Irritante IE (6?) bug

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
Ik ben bezig met een website, maar loop tegen een superirritante IE-bug op. Ik weet niet zeker of deze bug in elke versie van IE voorkomt, maar bij mij (xp sp1 ie6) iig wel. Het komt er op neer, dat de kleur van een divje vaak helemaal niet klopt met wat er via de CSS sheet opgegeven is. Ook heb ik het probleem dat tekst af en toe onzichtbaar is, totdat ik het de muis selecteer. Het geheel is moeilijk uit te leggen, maar nog moeilijker op te lossen geloof ik. Ik krijg het iig niet gedaan. Het is het beste hier te zien: http://131.155.240.208/li...url=leesbericht.php&id=11
In Mozilla werkt het allemaal prima zoals het hoort, dus het lijkt een IE-bug. Of doe ik toch iets fout?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Deze had je geloof ik al eerder geplaatst; de concensus toen was dat het een IE6 bug moest zijn; ik zie verder namelijk ook niets verkeerds in je code...

Intentionally left blank

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Bug? ik ken het probleem maar volgens mij doet de code precies wat het doen moet in IE. Moet je niet gewwon een hoogte geven aan je content divje?

edit:
als ik height:100%; aan je div.content class toevoeg werkt het prima :)

[ Voor 22% gewijzigd door mpegernie op 21-04-2003 18:46 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Deze had je dus al gepost: IE bug?? of fout in de code?
Lijkt me handiger om daar dan ook in verder te gaan ...

• Dr_Frickin_Evil
Dat is waar, maar is er al iets van een oplossing voor bekend, want het is wel erg vervelend, en heb het ook nog nooit op een andere site gehad :(

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

daar heb ik ook last van met m'n site. die scrollbar van m'n site valt achter een divje weg.
site: zie signature

Verwijderd

eghie schreef op 21 April 2003 @ 18:45:
daar heb ik ook last van met m'n site. die scrollbar van m'n site valt achter een divje weg.
site: zie signature
Dat heeft geen kont met het probleem van deze topicstarter te maken, dat komt omdat je dat zelf zo aangeeft:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.bottom {
   ...
   position: relative;
   bottom: 10px;
   ...
}

Verder mag je weleens iets aan je talen gaan doen als je tutorials wilt gaan schrijven (waarvoor trouwens? want voor webdesign kun je het beter laten), en met rechtermuisknop scriptjes hoef je hier op het forum normaal gesproken geen hulp te verwachten.

• Dr_Frickin_Evil
Weet iemand ondertussen al wat ik er tegen kan doen? Tis natuurlijk erg vervelend zo, zo kan ik die pagina niet afleveren :S. In Mozilla ziet ie er dus gewoon netjes uit, maarja daar heb ik ook niet veel aan, aangezien 95% IE gebruikt. wat is er tegen te doen?

Ik kan wel proberen te vermijden div's te gebruiken, maar das ook niet echt een handige oplossing. Iemand met een beter idee?

[ Voor 20% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 23-04-2003 17:45 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 19:43:
[...]

Dat heeft geen kont met het probleem van deze topicstarter te maken, dat komt omdat je dat zelf zo aangeeft:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.bottom {
   ...
   position: relative;
   bottom: 10px;
   ...
}

Verder mag je weleens iets aan je talen gaan doen als je tutorials wilt gaan schrijven (waarvoor trouwens? want voor webdesign kun je het beter laten), en met rechtermuisknop scriptjes hoef je hier op het forum normaal gesproken geen hulp te verwachten.
ow hahah, code foutje dus. |:( 8)7
Voor dat taal gedoe dat komt wel goed, daarbij gebruik ik wel een woordenboekje, als ik het uberhaubt nog wel ga doen.
maar ik d8 dat het dezelfde bug was als te topicstarter had, omdat hij een deel niet weergaf.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Ik had dezelfde bug ook. Heb niet echt gezocht naar een oplossing omdat de pagina niet zo belangrijk was. Wel is het zo dat, zodra je iets deed (selecteren met de muis bijvoorbeeld) de div wel getoond werd. Ook als ik hem naar de printer stuurde verscheen de div wel.

Overigens keek ik net op die pagina en deed hij het wel goed, bijzonder vreemd dus. Clear sowieso je cache een en doe een reload (ctrl + f5). Anders is het wellicht een (nog kneuterige maja) oplossing om na het laden iets met de page te doen. Pixeltje op en neer scrollen ofzo, of <br /> of iets anders nutteloos toe te voegen aan de body...

Ik weet dus niet de oplossing, maar het lijkt me zeker een bug

/edit:
ow ja ik gebruik ook IE6 met SP1 op WinXP

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 23-04-2003 19:25 ]

• Dr_Frickin_Evil
gebruik nu ipv divjes tables. Tja, het werkt...

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
das niet echt een stap voorwaarts...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Waarom open je een topic als je hier al eerder een topic over gestart bent?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.