Toon posts:

[vb.net / asp.net ] probleem met viewstate denk ik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,

ik heb een shoutbox gemaakt, te zien op www.indoselecta.tk als ik nu een bericht toevoeg, en deze submit naar een andere url, naam: shoutadd.aspx, hier wordt het bericht opgeslagen in de db, en daarna word je weer teruggestuurt naar shout.aspx, als ik nu dus druk op submit, blijft het bestand gewoon staan, de record is wel opgeslagen, maar ik sta nog steeds onderaan de pagina, en de record zie ik pas als ik pas weer op F5 / reload druk. Deze record zou er meteen moeten staan. ik heb al een transactie geprobeert, maar ik vind het vaag aangezien ik toch ook weer bovenaan de pagina moet komen?

ik heb geen serverside form gebruikt. Dus als iemand een idee heeft, alvast bedankt.

Martin

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31
Waarom ga je naar een andere pagina om het bericht op te slaan in de DB? Dit kan perfect in dezelfde pagina. (Je gebruikt een beetje oude ASP technieken geloof ik. :P)

Wat heeft een transactie er mee te maken volgens jou?
Waarom gebruik je geen serverside form?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik dus een andere pagina om het probleem op te lossen, dacht ik dus, maar het werkt nog steeds niet, ik had het in 1 pagina.

maar ja, zou wel weer naar serverside form toekunnen maar dan moet ik ook webcontrols gaan gebruiken en alles weer aanpassen, de pagina zou gewoon bovenaan horen te staan en niet half naar beneden gescrolled, er zit immers een pagina load tussen, maar het werkt dus niet.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bovenaan de pagina moet komen? Smartnavigation uitzetten.. :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
okay maar dan nog steeds zie ik die record toch niet die net is toegevoegt... ofwel? ben nu niet thuis dus kan ik het niet proberen.

• whoami
Je doet iets fout.
We kunnen je niet helpen. Je geeft te weinig info.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal het even weergeven..

ik vul een formulier in op shout.aspx, deze gegevens worden opgeslagen in mijn mysql db in shoutadd.aspx, daarna word via response.redirect shout.aspx geladen die alle records weergeeft uit mijn mysql db, probleem is dus de record die net in shoutadd.aspx wordt toegevoegt nog niet te zien is na de redirect, pas als ik een keer de browser reload zie ik hem pas.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Staan je browser settings niet verkeerd ofzo? Dat kan natuurlijk ook nog, aangezien je na een F5 wel de goede info op je scherm krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het idee dat mysql net ff wat langzamer is dan IIS en waardoor een 2e thread de gegevens al heeft opgehaald voordat de eerste thread ze heeft weggeschreven vage logica, maar is het enige wat ik me kan bedenken.

• whoami
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 23:18:
ik heb het idee dat mysql net ff wat langzamer is dan IIS en waardoor een 2e thread de gegevens al heeft opgehaald voordat de eerste thread ze heeft weggeschreven vage logica, maar is het enige wat ik me kan bedenken.
quatsch.

Ik vraag me nog steeds af waarom je die dingen toevoegt in een andere page, en waarom je oude asp technieken gebruikt en waarm je geen webform gebruikt.

Dan kan je in de eventhandler van de button.onclick dat nieuwe record toevoegen, en in de page_load kan je gewoon alle berichten ophalen en tonen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, zoals ik bovenaan in deze thread al zei heb ik dat al geprobeert, maar ben toen naar oude asp technieken gegaan om te kijken of het dan wel zou werken, maar dat doet het dus nog steeds niet, maar ik zal morgen alle code terugzetten met serverside form en webcontrols, en dan kijken of het dan misschien wel werkt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit is volstrekte kolder, tenzij je zelf een eigen thread hebt gemaakt en de andere thread 'in de wacht hebt gezet'. Alleen gok ik dat dit niet het geval is, maar je een andere fout maakt.
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 23:21:
ok, zoals ik bovenaan in deze thread al zei heb ik dat al geprobeert, maar ben toen naar oude asp technieken gegaan om te kijken of het dan wel zou werken, maar dat doet het dus nog steeds niet, maar ik zal morgen alle code terugzetten met serverside form en webcontrols, en dan kijken of het dan misschien wel werkt.
Wat is trouwens het voordeel om met ASP.net te gaan werken als je nog steeds alle oude ASP technieken gebruikt? :P

De oude benadering werkt nog wel; alleen dan kan je imho net zo goed niet overstappen. Je doet blijkbaar iets fout, dat moge duidelijk zijn; lijkt me alleen nog steeds geen reden om van het programmeermodel af te stappen.
edit:
Idea @ whoami :P

[ Voor 47% gewijzigd door whoami op 21-04-2003 23:35 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1