Hoi,
Ik heb bezig met een php script dat bepaalde strings moet replacen. Het is mogelijk om via een ander php script plaatjes up te loaden. Op het moment dat een plaatje word upgeload word er in een MYSQL database een code opgeslagen. Die code is de gegeven naam aan het bestand. bijvoorbeeld: Naam=server, Plaats=plaatjes\server.jpg dan is de code :server:
Op het moment dat de text word opgevraagt moet dus, als er een plaatjes code in de text staat een replace string komen.
ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar bij alles wat ik probeerde werd niets verplaatst
$rezultaat = mysql_query("select * from data where id = '$id'") or die (mysql_error());
$inh_data = mysql_fetch_array($rezultaat);
$text = $inh_data[text]; // de text die waaruit dingen moeten worden gereplaced
$rezultaat = mysql_query("select * from plaatjes") or die (mysql_error());
while ($inh_plaatjes = mysql_fetch_array($rezultaat))
{
$code = $inh_plaatjes[code];
$plaats = $inh_plaatjes[plaats];
$text = str_replace('$code','[img]$plaats[/img]', $text);
}
mysql_free_result($rezultaat);
echo $text;
heeft er iemand een id?
Ik heb bezig met een php script dat bepaalde strings moet replacen. Het is mogelijk om via een ander php script plaatjes up te loaden. Op het moment dat een plaatje word upgeload word er in een MYSQL database een code opgeslagen. Die code is de gegeven naam aan het bestand. bijvoorbeeld: Naam=server, Plaats=plaatjes\server.jpg dan is de code :server:
Op het moment dat de text word opgevraagt moet dus, als er een plaatjes code in de text staat een replace string komen.
ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar bij alles wat ik probeerde werd niets verplaatst
$rezultaat = mysql_query("select * from data where id = '$id'") or die (mysql_error());
$inh_data = mysql_fetch_array($rezultaat);
$text = $inh_data[text]; // de text die waaruit dingen moeten worden gereplaced
$rezultaat = mysql_query("select * from plaatjes") or die (mysql_error());
while ($inh_plaatjes = mysql_fetch_array($rezultaat))
{
$code = $inh_plaatjes[code];
$plaats = $inh_plaatjes[plaats];
$text = str_replace('$code','[img]$plaats[/img]', $text);
}
mysql_free_result($rezultaat);
echo $text;
heeft er iemand een id?
Een echte golver is nooit uitgeput