Toon posts:

E-tech ADSL modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een E-tech ADSL modem/router. Zojuist heb ik een update opgehaald bij E-tech site. Nu kan ik alleen de pagina van de router niet meer in de browser openen. Het ip adres van de router is opeens veranderd. (normaal 10.0.0.2)
Kan ik de E-tech modem/router weer resetten? Of weet iemand hoe ik de pagina weer kan openen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

adres zal weer op fabriekswaarde staan, kijk ff in je boekje wat dat is

You don't need eyes to see, you need vision

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
ligt d´r ook aan welke versie je hebt, de blauwe of de beige...

bij de beige is het IP 192.168.1.1. Ik heb hetzelfde ook keer gehad, gewoon reset knopje ff 5 sec indrukken en je ken d´rweer in.. wel alle instellingen d´r uit, maar wel de nieuwe firmware.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Of op de site, daar zal vast wel een FAQ staan waar deze vraag behandeld wordt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• rkuijf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 17:50
De oude (v1) moet je open maken om 'm te resetten. j7 op print even (seconde of drie) van jumper voorzien met de stroom erop. Versie twee schijnt een miniscuul reset gaatje op de voorkant te hebben waar je met een paperclip o.i.d. de zaak weer op de fabrieksstand krijgt.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29

Sa1

mocht je hem geresetted hebben, moet je wel inloggen met admin/epicrouter en niet meer met admin/password :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die blauwe. Op die blauwe zit geen resetknopje.
Ik kan dus de pagina gewoon niet opvragen.
dit is wat ik nu krijg met ipconfig:
Windows 2000 IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . . . .: M
Primair DNS-achtervoegsel . . . . . . :
Knooppunttype . . . . . . .. . . . : Gemengd
IP-routering ingeschakeld . . . . . . : Ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . . . : Nee

Ethernet adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . . . .: ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI
Bus Adapter
Fysiek adres . . . . . . . . . . . . : 00-10-A7-04-2A-44
DHCP-ingeschakeld . . . . . . . . . . : Ja
Autoconfiguratie ingeschakeld . . . . : Ja
Autoconfiguratie IP-adres . . . . . . : 169.254.107.84
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.0.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 10.0.0.2
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
Het lampje van de lan brandt wel. maar verder gebeurt er niets

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb de blauwe ook en als je naar het frontje kijk dan zit het resetknoppie helemaal rechts (voor de kijker) het lijkt een klein gaatje.... ram daar maar eens een pen in voor 5 sec (niet te hard :P)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Heb er een paperclip in gedruk, kappie eraf gehaald, en het resetknopje aantal keren ruim 20 seconden ingedrukt. maar geen reset of pagina van de router.

Verwijderd

heb je al 10.0.0.2 ingetypt in de browser?? Ik heb zelf ook zo'n ding, ook een firmware upgrade uitgevoerd en had hetzelfde.. moest al mijn VCI settings terugzetten... username en passwd zijn nu 'admin' en password.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik geprobeerd, krijg geen inlogscherm. Kan dus niets aanpassen of downgraden

Verwijderd

Vreemd, het lijkt alsof je geen ipadres krijgt.. ik neem aan dat als je een ipconfig /renew draait weer een 169 adres krijgt?

oh ja epicrouter.. dat was toen inderdaad het wachtwoord..

neem voor de gein eens een static ipadres met 10.0.0.5 en als def. gateway en dns 10.0.0.2 subnet 255.0.0.0

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, klopt. krijg weer hetzelfde rare ip adres.

Verwijderd

neem voor de gein eens een static ipadres met 10.0.0.5 en als def. gateway en dns 10.0.0.2 subnet 255.0.0.0
kan namelijk zijn dat er bij de firmwareupgrade de DHCP is uitgezet..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik reeds gedaan. ik had 10.0.0.3 maar dat lijkt me niet uit denk ik.
en volgens de handleiding was subnet 255.255.255.0 maar heb ook 255.255.0.0 en 255.0.0.0 geprobeerd

Verwijderd

kun je hem dan wel ping pongen met 10.0.0.3? Heb je geen softwarematige firewall draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb norton internet security. Pingen wil ook niet.
Lampje van de lan werkt wel

Verwijderd

ik neem aan dat je die ook tijdelijk uiteschakeld hebt gehad?

Verwijderd

Topicstarter
ja, inderdaad die staat uit

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Brandt lampje "showtime" en "ready" wel?

Verwijderd

Topicstarter
hij stond nu weer aan, maar als ik ping naar 10.0.0.3 dan reageert ie, bij 10.0.0.2 niet . Maar de pagina kan routerpagina kan ik nog niet opvragen

Verwijderd

Topicstarter
showtime niet, ready wel. Denk dat ik eerst de instellingen weer moet aanpassen, maar gaat zo moeilijk als je er niet inkomt.

Verwijderd

ik heb ook hier zo'n blauwe.. werkt als een trein ook na de update(sinds dien doet 1 lampje het niet meer op de router maar ALA) :)
officieel is t een seconde of 10 en dan moet ie gaan klikken maar dat doet niet veel.. dus ik heb het volgende gedaan:
knopje ingedrukt houden(goed drukken tot je ook echt *klik* voelt) seconde of 20 en dan terwijl je m ingedrukt houd uit zetten, en dan weer aan zetten dan nog een halve minuut knopje ingedrukt houden, knopje loslaten router weer uit toen weer aan en voila hij deed t weer :)

Marvy >> probeer hem eens via usb aan je computer aan te sluiten, misschien dat je netwerkkaartje niet helemaal lekker is qua instellingen i.c.m. norton oid

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 22:13 ]

• WillemJan
  • Niet online
Waarschijnlijk toch wat mis gegaan met firmware upgrade ben ik bang, heb je de beschrijving (t.b.v. upgrade) wel goed doorgelezen?

Verwijderd

ik heb de v2 versie
kan iemand mij vertellen welke voordelen een update heeft?

gezien de problemen hierboven geschreven wil dat toch wel weten!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 22:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 22:11:
ik heb de v2 versie
het forwarden van hele port reeksen i.p.v. per stuk was het gene wat me direct opviel

• WillemJan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 22:11:
ik heb de v2 versie
o.a Optie toegevoegd om port ranges in te vullen bij virtual server.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik heb de v2 versie ook .. maar bij mij is het 10.0.0.2 gebleven.. ook leuk, mijn reset doe het niet... hoe hard ik ook druk :(

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 21 April 2003 @ 22:14:
ik heb de v2 versie ook .. maar bij mij is het 10.0.0.2 gebleven.. ook leuk, mijn reset doe het niet... hoe hard ik ook druk :(
probeer mijn bovenstaande methode eens, en met een pen lukt het ook niet.. je moet echt iets duns hebben zoals een opengeklapte paperclip

Verwijderd

hmmz weet je, ik ga eens hetzelfde doen... dus als jullie mij niet meer terug zien....

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de upgrade niet goed gegaan is. Maar dat moet dan toch op de een of andere manier te resetten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
lijkt erop dat SuperSuf ook wat probleempjes heeft :-)

Verwijderd

hmmz f*ck 'k heb factory settings uitgevoerd.. nu heb ik volgens mij hetzelfde probleem... router hoor ik ook helemaal niet meer klikken.... ghehe volgens mij is ie nu kaduk

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoel ik maar, en nu???

Verwijderd

nu hebben we allebei een probleem. en ik ook nog strax met m'n vriendin...

Verwijderd

Topicstarter
zal maar niet zeggen "bedankt voor je hulp".
andere vraag dan maar. Kan ik de gratis ADSL modem een speedtouch 330 delen via een router?

• WillemJan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 22:43:
hmmz f*ck 'k heb factory settings uitgevoerd.. nu heb ik volgens mij hetzelfde probleem... router hoor ik ook helemaal niet meer klikken.... ghehe volgens mij is ie nu kaduk
En kun jij nu ook niet via je browser de pagina (10.0.0.2) van je modem benaderen?
Wat heb je precies gedaan, alleen een reset of heb je ook een firmware-upgrade uitgevoerd?

Verwijderd

nope... ik wilde de firmware uploaden... gaf ie een error.. dus ik denk ff factory settings doen... gesaved.. en sindsdien doet ie niets meer :P morgen ff usbkabeltje regelen.. kijken of ik hem dan kan benaderen... iemand ervaring met USB??
trouwens.. mijn showtime en RxD lampies branden ook niet..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ook iets voor mij, hoef ik hem nog niet gelijk uit raam te gooien.
die lampjes doen het bij mij ook niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 23:10 ]

• WillemJan
  • Niet online
Dan zal je wel eerst die optionele usb driver moeten downloaden, maar de vraag is of je die nog kan installeren aan gezien jullie modems niet meer te benaderen zijn.
Ik ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels wel een e-mail verzonden naar de helpdesk van E-tech. Misschien weten zij wat. Als het positief is zal ik het je laten weten.

• WillemJan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 23:07:
Heb inmiddels wel een e-mail verzonden naar de helpdesk van E-tech. Misschien weten zij wat. Als het positief is zal ik het je laten weten.
Je kunt beter bellen want email beantwoorden zij pas gemiddeld na een maand (echt waar)

Verwijderd

pffieuw ben ik effe blij dat ie bij firmware update zegt cannot connect to server
die updat laat ik dus nog maar effe

Verwijderd

Ach ik houd wel van een uitdagingkie, ik heb ze trouwens ook gemaild .. maar goed... zal morgen maar eens bellen dan

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Zou je hem niet eens instellen met een vast ip-adres? Als ie niet goed werkt (DHCP of BOOTP staat niet aan dan krijg je idd zo'n raar ip-adres |:( )
Dus zet em in de range die hij 'standaard' heeft vb 10.0.0.127 als je router 10.0.0.1 van ip heeft.
Tuurlijk zul je niet kunnen browsen naar gelijk waar, zolang je zulk ip-adres krijgt. Als dat niet lukt dan moet je es een sniffer nemen en zien wat die zegt op het netwerk (niet switched) of ie niets broadcast.
Er is zo'n programma voor de windoosgebruikers: LANscanner of zo. Natuurlijk is ethereal het beste ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Guru Evi op 21-04-2003 23:36 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Nou ik heb hem onder XP niet aan de praat dat USB, wilt XP niet maar gelukkig had ik een Virtual Machine Windows 2000 geinstalleerd en daar doet ie het prima.. echter er komt een lan verbinding bij die zegt media state cable disconnected.. kan ik nog niet verder.. ach jah.. zal wel een nieuwe router moeten komen..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
En Supersuf:
Ben jij nog iets te weten gekomen van E-tech? Ik heb nog geen reactie gehad van hun.

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Probeer anders eens 10.0.0.254 dat was bij mij ook de oplossing

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Verwijderd

Topicstarter
Na een telefoontje met E-tech helpdesk hebben ze mij een bestand opgestuurd en via een USB kabel en een jumper is de modem gereset en weer bruikbaar.

Verwijderd

ik wel..
maar das niet het antwoord over jouw vraag... ik had een andere vraag gestuurd.. huh welke jumper??

F*ck.. had ik ook willen doen.. echter mijn router is met de Post mee naar Den Haag, ik zou wel een nieuwe krijgen... K*t K*t K*t K*t K*t K*t had ik ook willen proberen.. maar jah, volgende keer dan.. Damn ik had eerder op het forum moeten kijken..

nou ik heb inmiddels een nieuwe router... wel een andere , dezelfde als jullie.. ik zal nu wat voorzichtiger zijn... klopt het dat de voedig 12 V is?? Ik heb de mijne op m'n werk laten liggen en gebruik nu een universele adapter..

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal ik je de e-mail van E-tech doorsturen? Zie alleen geen email adres van je.
de mijne staat in het profiel. stuur mij anders een mail.
een jumper zoals die achterop de cdrom zit. Als je de kap eraf haal zie je het vanzelf.
Pagina: 1