Ik heb op mijn PC een IR-ontvanger, en ik zou graag ook m'n pc in kunnen schakelen via de afstandsbediening. Hiervoor had ik het volgende idee:
De IR-schakeling ziet er zo uit:
(Bron)
Ik had bedacht om de 5V van de WOL te verbinden met de RTS, ground met ground, en PME (van de WOL) met DCD.
Bij de receiver stond dat de seriele poort meestal meer dan 5V afgeeft, en dat IC2 ervoor zorgt dat dit voltage teruggebracht wordt naar 5V. Misschien zal de 5V-aansluiting van de WOL dus aangesloten moeten worden achter IC2.
Mijn vraag aan jullie is: zal dit een beetje werken? Ik ben niet zo'n expert op het gebied van elektronica. Misschien kun je je mobo ermee beschadigen, misschien werkt het domweg niet, misschien levert het vreemde resultaten op als de pc al aan staat, misschien ...
De IR-schakeling ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| +-----------------------+ 3 R1 (4k7) | data -> +--------------------------------+------------o DCD | | _______ | | ______________ | | 78L05 | | | D1 (1N4148) | / | +-----+-----|OUT IN|--+ | | | ( | 2 | | + |__GND__| | | | /| | \______________ + +----+ ----- | +----+------|< |--o RTS | | ----- | IC2 | \| | | 1 | | | - +----------+---------+------------------------o GND +-----------------------+ C1 (4.7µF) |
(Bron)
Ik had bedacht om de 5V van de WOL te verbinden met de RTS, ground met ground, en PME (van de WOL) met DCD.
Bij de receiver stond dat de seriele poort meestal meer dan 5V afgeeft, en dat IC2 ervoor zorgt dat dit voltage teruggebracht wordt naar 5V. Misschien zal de 5V-aansluiting van de WOL dus aangesloten moeten worden achter IC2.
Mijn vraag aan jullie is: zal dit een beetje werken? Ik ben niet zo'n expert op het gebied van elektronica. Misschien kun je je mobo ermee beschadigen, misschien werkt het domweg niet, misschien levert het vreemde resultaten op als de pc al aan staat, misschien ...