Toon posts:

[MxStream] problemen met inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds iets meer dan 1 week het volgende probleem: als ik mijn pc opstart en ik wil inbellen gebeurt er altijd niets meer dan dat hij blijft hangen op ''bezig met kiezen'. Op annuleren klikken en dan weer verbinden brengt me niet veel verder. Soms doet het het wel als ik dan op instellingen druk en dan weer op de instellingen van de verbindingen en dan al de tab-bladen langs ga en vervolgens op OK klik. Vraag me niet waarom, maar tis gewoon vaag. Toch moet ik dan zo goed als altijd mn pc opnieuw opstarten, mezelf afmelden en weer aanmelden tot het internet het doet. Daarna is er bijna altijd nog een probleem: Na 1 minuut ongeveer valt het weer uit. Dan wacht ik ff 5 minuutjes en als ik dan weer probeer in te bellen doet ie het gewoon en dan ook dagen achter elkaar. Mijn specs:

MxStream Xs4All Basic
winXPpro
Ethernet Alcatel Home modem.

Verwijderd

Misschien storing in de regio... Vraag eens na bij XS4all

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
hmm volgens de storingspagina van xs4all nog geen storing bekend (link)
Heb je alle instellingen wel helemaal goed staan? Check anders voor de zekerheid dit even en kies jouw modem en controleer je instellingen.

suc6

Verwijderd

inbellen zonder splitter, dus ADSL direct op de buitenlijn.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 10:32:
inbellen zonder splitter, dus ADSL direct op de buitenlijn.
Zou inderdaad even kunnen helpen.

Heb je de ST510 ( 3 lampjes) of de oude ST Home (5 lampjes) ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
aangezien xs4all een erg lekkere en professionele helpdesk heeft en nog een 0800 nummer ook, waar wacht je nog op om die even te bellen? Het schaadt in ieder geval niet.

Ik denk niet dat het probleem bij xs4all ligt, misschien bij de buurt centrale, maar waarschijnlijk bij jouw computer zelf.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow ow ow, met een st510 bel je zowiezo niet in, dus het is een SThome (wat ook in de startpost staat), verder hoef je het helemaal niet op je buitenlijn aan te sluiten, pas als je linesync lampje knippert, is dat een manier om te kijken of het misschien aan de splitter ligt.

Maareh, krijg je ook een foutcode bij het inloggen? En heb je al geprobeerd een nieuwe inbelverbinding te maken? (handleidng op http://www.kpnadsl.nl/support/). Als dat allemaal niet werkt, krijg je op z'n minst toch echt een foutmelding (678 of iets in die geest), zonder die foutmelding kom je nergens...
aangezien xs4all een erg lekkere en professionele helpdesk heeft en nog een 0800 nummer ook, waar wacht je nog op om die even te bellen? Het schaadt in ieder geval niet.
XS4all heeft een 020 nummer hoor :). Overigens kan je ook de kpn bellen, die helpen ook klanten van xs4all op 0800-mxstream (als dat nummer het nog doet ;)).

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 22-04-2003 10:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

kan je nou je modem niet bereiken of mxstream niet? lijkt mij erop dat de verbinding tussen je pc en je modem niet helemaal goed is eigenlijk.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

JvS schreef op 22 April 2003 @ 10:46:
Overigens kan je ook de kpn bellen, die helpen ook klanten van xs4all op 0800-mxstream (als dat nummer het nog doet ;)).
offtopic:
nee dat nummer doet het niet meer, en ik kan niet meer vinden wat de opvolger is... in ieder geval niet 0800-kpnadsl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 01:32:
Misschien storing in de regio... Vraag eens na bij XS4all
zoals ik dus zei: verbinding valt, nadat er 1x is verbonden, na ongeveer een minuut weg. Vervolgens wacht ik 5-10 minmuten en probeer het dan weer; dan doet ie het weer en kan ik net zo lang i'netten als ik wil..

Iets in de instellingen dus, maar wat?!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Hangt er verder nog iets in je LAN? Als dat zo is moet je even gaan kijken of dat wel naar behoren functioneert. Bij voorkeur ook even kabels testen, of met een laptopje in je meterkast gaan zitten ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 23:08:
[...]

zoals ik dus zei: verbinding valt, nadat er 1x is verbonden, na ongeveer een minuut weg. Vervolgens wacht ik 5-10 minmuten en probeer het dan weer; dan doet ie het weer en kan ik net zo lang i'netten als ik wil..

Iets in de instellingen dus, maar wat?!
Ik wil je wel helpen, maar als je niet leest, dan moet je maar de helpdesk bellen. 0900 - 0244 is nu het nummer overigens.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 22 April 2003 @ 23:23:
Hangt er verder nog iets in je LAN? Als dat zo is moet je even gaan kijken of dat wel naar behoren functioneert. Bij voorkeur ook even kabels testen, of met een laptopje in je meterkast gaan zitten ;)
om precies te zijn: ja...Het internet valt hier soms opeens uit zonder dat ik iets doe. Toch maar ff Xs4All bellen dan...

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 14:58

bebopper

I'm an absolute beginner...

Als je winXP als OS gebruikt kan het ook te maken hebben met de daarin ingebouwde firewall. Daar heb ik zelf in het begin soortgelijke problemen van gehad. Deze uitzetten (en natuurlijk een eigen losse firewall gebruiken :*) ) loste bij mij het probleem op :)

/edit hier kreeg ik wel een foutcode bij, kan ik wel ff opzoeken als ik weer thuis ben /edit

[ Voor 16% gewijzigd door bebopper op 23-04-2003 16:48 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 09:22
Dit is serieus écht een search vraag.
Pak de foutmeldinge erbij, zoek hem in de search en je zult zóveel mogelijke oplossingen krijgen. Mocht je er dan nóg niet uitkomen, probeer dan de microsoft knowledge base of een van de reacties hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuut op 23-04-2003 16:52 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 23 April 2003 @ 16:51:
Dit is serieus écht een search vraag.
Pak de foutmeldinge erbij, zoek hem in de search en je zult zóveel mogelijke oplossingen krijgen. Mocht je er dan nóg niet uitkomen, probeer dan de microsoft knowledge base of een van de reacties hierboven.
als je nou het topic had gelezen... Ik krijg geen foutmelding..hij stopt gewoon bij 'bezig met kiezen' of 'bezig met bevestigen naam en wachtwoord'(al is het bijna altijd de eerste). |:(
Pagina: 1