Toon posts:

vesa driver voor stokoude ati rage II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een spel voor mn pa gekocht genoemd: Apollo 18.
Nou is het probleem dat als het spel een filmpje probeert af te spelen met het bijbehorende programma wat erbij is geinstalleerd, loopt het systeem vast en heb ik zwart beeld. Ik heb de helpbestanden van het desbetreffende programma nageslagen, daar stond in dat als de filmpjes niet in full screen draaien ik een vesa driver nodig heb. Dit is inderdaad van toepassing denk ik want als ik dat programma(motion pixels) start en in een venstertje de filmpjes van de cd's bekijk, werkt het wel, als ik vervolgens File--> full screen klik krijg ik weer zwart beeld. Probleem is alleen dat ik geen vesa driver kan vinden voor mijn stokoude ATI RAGE II(in hoofdletters zodat je er niet overheen leest). Ik probeer het spel op een oude p200 te spelen, maar als iemand een werkende vesa driver voor een Geforce 2 100/200 mx of Ati xpert 98 heeft kan ik daar ook wat mee, aangezien ik ook nog 2 systemen heb staan met deze videokaarten.

Alvast bedankt,
Wouter

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Veel oude spellen (NFS1) gebruiken ook VESA... Er is niet voor iedere videokaart een aparte VESA driver, afaik ondersteund iedere videokaart in een VESA, PCI of AGP slot VESA.

Zoek maar eens een shareware van NFS1 op, daar zit ook iets van VESA bij, ik weet alleen niet of je dat los kan gebruiken bij dat prog/spel van je.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:53

Orac

Ik mis je papa.

Hier staat-ie denk ik, bij utilities: http://www.ati.com/suppor...rageii/rageiidrivers.html

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Of anders www.driverguide.com die hebben ook nog veel in het archief staan.

Senile! Senile Oekaki

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Eigenlijk dacht ik dat alle moderne kaarten ook VESA ondersteuning hebben? :/
Probeer het eens op je GF2MX. Eens kijken of dat wel werkt...

You can't have everything. Where would you put it?