Toon posts:

[XP] Problemen met het vaststellen van mijn RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om het verhaal kort te maken, in de winkel zeiden ze dat er 512 DDR RAM in mijn comp zat, maar DxDiag en Systeeminfo geven aan dat ik 256 MB RAM heb. Ik run XP Home. Mijn vraag: Kan het dat deze gegevens niet kloppen, en is er een Failproof methode om mijn echte RAM vast te stellen? (of ben ik gewoon slachtoffer van een scam)
Als het helpt, het was zo'n goedkope Medion/Aldi computer die ze oktober 2002 te koop hadden.
Ik heb de "Dit graag lezen eer je een topic opent" en de FAQ gelezen en ik hoop dat dit in de buurt komt.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

even je in je BIOS kijken, wordt het vrijwel altijd vermeld.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de BIOS gekeken, en nou staat er:

Cache: 512k

en

SDRAM slot1: 0
SDRAM slot2: 256 DRR (333MHz)

Nou weet ik niet goed hoe ik dit moet interpreteren.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

het is dus een P4
het kan zijn dat ze bedoelde dat de proc 512 KB cash had
maar als in je bios staat dat je maar 256 mb ddr heb dan zit er ook maar echt 256 in ;)
ik zou zeggen kijk eens op de verkoop bon
staat daar op dat er echt 512 Mb geheugen in zit dan zou ik er mee trug gaan :>
staat er gewoon 256 Mb dan zullen ze de cash hoeveelhijd van je proc bedoeld hebben ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tsja, dan zit er dus of 256MB in, of een ander module is eruit gedonderd, of is defect.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Of hij wordt door de Bios niet herkend / initialiseerd etc.

Maak die kast open en tel de stripjes...

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 00:51:
Of hij wordt door de Bios niet herkend / initialiseerd etc.

Maak die kast open en tel de stripjes...
en dan de garantie kwijt zijn ?
ik weet hoe ze werken bij medion
ze hebben in de kast een stikker zitten als die beschadigt is dan weten ze dat je de kast open heb gehad en weg garantie :P
(zelf mee gemaakt)
je heb nog garantie gewoon ffe kijken wat zij er aan doen ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, het was zo'n Aldi aanbieding, die met honderden tegelijk wordt verkocht. Vraag me af of iemand anders het heeft opgemerkt.

Verwijderd

Topicstarter
En ik weet er niet al te veel vanaf, maar ik zou zeggen, je stopt het geheugen eerst in slot 1. Dus het zou best eens defect kunnen zijn...

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 06:08:
En ik weet er niet al te veel vanaf, maar ik zou zeggen, je stopt het geheugen eerst in slot 1. Dus het zou best eens defect kunnen zijn...
dit hoeft niet hoor ;)
het kan ook gewoon dat die bank het best toegankelijk was :D

mare tjec je bon eens
en als het er op staat dat je 512 hoort te hebben
haal die kast open geheugen er uit halen en kijken wat er op staat dan weet je het zeker
maar als je er mee trug gaat NIET zeggen dat je hem ook maar open heb gehad ;)
anders kan er gezijk van komen ;)

Game PC

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Je ziet gauw genoeg of een soort van stickertje opzit waaraan hun kunnen zien of je hem open hebt gehad, maar waarom zou je hem openen?

Immers alle progjes geven aan dat ie maar 256 mb heeft, wat in veel kant en klare PC's zit, dus waarschijnlijk ook in deze en als je niet verkeerd hebt gelezen of verkeerd hebt begrepen ( 512 cache of 512 MB Ram) zou ik dus ff terug gaan naar die Toko en vertellen dat je tekort geheugen hebt ( in je PC dus ;) ) gehad.

PS-->> Dit is wel in mijn ogen een nadeel als je een kant en klare PC koopt bij de Buurtsuper, want hoe zit het met de garantieafwikkeling en kleine probleempjes.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ben 100% zeker dat er 512 DDR RAM in hoort te zitten, maar Aldi geeft geen garantie, die ligt bij Medion. Heb ik hen al gemaild, nu alleen op een antwoord wachten.
Pagina: 1