Toon posts:

Epson 640 Inktptroon vervangen voordat het lampje brandt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Epson stylus Color 640 waarvan ze een tijdje terug de geleiderail schoongemaakt hebben, daarbij hebben ze de inktpatronen verwijderd en weer terug geplaatst.
Nu is het probleem dat de zwarte patroon leeg is terwijl het lampje dat niet aangeeft (ik weet het dat komt omdat de patroon uit de houder is geweest)
maar hoe kan ik de patroon nu vervangen?
De slede komt niet naar de normale positie daarvoor maar begint de printkoppen te reinigen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Epson heeft toch een utility voor de printer erbij zitten, en daar kun je ook kiezen om de koppen te verplaatsen.
is een aparte optie om beschadigde koppen te verwijderen.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 11:40

Garrett

Watercooler

Je moet het knopje voor papierdoorvoer 3 seconden ingedrukt houden, dan schuift de printkop naar links zodat je de patronen kunt vervangen :)
Bij mijn Stylus Photo 750 werkt het precies zo :)

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 21 April 2003 @ 22:35:
De Epson heeft toch een utility voor de printer erbij zitten, en daar kun je ook kiezen om de koppen te verplaatsen.
is een aparte optie om beschadigde koppen te verwijderen.
Er is geen driver of zo op de Epson site voor windows XP :-(
Ik heb dus alleen maar de 640 driver die standaard in XP zit ( de printer wordt daarmee wel herkend)

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 21 April 2003 @ 22:40:
Je moet het knopje voor papierdoorvoer 3 seconden ingedrukt houden, dan schuift de printkop naar links zodat je de patronen kunt vervangen :)
Bij mijn Stylus Photo 750 werkt het precies zo :)
Dat werkt dus wel als de printer zelf aangeeft dat de patronen leeg zijn, als je ze om wat voor reden dan ook eerder wil vervangen dan gaat hij op die manier de printkop cleanen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 22:47:
[...]

Dat werkt dus wel als de printer zelf aangeeft dat de patronen leeg zijn, als je ze om wat voor reden dan ook eerder wil vervangen dan gaat hij op die manier de printkop cleanen.
Sorry ik had het ff niet goed gelezen :D die toets had ik dus niet geprobeerd.
Die werkt wel.
Mijn dank is groot en zal de volgende x beter opletten (ofwel niet tegelijk autosport kijken en pc probje op proberen te lossen :P )
Pagina: 1