Toon posts:

Kleine gemeente bezig met breedband. Hoe beste te helpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze gemeente is bezig met breedband internet. Ik woon in een klein dorp zonder ADSL etc (voor mensen die buitenaf wonen). Ik woon dus ook buitenaf en heb nog steeds ISDN en zou ontzettend graag ADSL willen. :)

"Hartelijk dank voor je mail m.b.t. het feit dat we in onze gemeente nog steeds geen breedband internet beschikbaar hebben. Ik kan je vanaf deze zijde meedelen dat we momenteel via een werkgroep ons actief bezighouden met het beschikbaar krijgen van breedband voor de gehele gemeente Tubbergen. Een en ander is nog in een pril stadium maar alle begin is moeilijk en wat klein begint kan groot eindigen.
We zullen alle initiatieven van providers en-of aanbieders op de markt beoordelen en zullen dan onze keus maken. Ik zal proberen je van een en ander op de hoogte te houden. Mocht er nog iets zijn of wil je meer informatie neem dan gerust contact op."

Nu wil ik ze hier graag bij helpen (b.v. informatie bieden), hoe kan dat het beste doen?

Wie heeft hier ervaring mee of kan me verder helpen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ken je deze: http://www.ookadsl.nl/ :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
http://www.ookadsl.nl/

Ik zou op deze site eens kijken, ik denk dat je hier meer dan genoeg info kan vinden. :)
Maar je moet dan dus wel nog 325 mensen met je mee krijgen die ook adsl willen en ik weet niet hoe groot jou gemeente is.

[ Voor 36% gewijzigd door Attilla op 21-04-2003 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
...die link heb ik ze al gestuurd. :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ja, wat denk je nog meer te kunnen doen dan :? Zou de KPN eerder komen leggen als de gemeente hen geld toestopt oid :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
en BBnet dan? ..zijn er nog meer opties?

Verwijderd

Schijnt wel zo te zijn dat die 325 mensen meteen vast zitten aan een contract.

edit:
WiFi biedt ook nog (eigenlijk betere) mogelijkheden tot sneller internet. In mijn dorpje wordt ADSL niet haalbaar geacht en is er een bedrijf druk bezig om nu WiFi op te zetten (maar 25 aanmeldingen minstens nodig en die zijn niet verplicht contract te sluiten)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 19:38 ]

Verwijderd

Of is dit wat voor jullie ?
http://www.aetherarcus.nl/
Een kennisje van me woont in dat gebied (maasdriel) en de mensen daar zijn zeer
tevreden over de speciaal voor hun gemaakte oplossing.
Hier krijg je een beetje een indruk van hoe en waarom krantartikel

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 20:08 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hier in muiden hadden we hetzelfde probleem,en over 8 dagen krijg ik nu adsl :) via telebyte (bbned) kijk even op www.bbmuiden.com,daar staat redelijk beschreven wat er allemaal gedaan is,mischien heb je daar wat aan :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
In mijn dorp is het ook zo dat er geen ADSL beschikbaar is en dus moest er een andere oplossing gevonden worden.
De lokale kabel-tv maatschappij heeft toen contact gezocht met diverse kabel-aanbieders en bekeken wat de mogelijkheden waren.
De grote jongens (bijv. Essent) haakte al gauw af omdat deze in principe alleen grote gebieden wilde bezetten en niet 1 enkel dorp. De prijs zou dus veel te hoog worden.
Op dat moment kwam Kabelfoon in zicht, ze deden een aanbod welke de kabel-maatschappij wel zag zitten.
Omdat we via de Universiteit van Nijmegen lopen nu, is de verbinding prima, ik zit nu op gemiddeld 80kb/sec op ieder willekeurig moment van de dag. En dat voor maar € 36,90 per/maand (Premium Abbo). Dit is dan de gulden middenweg wat betreft de abbo's. :)
De ingestelde modemsnelheid: downstream 768 kbit/s max.; upstream 128 kbit/s max.

Misschien is dit een optie voor jullie ?

[ Voor 4% gewijzigd door K-2SO op 22-04-2003 09:27 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Kijk ook even op www.flatfee.nu

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jånnis schreef op 21 april 2003 @ 19:32:
Schijnt wel zo te zijn dat die 325 mensen meteen vast zitten aan een contract.
Eh, ja dat is wel logisch he? als je adsl aanvraagt, zit je ook vast aan een contract en kpn bouwt een centrale om als je 325 mensen hebt die een aansluiting nemen... Anders scoor je ff 325 handtekeningen en zeggen 250 man ineens "jahoor maareh wij hoeven nie meer!"

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

stel dat adsl niet doorgaat in ieder geval niet dit jaar en je schrijft je in voor wifi dan zit je nog wel vast aan dat adsl. De minimaal vereiste aantal meldingen voor wifi is niet gebaseerd op gesloten contracten.

Verwijderd

Topicstarter
nog meer suggeties jongens? (thnx sofar :)

Verwijderd

Misschien dat je een "ingezonden" artikeltje kan schrijven wat dan in de
lokale streekkrant geplaatst kan worden om zo te peilen hoeveel potentiele
klanten er in je gemeente zitten. (met een e-mail adres of zow erin vermeld)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Spider.007 schreef op 21 april 2003 @ 19:29:
Ja, wat denk je nog meer te kunnen doen dan :? Zou de KPN eerder komen leggen als de gemeente hen geld toestopt oid :?
Inderdaad, de commercieële uitrol noemen ze dat (anders heet het zelfstandige uitrol). Het is alleen de vraag of die gemeente er (tijdelijk) geld in wil stoppen en dus garant wil staan voor de abonnementen.

edit:

Kijk eens of je iemand te pakken krijgt die echt weet wat de KPN gaat doen, ze hebben voor veel kleinere gemeenten al een uitrol gepland maar brengen dit nog niet naar buiten.

[ Voor 19% gewijzigd door seq_uence op 22-04-2003 22:29 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Tubbergen is toch cogas gebied? Cogas is een van de weinige energie aanbieders die bijna 99% van hun netwerk retour geschikt hebben. Bel eerst eens met hun zou ik zeggen. Als je een werkende CAI aansluiting kan krijgen, is de kans groot dat je kabel kunt krijgen nl

Daarnaast zou je eens kunnen kijken/mailen op/naar www.skyaccess.nl

I'm not as think as you stoned I am

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:45

headout

Oi oi!

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 21:41:
nog meer suggeties jongens? (thnx sofar :)
Simpel en doeltreffend: Zwart/wit a4 posters maken met daarop onbeperkt internet + de site waar men zich kan aanmelden/informatie kan vinden.

Posters ophangen op plaatsen als supermarkten, postkantoor, bushaltes, bieb, cafe's etc etc

Leverde mij in notime 550 mensen op (actie vorig jaar gehouden)

Verwijderd

Ik woon dus ook in een kleine gemeente en heb me ongeveer 2 weekies geleden aangemeld bij www.adslactie.nl en een mailactie'tje begonnen onder wat vrienden en vriendinnen.. die al snel door heel het dorp ging.
Nou hoorde ik gister van een vriend van me dat hij een a4-tje door de bus kreeg met adslactie.nl blabla erop...
Zit ik gister achter mijn supersnelle 56k verbinding mijn mail te lezen, komt er een mailtje van ookadsl.nl dat KPN de centrale beschikbaar gaat maken.
vervolgens sprong ik een gat in de lucht en ging gelijk de postcodecheck proberen.. en tadááaaaa vanaf juli beschikbaar!!
Mensen van school die al adsl etc. hadden lachte me uit dat een boerendorp met 6000 inwoners waarvan ongeveer 1800 huishoudens de 325 aanmeldingen niet zouden halen, en toch is het me gelukt met een mailactie!!!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 16:58:Mensen van school die al adsl etc. hadden lachte me uit dat een boerendorp met 6000 inwoners waarvan ongeveer 1800 huishoudens de 325 aanmeldingen niet zouden halen, en toch is het me gelukt met een mailactie!!!
Zeeland: Zolang er kabelTV is, is er breedband internet, en dat is er zo'n beetje in elk gehucht. Wat dat betreft is Zeelandnet behoorlijk goed :)

Ontopic: Ook een online enquete of mailinglist wil behoorlijk goed helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik woon buitenaf..dus kan geen kabel krijgen.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 22:56:
ik woon buitenaf..dus kan geen kabel krijgen.
Dan is het ook nog maar de vraag of je ADSL kan krijgen, de afstand naar de centrale mag geloof ik maximaal 4km zijn. Zit je daarbuiten dan heb je pech gehad....

@Jan-Fr

Gaat het toevallig over een kleine gemeente tussen Deventer en Zwolle ? :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Seq_uence; nee het is in de omgeving R'dam.. Ouderkerk.
Vandaag mn abbo aangevraagd.. planet comfort.
Nu maar wachten of het werkelijk eind juni/begin juli gereed is :O

Verwijderd

Topicstarter
ik zit 1,9 km van de centrale :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier in Ruurlo is een werkgroep die in samenwerking met de gemeente ADSL probeert te regelen. Alle huishoudens hebben begin april een brief gekregen waarmee men zich kan opgeven. In het lokale reclameblaadje en in de regionale krant zijn ook een aantal keren artikelen geweest over de ADSL actie. Halverwege april is tevens bekend geworden dat Introweb vanaf eind deze maand SkyAccess (draadloos internet) gaat aanbieden vanuit een Nozema zendmast die we hier hebben staan en een straalverbinding met de grote zendmast in Markelo.

Ik dacht eerst dat dit nadelig zou zijn voor onze kansen op ADSL (omdat er minimaal 325 aansluitingen nodig zijn en mensen nu wellicht SkyAccess gaan nemen omdat het eerder beschikbaar is), maar ik in de reacties bij het nieuwsartikel op de fp ("KPN breidt ADSL-netwerk met 75 centrales uit") lees ik dat er ook situaties zijn waarbij mensen op eigen initiatief draadloos internet gaan aanleggen en waarna blijkt dat KPN plotseling wel de telefooncentrale geschikt wil maken voor ADSL. Ik zie zonet in de postcodecheck van KPN dat mijn pc in juli 2003 onder voorbehoud van een lengtetest ADSL gaat krijgen en dat terwijl de inschrijvingsactie nog niet is afgelopen (dat zou op 1 mei pas gebeuren, en een week geleden waren er nog maar 165 inschrijvingen).

Samenwerken met de gemeente, KPN erbij betrekken en dreigen met draadloze initiatieven lijkt te helpen :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 25-04-2003 19:52 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
Let wel op, wanneer je met de actie van KPN mee doet dat je keuze hebt uit 2 providers :P. Namelijk : Planet Internet en Het Net. Beiden zijn eigendom van, je raad het nooit ;). KPN O-).

Alleen wanneer KPN vrijwillig uitbreid zal er waarschijnlijk keuze komen uit meerdere providers, denk ik :P.
Pagina: 1