ICS met W2K werkt niet helemaal *

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
ik ben al enkele dagen op zoek naar een oplossing en denk dat ik intussen al wel veel heb geprobeert (zonder succes)

dit situatie zit zo:

ik heb een kabel verbinding en 2 pcs
de 2 pcs zijn via een crossed cable in netwerk

de pc die internet moet delen zal ik server noemen, de andere de client
in de server zitten 2 NICs, 1 voor het internet (server-internet-nic) en 1 voor het netwerk (server-netwerk-nic)
in de client zit 1 NIC (client-nic)

voordien heeft dit altijd gewerkt via ics, maar sinds ik mijn pci kaarten (en dus ook de netwerkkaartjes) heb verstoken, krijg ik het niet meer aan het werken

momenteel werkt het internet op de server, en het netwerk ook
ik gebruik nieuwste drivers voor de netwerkkaartjes en ben er 99% zeker van dat deze goed zijn geïnstalleert (misschien slecht ingesteld, of nog niet aangepast aan het nieuwe pci slot, maar de netwerkkabel of kaartjes zelf zijn in ieder geval niet stuk)

ik heb al heel veel verschillende manieren geprobeert om het te laten werken, en het dichste bij ben ik geraakt met deze instellingen:

server-internet-nic tpi/ip:
obtain ip adress auto...
obtain dns server auto...
verder alles standaard
ics staat aan voor deze nic

server-netwerk-nic tcp/ip:
ip: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.255
default gateway: -
dns servers: -

client-nic tcp/ip: (manueel ingestelt dus)
ip: 192.168.0.2
subnet: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.0.1
dns server: 192.168.0.1

bij deze settings werkt het netwerk perfect
ik kan ook 192.168.0.1, het ip van bv www.yahoo.com en zelfs de dns servers die mijn inetnic gebruikt pingen vanop de client (het internet is er dus wel min of meer)
maar er is blijkbaar geen dns server voor client aangezien ik bv www.yahoo.com zelf niet kan pingen
ook isser nog iets mis met de proxy server denk ik, aangezien ik niet kan surfen naar het ip van bv www.yahoo.com

ik heb ook install guide van microsoft zelf proberen te volgen (weet al niet meer waar ie stond)
in die guide wordt nl aangeraden de tcp/ip van de client nic op autodetect te laten staan, en dan zou normaal bij het aanvinken van ics op de server-internet-nic de client pc een ip toegewezen moeten krijgen in het subnet van de server
maar dit gebeurt dus niet, bij het enablen van ics krijgt de server als ip 192.168.0.1, maar de client zijn ip blijft 169.254.x.x

ik heb al geprobeert met iponfig /renew en ipconfig /flush
ook heb ik de netwerkkaarten geuninstalled, pc afgezet, nics eruit gehaalt, pc opgezet, pc terug afgezet na wat rondneuzen, nics er terug in en pc weer opgezet
ik heb ook al 100en reboots gedaan na alle mogelijk veranderingen

ik vraag me dan ook af of iemand weet hoe ik kan controleren of de dns serverinstellingen van ics wel correct zijn
of dat misschien iemand een oplossing weet voor het probleem

bij voorbaat dank

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
probeer dan gewoon bij dns op de client niet 192.168.0.1 in te stellen maar een dns server van internet. bijvoorbeeld: 213.206.72.179

dan zal het wel werken denk ik

CISSP! Drop your encryption keys!

• Mastakilla
ook al geprobeert

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik neem aan dat je Windows 2000 Server gebruikt (klopt dit?) Een IP 169.254.x duidt er op dat je geen IP krijgt van de dhcp server maar dat client een eigen IP verzint (altijd deze range).

Misschien stomme vraag, maar je hebt DNS wel goed geconfigureerd op de server?
Als dat nog niet werkt, dan zou ik eerst de proxy uitschakelen en dan even verder testen (welke proxy gebruik je ?)

ten slotte zou ik overal het zelfde subnetmask gebruiken (werkt wel net zo overzichtelijk, in jouw geval dus 255.255.255.0)

Tjielp... een vogel.

• Mastakilla
het zijn alle2 win2000 prof

en ik vermoed dat idd mijn dns niet goed geconfigureert is
maar zou niet weten hoe het dan wel moet (normaal werkt dat allemaal als et op standaard staat)

ik heb gisterennacht Wingate er ook nog ff proberen op te zetten (na het uninstallen van ICS natuurlijk)

Hierdoor werkte e-mail, icq, msn en de dns (ik kon pingen naar www.yahoo.com ipv het ip van yahoo te moeten pingen) maar het internet werkte nog steeds niet

en toen ik het vanmorgen terug opzette, vond de client de server plots niet meer??
dit terwijl op de client de server vast ingesteld staat op het ip 192.168.0.1 en terwijl ik dat ip nog kan pingen ook! (en ja op de server draait de wingate server wel)

Ik heb met wingate de tcp/ip instellingen hetzelfde ingesteld als hierboven (192.168.0.1 voor de server en 192.168.0.2 voor de client)

• Mastakilla
na lang proberen heb ik dan ook wingate er maar af gegooit

ik ben nu winroute aan het proberen en heb em volgens mij goed ingesteld
maar weeral wilt er niets werken

bij de server-inet-nic is nat aangevinkt in winroute
de server-netwerk-nic heeft als ip 192.168.0.1, heeft geen default gateway en de primary dns staat op 192.168.0.1, de alternate op een dns server van mijn provider
de client-nice heeft als ip 192.168.0.2, heeft als default gateway 192.168.0.1 en als dns ook 192.168.0.1

op de client pc staat als proxy 192.168.0.1 op poort 3128 aangezien ik een proxy server in winroute heb aangezet op die poort
ik heb ook dns forwarding aangezet in winroute en manueel dns servers van mijn provider daar ingeven
de dhcp server van winroute staat uit omdat ik zelf de ips heb ingesteld

weerom werkt het netwerk perfect
ik kan 192.168.0.1 pingen op de client

maar daar blijft het dan ook bij
zo kan ik zelfs het ip van bijvoorbeeld www.yahoo.com niet pingen, en ook bv de dns servers van mijn isp kan ik niet pingen op de client (internet werkt dus niet)
en als ik www.yahoo.com zelf probeer te pingen zegt ie 'unknown host' (dns werkt dus ook niet)

heeft er nu niemand een idee wat er mis kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Mastakilla op 23-04-2003 00:46 ]

• Mastakilla
niemand plz??

• Mastakilla
:(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

't Is hier geen helpdesk waar je ff ongnuanceerd je ongenoegen kunt uitten omdat je probleem nog niet is opgelost c.q. je nog niet bent geholpen.

Als je wilt kicken, kun je dat op een normale, nette manier doen.
Post tevens wat je allemaal in die 3 dagen al hebt uitgeprobeerd ofzo.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Mastakilla
die smilie was bedoeld als droevige smilie btw

wist niet dat die hier zo kwaad keek :p

was dus niet de bedoeling

ik heb ontdekt dat winroute niets deed omdat (desondanks dat ik wingate ook op de client heb uninstalled) er nog iets draaide van wingate op de client

nadat ik dit killde werkte winroute grotendeels

momenteel werkt het internet via de winroute proxy, ook icq werkt via winroute's http proxy
maar msn heb ik niet aan het werken gekregen... :/
email moet ik nog proberen

msn heb ik via die http proxy geprobeert (zo staat het ook in de manual) maar hij werkt nog niet
toen het internet niet werkte zei msn dit ook
maar nu is de error dat de login of het paswoord niet klopt
of dat de passport service down is

aangezien de login en paswoorden zeker kloppen (heb 2 accounts geprobeert die hier beneden op de server wel werken) denk ik dat het iets is met die passport service
maar wat ben ik nog niet achter

dus daar is alle hulp weerom welkom :)
Pagina: 1