Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM][EL][HDD]. Ide solderen zodat schijf blijft spinnen?

Pagina: 1
Acties:

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Kheb dus een hdd mod gemaakt op een ouwe schijf, maar nu wil ik dus dat dat ding fijn zonder dat er een ide kabel aan geprakt wordt dat die schijf blijft spinnen, zodat ik er alleen een 4 pins molex in hoef te steken en ik dit ding onderin me case kan leggen. gewoon, voor de show :P maar welke pinnetjes moet ik met elkaar verbinden en is dit uberhaupt wel te doen?
Er is in de search iig (bijna) nix over te vinden

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 21-04-2003 16:41 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
Als je er alleen stroom opzet zou hij toch al moeten gaan draaien? met of zonder ide eraanvast maakt geen fliker uit lijkt me

• Henk
Icey schreef op 21 April 2003 @ 16:44:
Als je er alleen stroom opzet zou hij toch al moeten gaan draaien? met of zonder ide eraanvast maakt geen fliker uit lijkt me
doet ie dus niet, das het vage, ik d8 dat het iets van een stroomnogwatbespaarmogelijkheid was...

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 21-04-2003 16:45 ]

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

En met IDE kabel werkt hij wel gewoon?

Online LED calculator

• Henk
tomvleeuwen schreef op 21 April 2003 @ 16:46:
En met IDE kabel werkt hij wel gewoon?
Niet in mijn pc, hij werkt alleen in een compaq, zon oud takkekreng van 5 jaar oud (300 mhz met 128 mb ram) en dan ook nog onder speciale omstandigheden: moet een hdd op master staan, dan komt hij erbij als slave en moet ik de jumper van dat ding op cable select zetten, aangezien het kreng maar 2,nogwat gig is vonnik het wel leuk om hem onderin te leggen

Verwijderd

Ik neem aan dat je de bovenplaat eraf hebt gehaald (om het spinnen zichtbaar te maken ).
Is het niet mogelijk om het motortje direct stroom te geven via de contact punten op de motor ? ( of er een ander motortje voor in de plaats in te bouwen ).

• Henk
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 16:50:
Ik neem aan dat je de bovenplaat eraf hebt gehaald (om het spinnen zichtbaar te maken ).
Is het niet mogelijk om het motortje direct stroom te geven via de contact punten op de motor ? ( of er een ander motortje voor in de plaats in te bouwen ).
ik heb de bovenplaat gemod, dus plexi plaat erop, en nee, die motor is niet zo aan te sturen, das een 3 - fase - weet - ik - veel - wat - motor die je weer moet aansturen op een speciale manier. daar was wel genoeg over te vinden in de search, maar ik wil dus de hdd intact houden (op de ide connector na :P )

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Is een speciaal stappenmotortje waar je een controller voor nodig hebt :)

• Henk
thacow schreef op 21 April 2003 @ 16:53:
Is een speciaal stappenmotortje waar je een controller voor nodig hebt :)
Juist :) en dan moet ik dus die printplaat van die hdd af gaan halen enz. stappenkreng kopen en noem maar op, en dat terwijl ik die hdd juist intact wil houden :)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 09:17
wellicht kan je zoeken naar de pinout van een IDE kabel? ik weet niet pzies maar wellicht kom je er dan achter waar je stroom doorheen met jassen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

Reptile209

- gers -

IDE pin layout
( bron, kopje Storage )
Behalve een read/write strobe zie ik echter niks dat ook maar in de buurt komt van "spin around" :? :P Succes ermee :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

gewoon eerst uit proberen met oude bagger schijven uit een 486
dan kom je er vast wel 8r! :)

• BJD
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

probeer is alle ground`s op de ground van je voeding aan te sluiten

• Henk
njah, ik denk dat de hdd verrot is :P kheb een andere schijf gepakt die ik tegelijkertijd met dit antieke rotding heb gekocht, en die spint wel, of het moet een afwijking van deze schijf zijn, maar volgens mij is die motor gewoon over de huizen... dus nu ga ik er gewoon 4 leds in zetten, en die aansluiten op mijn hdd led, en hem onderin me case leggen, is ook wel leuk :) iig bedankt allemaal

Edit: en dat idee van die grounds ga ik zeker proberen }) ding is nu toch verrot :)
Edit2: kga gelijk es proberen of ik op andere manier dat armpie heen en weer kan laten schieten, hij reargeert er vast wel op als ik 12 V door zon pinnetje ram })

[ Voor 26% gewijzigd door Henk op 22-04-2003 15:52 ]

Pagina: 1