Toon posts:

ms6168 ver:2 dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een ms6168 mobo. Dat is een mobo met zowel video als sound onboard.
het probleem is als volgt: Als ik het powersneor erin doe en dan de powerknop indrukt draait de voeding fan en de cpu van een klein stukje en dan is er verder geen leven te bekennen, bij de tweede keer powerknop drukken(dus zonder tussentijd het powersnoer te even los te maken) doet hij helemaal niks. Heeft iemand dit ook al eens gehad of weet mischien een oplossing?

wat ik al heb geprobeerd:
de processor (p2 450 mhz is goed getest op een andere mobo)
de ram (twee verschillende strookjes geprobeerd, ook deze doen het in andere pc's)

Verwijderd

Topicstarter
ohja dit moederbord is dus van msi, en heeft ooit in een compaq pc gezeten

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 17:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zit hij op een geaard stopcontact?
probeer anders eens een ATX reset en kijk of het probleem dan verholpen is.

En gelieve in het gevolg de edit knop gebruiken.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jah precies ditzelfde had ik! Weet alleen niet of dat een MSI was, kwam uit een Siemens Scenic edtion. ATX Reset werkte niet. Wat bij mij werkte was effe een andere voeding erop aansluiten, die pakte ie' wel. Toen werkte de oude ook weer. Heel vaag ;)

Ik heb een P2 350 :)

[ Voor 20% gewijzigd door Glashelder op 21-04-2003 18:13 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
kheb nu een andere voeding genomen, maar hij doet nogniks

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Je weet zeker dat je niet een soort van kortsluiting maakt? Anders ff het moederbord buiten de kast testen.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Topicstarter
steven2 schreef op 21 april 2003 @ 19:02:
Je weet zeker dat je niet een soort van kortsluiting maakt? Anders ff het moederbord buiten de kast testen.
hij zit al nie meer in een kast:D, hij is helemaal los, en licht gewoon op de doos, dus kortsluiting zal daar nie van komen......

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zat er geen vage beveiliging in ofzo. Bijv een sensor dat je kast open is geweest, je weet maar nooit bij compaq ;)
Of zoiets vaags met de voeding. Denk het zo'n soort probleem is.
Of je mobo is simpelweg dood.

offtopic:
Iets ligt ipv licht :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Haal eerst maar eens je stekkers los van je drives, kan ook een floppe drive of iets zijn dat niet helemaal goed is.

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Papa Eend schreef op 21 april 2003 @ 19:31:
Haal eerst maar eens je stekkers los van je drives, kan ook een floppe drive of iets zijn dat niet helemaal goed is.
zitten er ook nie aan, gewoon een kale mobe+processor+ram.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Het is moeilijk om de FAQ te lezen.
BalusC schreef op 05 February 2003 @ 20:10:
Slaat het wel aan?
Als de fans niet draaien of slechts eventjes aanslaan, dan is er mogelijk sprake van een overbelaste voeding of een kortsluiting ergens (zie onderaan bij Moederbord Conflicten).
Ontkoppel de voeding van de moederbord en test het met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad.

Conflicten?
Alle foutmeldingen tijdens het opstarten
Draaien de fans wel? Zo nee; zijn de PWR_ON en RESET connectors correct aangesloten? Check de handleiding van de moederbord. Anders is hoogstwaarschijnlijk de voeding of de moederbord kapot. Ook kan dit door een hangende reset-knop komen, maar dat komt weinig voor.
Probeer anders de PC handmatig op te starten met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad.
Maakt de moederbord geen kortsluiting met de paneel van de kast? Leg anders alle hardware apart op een plankje en test het even.
Haal alle kaarten eruit, test ze één voor één uit en probeer verschillende combinaties en volgorde in de slots.
IRQ deling: op de handleiding van de moederbord staat vast wel beschreven welke slots dezelfde IRQ delen. De meeste AGP kaarten, USB en Firewire controllers kunnen dat wel hebben. Sommige modems, netwerkkaarten en I/O controllers hebben er problemen mee. Veel geluidskaarten en TV kaarten horten en storten met een gedeelde IRQ. Al het legacy spul (ISA/seriëel/parallel) weigert hun IRQ te delen.
Hangen op Verifying DMI Pool Data, zelfs na een BIOS reset: ontkoppel alle IDE apparaten, zet de 'drive type' in de BIOS op 'None' of 'Not Installed', schakel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS, herstart je systeem en sluit je systeem af wanneer het geheugen en de IDE apparaten zijn gecheckt, herstel alles weer (IDE apparaten en BIOS settings) en start de PC opnieuw op.
Niet opstarten met nieuwe en/of laagtoerige CPU koeler: de meeste koelers hebben een toerentalsensor dat door de BIOS van de moederbord in gaten wordt gehouden. Soms is de BIOS voorzien van een thermische beveiliging, waardoor de computer niet opstart cq meteen afslaat wanneer je een laagtoerige koeler of een koeler zonder toerentalsensor gebruikt.
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen, een bron der wijsheid.

Volgens mij heb je die toch niet gelezen, anders had je in de topicstart kunnen vermelden dat de voeding het los wel/niet doet als je groen met zwart verbind.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 21-04-2003 21:53 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1