Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege het grote prijsverschil tussen MP3 spelers hier in Nederland en Amerika denk ik er over een Mp3 speler via een Amerikaanse site te bestellen. Hier had ik een paar vraagjes over.

1. Hoe werkt het met invoerrechten enzo en hoeveel kost dat??
2. Wat is een betrouwbaare Amerikaanse webwinkel waar je MP3 spelers kunt kopen en die ze ook naar Nederland vervoert.
3. En tenslotte werken Amerikaanse MP3 spelers gewoon normaal hier in Nederland of zit er verschil tussen Amerikaanse en Nederlandse MP3 speler>

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:13
Iig moet je opletten met adapters (als die erbij zitten). De spelers zelf zijn hetzelfde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Adapters zullen verschillen omdat ze in USA een ander soort stekker gebruiken voor de stroom dan wij doen. Ook het voltage verschilt, dus je moet in NL een andere adapter kopen. Je zou de winkel in Amerika kunnen vragen of zij op de doos gift willen zetten, want dan betaal je geen invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:56
us heeft 110 en wij 220, maar ik heb me ipod er ook gekocht en de ipod adapter
brengt 100-240 volt terug tot de 5 volt ofzo wat ie nodig heeft, geeen nieuwe adapter required. Maar je moet alleen even een verloop stekkertje van 1 euro kopen van us naar EU.
LET WEL OP HET VOLTAGE wat op de adapter staat. niet 100% van de adpater is gelijk een wereld adapter. Verder komt er nog eens 19% NL btw bovenop als je em besteld per post ofzo (ik was zelf in de US). Dat GIFT is wellicht een goede truck, maar houd rekening mee dat je alsnog btw en invoerrechten moet betalen. (EU is vrij van invoerrechten) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik kijken hoe hoog die invoerrechten zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik moest over mijn Rio 800 128 (toendertijd $275, +- fl 750) iets meer dan fl 200 neerleggen voor de invoerrechten. En dat was flink zuur want daar had ik niet op gerekend :'(

Dus de truukje met gift is leuk, maar als het niet werkt ben je dus aan de bak en zou het best kunnen zijn dat je verschil weer weg is. En in dat geval zou ik hem liever gewoon in NL halen vanwege de adapter en eventuele garantie enzo.
edit:

Om het bedrag te brekenen zou ik gewoon ff de douane bellen voor de actuele persentages en bijtellingen (of natuurlijk ff hun website er op na slaan).

[ Voor 19% gewijzigd door froggie op 21-04-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Weet iemand dan nog waar je ze goedkoop kan kopen? ik zoek naar een I-River IFP-180T en dan kom ik telkens op buy.com maar die shipped niet internationaal :(

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 13-09 17:13
Pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

in amerika is dat allemaal veeel goedkoper, maja, moeten ze het wel naar europa sturen :P

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Flappiewappie schreef op 05 May 2003 @ 20:49:
[...]

in amerika is dat allemaal veeel goedkoper, maja, moeten ze het wel naar europa sturen :P
Dat is het probleem wat ik dus ook heb...

WIFI-cf card voor in mijn PDA nog geen $ 55,- maar alleen verzendingen binnen USA en Canada :( goedkoopste hier in Nederland 80,- euro... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 19:50:
Waar kan ik kijken hoe hoog die invoerrechten zijn??
Douane.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 12:56

Sharad R

lurking is an art

stel je gaat toch op vakantie naar een goedkoper land...(India)...ik ga daar als k leuke prijsjes zie toch inkopen doen....(o.a. ipodje(s))

maar hoe zit het dan met de garantie??!?...

kan ik daarvoor gewoon bij apple.nl terecht oid....

denk dat je hier ook op moet letten als je iets uit het buitenland haalt....

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Wat ook goed werkt mits je iemand in amerika kent (dit heb ik al enkele malen gedaan):

Die persoon het laten kopen, hem betalen via Paypal _/-\o_ en hem het artikel naar jou laten opsturen met grote letters GIFT erop. Kost je geen douane, alleen 2x verzendkosten, een keer binnen USA, een keer erbuiten :+

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 16:54
Hmm...waarom niet gewoon uit de verpakking halen en in je handbagae meenemen? Adapter etc in je reistas. Manual kan je wel weer downloaden neem ik aan?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kost zo een i pod daar dan vergeleken met hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien werkt het nog eens klote met je garantie.
Als ie kapot is moet je um weer terug sturen naar de USA. Das best een kostbare grap....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm sommige duitse shops zijn ook cheaper volgens horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:39

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

911GT2 schreef op 06 May 2003 @ 11:24:
WIFI-cf card voor in mijn PDA nog geen $ 55,- maar alleen verzendingen binnen USA en Canada :( goedkoopste hier in Nederland 80,- euro... |:(
Sales tax zit er niet op, daar heb je dus geluk bij, maar dan wordt het verschepen. Dan komt er dus een dollartje of 10 tot 20 bij, en kan het bij de grens onderschept worden. Dan krijg je je 19% BTW, plus invoerheffing, plus eventuele boete.

Doet dat ding het niet, dan wordt het ook weer lastig, dus voor zulke lage bedragen zou ik er persoonlijk niet eens aan beginnen. Het is makkelijker als je zelf een tripje die kant op maakt, dan kun je 'em gewoon in een zaak kopen en proberen. Kleine kans dat de douane je pakt, zeker als je geen gekke dingen doet (zoals 3 van die dingen meenemen).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat pas invoerrechten betalen als de som van de artikelen meer dan 175 euro waard is.
Daar heeft Gift of tweedehands of wat dan ook niets mee te maken.

je betaald btw over het bedrag wat er op de faktuur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 11:25:
Je gaat pas invoerrechten betalen als de som van de artikelen meer dan 175 euro waard is.
Daar heeft Gift of tweedehands of wat dan ook niets mee te maken.

je betaald btw over het bedrag wat er op de faktuur staat.

Het is dus ONZIN dat je voor goedkope dingen invoerrechten moet betalen zoals sommigen hierboven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

hm, vreemd, de douane zegt iets anders, de douane begint al vanaf de 22 euro te rekenen volgens de site en dan hangt het af van wat je koopt hoeveel de belasting is en hoeveel douane rechten je moet betalen
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze dat zouden doen dan kunnen ze op schiphol iedereen wel aanhouden.
kijk even op douane.nl daar staat het vast. Daarnaast is de kans heel klein dat ze zo'n pakketje eruit halen. ze hebben wel belangrijkere dingen te doen.

Ik heb laatst nog een horloge van 4000 euro op laten sturen met dhl van buiten europa en een paar dvd;s. Geen probleem. gewoon netjes thuis bezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb net via mp3playerstore.com de i-bead gekocht (256mb) geen adapter nodig... laadt op via usb :+

Totaal incl verzendkostern $227 == € 195
bij mp3spelers.nl met korting iets van €210 incl verzendkosten

Scheelt soms dus neit zoveel... echter ik had bij mn collega nog $70 op zijn paypal account staan dus daarom heb ik hem daar besteld (kreeg nog hoesje twv €10 kado :+ )

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat je wat op die site hebt kunnen.. ik heb nog nooit zo'n chaotische rotzooi gezien. ;)

Voor die €15 euro zou ik niet iets in Amerika kopen.. Dat is meestal een tijd langer onderweg en gaat er iets kapot dan ben je de Pisang.

Ik heb mijn Canon Powershot A40 wel in Amerika besteld, dat scheelde in totaal iets van €130.. Dat vonnd ik wel de moeite waard :)

[ Voor 4% gewijzigd door frim op 05-06-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

America werkt op een ander stroomnet.
dus je zal een conventor moeten aanschaffen die van 110 omzet naar 220!
of andere accu en oplader kopen zodat je kan laden.

heb zelf geen ervaring met dit soort dingen, maar wel al veel aan gedacht.
en de stroom lijkt me het enige probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 22:00:
America werkt op een ander stroomnet.
dus je zal een conventor moeten aanschaffen die van 110 omzet naar 220!
of andere accu en oplader kopen zodat je kan laden.

heb zelf geen ervaring met dit soort dingen, maar wel al veel aan gedacht.
en de stroom lijkt me het enige probleem.
menn0 schreef op 21 April 2003 @ 19:48:
us heeft 110 en wij 220, maar ik heb me ipod er ook gekocht en de ipod adapter
brengt 100-240 volt terug tot de 5 volt ofzo wat ie nodig heeft, geeen nieuwe adapter required. Maar je moet alleen even een verloop stekkertje van 1 euro kopen van us naar EU.
LET WEL OP HET VOLTAGE wat op de adapter staat. niet 100% van de adpater is gelijk een wereld adapter. Verder komt er nog eens 19% NL btw bovenop als je em besteld per post ofzo (ik was zelf in de US). Dat GIFT is wellicht een goede truck, maar houd rekening mee dat je alsnog btw en invoerrechten moet betalen. (EU is vrij van invoerrechten) succes!
Misschien eerst een topic lezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Je mag van buiten europa tot 172 euro aan spullen (anders dan alcohol of tabak) invoeren.
Ook per post.
Kocht zelf vorige maand nieuwste philipd dvd speler op singapore voor 108 Euro, en werd met die duidelijke doos natuurlijk aangehouden op schiphol,..Iets aan te gevn m'neer ?,..nee hoor Douane m'neer:) En toen de verklaring hierboven van deze aardige persoon gehad, bonnetje laten zien en klaar.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
LET OP!!

Als je iets als een iRiver iMP400 koopt, die dus een radio ingebouwd heeft, dan heb je dus een radio voor Amerikaanse (en japans ook geloof ik) frequenties! Die radio werkt dan dus niet in Europa!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23:22
Froggie schreef op 21 April 2003 @ 19:56:

Om het bedrag te brekenen zou ik gewoon ff de douane bellen voor de actuele persentages en bijtellingen (of natuurlijk ff hun website er op na slaan).
Dit staat ook op de website. Hoef je in princiepe dus niet voor te bellen.

Mooi icon btw, Shaki ruled :9 ;)
Pagina: 1