Toon posts:

mobo stuk na cmos reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn bios gereset met een jumper, (mobo: msi k7t turbo) maar ben zo stom geweest om na het resetten de jumer niet terug te zetten op de juiste stand. Nu boot mijn pc niet meer, er gebeurt helemaal niets meer :'(

Betekend dit dat ik een nieuw mobo moet kopen of valt het evt. nog te repareren?

Met vr. groet,

Jeroen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek in elk geval de batterij er eens uit, laat die er 10 mins uitliggen en kijken of hij het daarna nog doet. Lijkt me sterk dat hij ineens kaduuk is (maarja, met MSI weet je het maar nooit).

enne, lees ook even de FAQ nettiquete.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je em nu wel op de goede plaats staan :?
IK heb zovaak jumper eraf en pc ff aan gezet en weer uit jumper weer er op en klaar. Bios was elkekeer netjes gereset

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeerd, met en zonder batterij, batterij tijdje er uit, maar hij is helemaal dood :|

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
In de handleiding van mijn mobo staat dat de stekker uit het stopcontact moet anders kan het ook mis gaan! (weet alleen niet precies waarom)

Misschien is dit het eigenlijke probleem?

Laat die batterij er anders 24 uur uit, misschiien werkt het dan weer wel! of nog een keer resetten met die jumper?

mcb1

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ben je niet perongeluk tegen die contact puntjes (of hoe moet je het noemen) van de aan/uit schakelaar (je weet wel waar je alles op aansluit van powerled, hd led,enz ? mischien dat die niet goed opzit ofzow.

[ Voor 11% gewijzigd door Hellie112 op 21-04-2003 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al een 2e keer gereset zonder resultaat. Ik zal idd de batterij er eens een flinke tijd uitlaten...

• mcb1
Wat is eigenlijk helemaal niets meer? (gaan de fans e.d. ook niet meer aan?)

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
Mcb1,

nee idd ook geen fans, led's e.d. Echt helemaal niets....:(

• mcb1
Controleer dan eerst alles wat met de stroomtoevoer te maken heeft, zoals Hellie112 al zei. Misschien heb je wel iets los getrokken o.i.d.

Knopje van je voeding misschien omgezet? (Als deze erop zit)

mcb1

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
mcb1 schreef op 21 April 2003 @ 22:39:
Controleer dan eerst alles wat met de stroomtoevoer te maken heeft, zoals Hellie112 al zei. Misschien heb je wel iets los getrokken o.i.d.

Knopje van je voeding misschien omgezet? (Als deze erop zit)
ik bedoelde niet echt het stroom maar die connecters van de powerswitch,resetswitch en speaker, powerled,hd let .
dus al die kleine kabeltjes.
want dat was mij wel eens gebeurt dat die niet goed eropzit

[ Voor 3% gewijzigd door Hellie112 op 21-04-2003 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voeding gechecked, is ok. Heb geen voedingschakelaar....
Ik heb al die kleine stekkertjes al gechecked maar zal toch ff voor de zekerheid bij de powerschakelaar zelf kijken, ookal denk ik niet dat dit het probleem is...

iig alvast bedankt voor al jullie reacties! ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 22:47 ]

Pagina: 1