Toon posts:

XP 2200+ OC'en

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein, maar raar probleempje. Ik heb een AMD Athlon XP 2200+ (type core ken ik niet), die zou in principe standaard geunlocked moeten zijn. Deze processor staat op een KT400 Ultra mobo van MSI. Deze wordt gecoolt door een TT Volcano 9+. Ik heb DDR Twinmoss 512MB PC-3200 RAM-geheugen.
Zonder OC'en werkt mijn Athlon op een temperatuur van ongeveer 28°C en mijn system idem. Maar toen ik wilde OC'en kreeg ik mijn FSB maximum op 145 (met multiplyer 13,5) Dit geeft dus een snelheid van zo'n slordige 1957 MhZ. Maar ik moet hem normaal toch nog wat hoger kunnen tillen!
Toch... als ik dit doe, start mijn systeem niet op - ik heb reeds meerdere malen mijn C-MOS moeten clearen.
Moet mijn Northbridge wat strakker gecoolt worden of zouden er nog andere redenen kunnen zijn dat mijn AMD zo zwak OC't! Kunnen jullie me ook wat typs geven hoe ik toch wat strakkere snelheden kan krijgen?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Soms kom je niet hoger, dus je hebt gewoon pech waarschijnlijk..

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 01:15
een 2200+ is toch een T-Bred A core
en die komen nie zo ver als de B core's...

Verwijderd

Haal je cooler er eens af en kijk welke core je hebt. Dan kunnen we bepalen of het een goede oc'er is of niet.

Verwijderd

kan ook aan je moederbord liggen msi staat niet bekent als een OC bord. als je echt wilt oc en dan moet je Abit, Epox nemen. ik ga binnenkort een epox 8rga+ kopen gewoon simpel weg de beste oc bord is met veel optie's. Maar de kans is ook dat je aan de max zit met je cpu.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Zonder OC'en werkt mijn Athlon op een temperatuur van ongeveer 28°C
Dan moet je toch eens goed gaan nadenken over de kwaliteit van je thermometer :+ Lijkt me sterk dat die zo koel blijft

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Lees de sluitmessages in je andere, crossposted(!) topic: AMD Athlon XP 2200+ OC'en

[ Voor 20% gewijzigd door Abbadon op 21-04-2003 18:35 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.