
Wat voor problemen heb je dan? "Schiet niet op" is nogal vaag.. :? Heb je last van hakkelende graphics? Best vreemd gezien je processor en videokaart.

• mvddonk
Platypussy schreef op 22 april 2003 @ 12:19:
Wat voor problemen heb je dan? "Schiet niet op" is nogal vaag.. :? Heb je last van hakkelende graphics? Best vreemd gezien je processor en videokaart.
Nou het draaid eigenlijk allemaal erg soepel (zelfs bij de eind gevechten, dus waar veel schepen bij betrokken zijn) alleen het draaid allemaal langzaam. In 1e instantie dacht ik dat het zo hoorde maar toen ik 't op m'n broers pc zag bleek het daar veel sneller te gaan allemaal.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44
Neem de instellingen van je broer dan eens over. Dus alle graphicsinstellingen en gameplay instellingen etcetera.

The devil is in the details.

• mvddonk
MaRc0 schreef op 22 April 2003 @ 13:01:
Neem de instellingen van je broer dan eens over. Dus alle graphicsinstellingen en gameplay instellingen etcetera.
Dat maakt allemaal geen verschil, ook al zet ik alles laag dan werkt het nog niet...

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Wat gaat dan sneller, Cruisemode toevallig? heeft ie dan geen cruisemode = 600 mod oid geinstalleerd?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik ben het met zion eens, als je geen lage framerate hebt bij de eindgevechten bij de Nomad thuiswereld (het zwaarste van ze allemaal denk ik), dan kan het daar niet aan liggen.
Dus lijkt het me eerder dat je broer inderdaad zijn files gemod heeft waarmee hij stukken sneller gaat vliegen.

Onderaan heb je 3 verschillende meters (wapenenenergie, shields en hull), en links daarvan staat een snelheidsmeter. Normaal vliegen is maximaal 80, maximaal met afterburner is 200 en maximaal in cruisemode is 300.
Als je in cruisemode op 300 vliegt, en je hebt geen last van een lage framerate (hakkelen) dan lijkt me dat er niks mis is :)

• mvddonk
Rafe schreef op 22 april 2003 @ 14:33:
Ik ben het met zion eens, als je geen lage framerate hebt bij de eindgevechten bij de Nomad thuiswereld (het zwaarste van ze allemaal denk ik), dan kan het daar niet aan liggen.
Dus lijkt het me eerder dat je broer inderdaad zijn files gemod heeft waarmee hij stukken sneller gaat vliegen.

Onderaan heb je 3 verschillende meters (wapenenenergie, shields en hull), en links daarvan staat een snelheidsmeter. Normaal vliegen is maximaal 80, maximaal met afterburner is 200 en maximaal in cruisemode is 300.
Als je in cruisemode op 300 vliegt, en je hebt geen last van een lage framerate (hakkelen) dan lijkt me dat er niks mis is :)
Nou dat is het vage nou juist, ik vlieg inderdaad die waardens. Het spel werkt ook wel aardig maar het is gewoon allemaal in slome-motion, heel vreemd allemaal.
Bij m'n broer zijn die waardens ook gewoon alleen dat spel draaid op een fatsoenlijke snelheid. De ingame filmpjes zijn bij mij dus ook sloom wat als gevolg heeft dat de teksten voor gaan lopen op het beeld.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
mvddonk schreef op 22 april 2003 @ 14:57:
[...]

Nou dat is het vage nou juist, ik vlieg inderdaad die waardens. Het spel werkt ook wel aardig maar het is gewoon allemaal in slome-motion, heel vreemd allemaal.
Bij m'n broer zijn die waardens ook gewoon alleen dat spel draaid op een fatsoenlijke snelheid. De ingame filmpjes zijn bij mij dus ook sloom wat als gevolg heeft dat de teksten voor gaan lopen op het beeld.
Het enige (of eigenlijk 2) die ik me dan kan bedenken:

Nimo (of andere) codec packs geinstalleerd, Freelancer kan daar slecht tegen omdat hij wil dat er specifieke MS codecs gebruikt worden (figures :()

DirectX niet goed geinstalleerd

Maar ik durf te wedden dat je het daar ergens moet zoeken, je systeem is snel genoeg, en als je zegt dat je geen vreemde dingen hebt geinstalleerd zal je het daar ergens moeten gaan zoeken denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door zion op 22-04-2003 17:20 ]

systeem

• mvddonk
zion schreef op 22 April 2003 @ 17:19:
[...]

Het enige (of eigenlijk 2) die ik me dan kan bedenken:

Nimo (of andere) codec packs geinstalleerd, Freelancer kan daar slecht tegen omdat hij wil dat er specifieke MS codecs gebruikt worden (figures :()

DirectX niet goed geinstalleerd

Maar ik durf te wedden dat je het daar ergens moet zoeken, je systeem is snel genoeg, en als je zegt dat je geen vreemde dingen hebt geinstalleerd zal je het daar ergens moeten gaan zoeken denk ik.
DirectX 9 werkt inderdaad wel wat beter maar nog steeds niet zoals het hoord. Heb ook allerlei test's gedaan (xdiag heet dat geloof ik) en dat ging allemaal goed... denk dat ik freelancer maar op de stofhoop ga gooien :)

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
mvddonk schreef op 22 april 2003 @ 17:35:
[...]

DirectX 9 werkt inderdaad wel wat beter maar nog steeds niet zoals het hoord. Heb ook allerlei test's gedaan (xdiag heet dat geloof ik) en dat ging allemaal goed... denk dat ik freelancer maar op de stofhoop ga gooien :)
Nou, zou ik doen dan :)

DirectX 9 staat trouwens wel bij de minimale systeemeisen, dus tja, als je 8.x gebruikt dan vraag je er ook om.

systeem

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een beetje het command en conquer - Generals effect dus :) Geen superuitgebreide visuals, maar wel traag als stroop.

Heb je bij geen enkel ander spel dit soort problemen?

• mvddonk
Wekkel schreef op 22 April 2003 @ 17:39:
Een beetje het command en conquer - Generals effect dus :) Geen superuitgebreide visuals, maar wel traag als stroop.

Heb je bij geen enkel ander spel dit soort problemen?
Nope, de spellen zijn bij mij altijd wel goed alleen filmpjes heb ik ERG vaak gekut mee vooral van het BINK type, zoals Generals (als ik het me goed herinner).
Zou het (freelancer) kunnen dat ik SDRAM heb en geen DDR? (das het grootste verschil van mijn broers pc en de mijne, hij heeft 256MB DDR en ik heb 512MD SDRAM)
Pagina: 1