Ik ben het DTP programma Scribus aan het installeren. Bij het ./configurr loop ik nu tegen het probleem dat ik deze melding krijg:
Ik heb inmiddels alle enkele met qt beginnende rpm's die op de RH9 cd2 staan geinstalleerd en nog doet ie het niet. Ook heb ik al een 12Mb grote tar.gz uitgepakt en geinstalleerd (waarvan de make install wel heeeel lang duurde). Ook dat werkt niet.
Verder heb ik ook nog ./configure --with-qt-dir=/usr/lib/qt-3.1 gedaan maar dat maakt niet uit.
Zie ik iets over het hoofd of is het een fout in de software? (lijkt me niet)
* bredend is wanhopig aan het worden. Hij moet omdat win2k het niet doet snel onder Linux een DTP programma draaiende krijgen.
code:
1
2
3
| checking for Qt... configure: error: Qt (>= Qt 3.0.2)[enter] (headers and libraries) not found. Please check your installation! [enter] For more details about this problem, look at the end of config.log. |
Ik heb inmiddels alle enkele met qt beginnende rpm's die op de RH9 cd2 staan geinstalleerd en nog doet ie het niet. Ook heb ik al een 12Mb grote tar.gz uitgepakt en geinstalleerd (waarvan de make install wel heeeel lang duurde). Ook dat werkt niet.
Verder heb ik ook nog ./configure --with-qt-dir=/usr/lib/qt-3.1 gedaan maar dat maakt niet uit.
Zie ik iets over het hoofd of is het een fout in de software? (lijkt me niet)
* bredend is wanhopig aan het worden. Hij moet omdat win2k het niet doet snel onder Linux een DTP programma draaiende krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door bredend op 22-04-2003 00:47 ]