[3d max] Polymodel - Meer faces?

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Ik heb waarschijnlijk een vrij simpele vraag, maar ik weet niet waar ik het moet zoeken. Ik weet niet hoe de techniek heet zeg maar dus ik kan moeilijk zoeken op internet 8)7 naar iets waarvan ik niet weet hoe het heet. Ik weet zeker dat ik het ooit tegen ben gekomen op internet, maar ik ben het kwijt.

Het gaat dus hierom:
Ik ben bezig met een robotarm maken en ik doe dit bijna allemaal door simpele poly-model opdrachten. Ik wil alleen van 1 face de resolutie veranderen, zodat ik veel meer faces heb, zodat ik daar greebles op kan plaatsen. Dit is mijn wireframe ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/3dsmax/poly.jpg.

Ik wil de rode face meer faces laten bevatten...hoe doe ik dit? Ik weet
dat het 1 van de basisprincipes van polymodeling is, alleen ik ben kwijt hoe het heet en hoe het moet.
Het moet dus niet gesmooth worden. Het moet z'n originele strakke randen behouden.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Je kan als je max 5 gebruikt en een editable poly, tesselate gebruiken.

• armageddon_2k1
Dat was em :) ik dacht dat voor iets heel anders was.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

`t Is ook veelste gevaarlijk om dat even uit te proberen ook he, als je dat knopje dan ziet staan :P
Cut, en Connect ( In Edge modus ) is ook vaak ideaal

Oh ja, Baai de weej, dit heet "Box Modeling" :)

[ Voor 15% gewijzigd door Guillome op 21-04-2003 16:58 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• armageddon_2k1
Ik dacht dat Tesselate voor iets heel anders was, daarom dacht ik er niet eens aan dat te proberen. Ik dacht dat het een soort veredelde Bevel was.
Waarom heet het boxmodeling? Het is toch een editable poly :)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Omdat dat zo heet :P
Geen idee, omdat je vaak vanuit een 'box' object begint te werken. Daar Bevel en extrude en cut en sleep je je vorm uit.
Toch?
Edit

Toevallig ben ik ook bezig met Box Modeling :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/paard.jpg
Wordt een low-poly paardje voor een spelletje.

[ Voor 37% gewijzigd door Guillome op 21-04-2003 17:04 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1