Toon posts:

AOpen AK72 + Radeon 9000 PRO: Geen 4x AGP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik probeer mijn ouwe PC een beetje te tunen zodat ie wat sneller gaat (Wil namelijk second life spelen). Mijn PC heeft AOpen AK72 moederbord met AMD Athlon 800 CPU.
Ik heb een Radeon 9000 PRO gekocht, maar het probleem is dat ik volgens de driver instellingen (bij SMARTGART bij advanced settings beeldscherm) AGP-speed maar tot 2x kan zetten en Fast Write wil ook maar niet aan (dan klik ik op 'aan', gaat ie opnieuw starten, en dan staat ie weer uit).

SecondLife zegt echter zelf dat Fast Write redelijk belangrijk is voor de performance en ik denk ook dat AGPx4 beter is dan AGPx2.

Ik heb de nieuwste bios versie gedownload (Staat zelfs bij: betere support voor ATI Radeon kaarten). Ik heb in de bios de "AGP 4x" aangezet en de "Fast Write" ook.
Maar toch blijft de driver zeggen dat hij max 2x kan en geen fast write.
Enige idee hoe dat kan?

Ik heb even in de manual gekeken en er is wel een jumper om de "CPU Bus/PCI Clock Ratio" van 3x naar 4x te zetten (Zie http://club.aopen.com.tw/...Type=Manual&DownSize=2150)
maar dan heeft ie geen zin om te booten en ik weet ook niet zeker of dat iets met de AGP te maken heeft.

Mischien dat een hardware guru even de manual kan bekijken en mij vertellen hoe ik dit probleempje kan oplossen? thanks!!!

Verwijderd

anders moet je eens met die geforcetweakutlity proberen. www.guru3d.com is ie te downen

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

2x AGP is prima voor die kaart. Het performanceverschil tussen 2x, 4x en 8x AGP is te verwaarlozen. Zeker met een 9000 pro...

(en als je hem nu op 4x wilt zetten dan moet je dit in de bios van je mobo doen...)

[ Voor 27% gewijzigd door under-world op 21-04-2003 19:53 ]