[laptop] DVD/CD-rw kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
Tja, Als je naar breakpoint gaat wil je natuurlijk graag alle releases mee naar huis kunnen nemen. Helaas weigerde de cd-writer in mn laptop zaterdag alle medewerking om een cd-tje te branden. Nero maakte er een power calibration error van. Lezen van cd's ging echter nog prima. 's Zondags wilde er echter ook niet meer gelezen worden...

kapotte laser, me dunkt..

maar hoe ga ik dit oplossen? Op mn lappie zit helaas geen garantie meer , (ongeveer 1.5 jaar oud), dus als ik hem op laat halen gaat dat me waarschijnlijk handenvol geld kosten. (indicaties in _OUDE_ topics op GoT geven zo'n 600 piek aan.. :(().. Nu ben ik natuurlijk niet achterlijk..

wat meer zoeken leverde eindelijk een leverancier op van een interne DVD-RW!! voor laptops :) namelijk de toshiba SD-R6012 (bij Alternate)... De vraag is nu natuurlijk of deze überhaupt wel in mn laptop past. De handleiding is niet behulpzaam. (volgens de handleiding is de cd-rom echter 12.7 mm hoog, en volgens de website van toshiba die dvd-rw ook!)..

mn oude cd-rw was een Matshita UJDA710, in een Gericom Webgine XL met PIII 1.1 Ghz..

Weet iemand of die Toshiba gaat passen? het lukt me helaas niet een link te plaatsen naar de website van alternate. Hier is de info van Toshiba : http://sdd.toshiba.com/cd...9000000010000659c00000f23

alvast bedankt... :)

edit:
als iemand een leverancier weet van de slimline dvd/cd-rw combos van Toshiba, of een ander merk, graag posten!!

[ Voor 5% gewijzigd door WVL_KsZeN op 21-04-2003 19:19 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Ook al heb je geen garantie, als je latop binnen 1,5 jaar kapot gaat, dan moet de winkel hem nog steeds fixxen hoor. Van een laptop mag je verwachten dat ie 3 jr mee gaat ofzo, als hij na 1,5 jr kapot is, is jouw een slecht product verkocht...
Dit staat iig altijd in de consumentengids...

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Je kan ook gaan voor een extern exemplaar... veel goedkoper

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

trek hem er eens uit, en maak een foto van die aansluiting, dan kan ik je nog wel vertellen of die toshiba erin past of niet. (en ook daadwerkelijk werkt, passen is het probleem niet :P)

• WVL_KsZeN
een extern exemplaar is _geen_ optie. Ik kan nml ook geen cd's meer lezen! en ik ga niet altijd een externe meezeulen. Ook zit er op mn lappie maar 1 USB1.1 poort, geen USB2 of firewire. Dan zou ik ook een pcmcia firewire kaart moeten kopen, weer zo'n uitstekend onding.., wat ik ook weer moet meezeulen. Alleen interne zijn opties..

• WVL_KsZeN
Terw_Dan schreef op 21 april 2003 @ 19:23:
trek hem er eens uit, en maak een foto van die aansluiting, dan kan ik je nog wel vertellen of die toshiba erin past of niet. (en ook daadwerkelijk werkt, passen is het probleem niet :P)
is een plaatje van de cd-rw genoeg? ;) heb alleen een webcam, dus moet ik de laptop draaiend hebben om een plaatje te maken :) beetje lastig..

hoe bedoel je, werkt? als het dezelfde aansluiting is moet dat toch gewoon werken? Als het helpt, Sony gebruikte dezelfde cd-rw ook in laptops..

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Heb zelf een Acer portable (zitten ook steeds Matshita spullen in). Je kan zo'n dvd/cdrw drive los kopen bij Acer. Deze werkt gegarandeerd.. (aansluiting en zo zal identiek zijn).

• WVL_KsZeN
Ik heb nog eens ff goed gekeken, zo te zien heb ik toch 2 jaar garantie!!! dat zou een stuk beter zijn, afgezien van het feit dat ik dan mn laptop 2 weken kwijt ben..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

WVL_KsZeN schreef op 21 April 2003 @ 19:28:
[...]

is een plaatje van de cd-rw genoeg? ;) heb alleen een webcam, dus moet ik de laptop draaiend hebben om een plaatje te maken :) beetje lastig..

hoe bedoel je, werkt? als het dezelfde aansluiting is moet dat toch gewoon werken? Als het helpt, Sony gebruikte dezelfde cd-rw ook in laptops..
Als het dezelfde als Sony is werkt het ook in die van jou.
Heb namelijk een Toshiba DVD/CDRW in mijn oude sony gezet om te flashen, en dat werkte gewoon

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ebay.de kan je ook helpen. Met beetje geluk heb je voor 100 Euro of zo een nieuwe combo in huis (in dit geval is dat Toshiba SD-R2412 of R2312. 24x schrijven dus.)
Zoeken op 'Toshiba' of op 'combo' of allebei of ipv combo 'DVD' zal ook wel helpen.
Bij ene Duitse shop is nieuwe 165 Euro.
Pagina: 1