Toon posts:

[nwe PC] geen beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een pc'tje in elkaar gebouwd en zit nu met het een probleem. Allereerst de specs:

AMD Athlon XP2000+ Boxed
Epox 8RDA
Dane-Elec 512mb SDram
Zalman 400w voeding
Connect-3d Radeon 9500Pro

Als ik hem aanzet doet ie wel gewoon alsof ie opstart maar geeft geen beeld. Op de Bay (op moederbord) geeft hij de code FF aan wat staat voor "Boot Attempt".

Ik heb al een andere monitor geprobeerd en een andere videokaart(Connect-3d Radeon 9000Pro).

Iemand een id?

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik gok dat het je processor is. Hoor je wel POST-piepjes?
Als het de CPU is doet hij namelijk waarschijnlijk helemaal niks. Is het iets anders hoor je iig piepjes

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
BezurK schreef op 21 april 2003 @ 23:34:
Ik gok dat het je processor is. Hoor je wel POST-piepjes?
Als het de CPU is doet hij namelijk waarschijnlijk helemaal niks. Is het iets anders hoor je iig piepjes
geen piepjes, hij start gewoon goed op(voor mn gevoel dan, hij blijft wel gewoon 'draaien'.

De hele pc is nieuw, dus ook de HDD enzo waar nog nix op staat.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bekijk Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen eens, en omdat het nog lang niet zeker is dat het een VB probleem is verplaats ik het topic naar OH :)

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 17:28

Macabre

Euhh...

Als je direct FF op je 8RDA krijgt dan is het het moederbord....staat ook wel in het Grote Epox 8RDA Topic.....

Probeer het iig eens met een andere CPU, maar ik weet bijna 100% zeker dat het je mobo is.

Succes

..:: Specs ::..

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Ik ben bijna zeker dat het je mobo is, onlangs ook gehad en die kl**tzak van een pc-winkel wou die dan nog niet wisselen omdat ik ook eerst dacht dat het die proc was en ik had die al omgewisseld. Hij zei dat hij hem ging opsturen en zeggen wanneer er nieuws was, 6 maand later heb ik nog niets gehoord. Maw: don't trust Chukky Computers Oostende

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Macabre schreef op 22 April 2003 @ 00:01:
Als je direct FF op je 8RDA krijgt dan is het het moederbord....staat ook wel in het Grote Epox 8RDA Topic.....

Probeer het iig eens met een andere CPU, maar ik weet bijna 100% zeker dat het je mobo is.

Succes
ok.. dat het je mobo is

wat wilde je suggereren? Kapot? Kortsluiting?

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 13:33
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 00:10:
[...]

ok.. dat het je mobo is

nee om een 1 of andere reden hebben die moederborden daar soms last van gewoon omruilen en hij zal het wel doen denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
GoTAProblem schreef op 22 April 2003 @ 00:18:
[...]

nee om een 1 of andere reden hebben die moederborden daar soms last van gewoon omruilen en hij zal het wel doen denk ik :)
dan zal ik maar eens een RMA-formuliertje in gaan vullen..

Epox8RDA...heb niets dan problemen met dit bord gehad op 2 bijna identieke systemen.. |:(

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 17:28

Macabre

Euhh...

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 00:10:
[...]

ok.. dat het je mobo is

Nou....als ik het wist dan zou ik het wel gezegd hebben, maar zoals al gezegd hebben die borden er soms last van dat ze gewoon direct stuk zijn :(

..:: Specs ::..

Pagina: 1