P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Als alles goed optimaal koelt denk ik wel maar zal wel warm worden en pentiums zijn al warm van natuure
Je cpu zal het overleven als er minimaal een 80mm fan (liefst een 92mm fan of 2x 80mm fan) luct wegzuigt van je cpu, of koude lucht aanvoerd.
Natuurlijk nog wel aan de zijkanten van je koffer intakes (bij wegzuigen lucht cpu) of outtake fan's (koude lucht aanvoer cpu) bevestigen
Natuurlijk nog wel aan de zijkanten van je koffer intakes (bij wegzuigen lucht cpu) of outtake fan's (koude lucht aanvoer cpu) bevestigen
[ Voor 34% gewijzigd door Kawaii op 21-04-2003 15:58 ]
Ik ga er zowiezoow nog intake bijmaken... maar het gaat mij nu vooral om de koeling van mijn CPU... of zijn er ook actieve CPU koelingen voor een PIII (met fan dus)
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Die zijn er zeer zeker ook wel,
zelfs mn p2 was al actiec gekoeld
en sommige 486s hadden al cooling met een fan
zelfs mn p2 was al actiec gekoeld
en sommige 486s hadden al cooling met een fan
Proberen he...
Want zonder duidelijke plaatjes blijft het gissen.
Bovendien heb je flink wat verschillende koelblokken, etc...
Ik geloof trouwens niet dat die P III's zo warm worden... Als je maar zorgt dat er een redelijke flow langsgaat en je gewoon je temps in de gaten houdt bij het testen komt het echt wel goed.
Want zonder duidelijke plaatjes blijft het gissen.
Bovendien heb je flink wat verschillende koelblokken, etc...
Ik geloof trouwens niet dat die P III's zo warm worden... Als je maar zorgt dat er een redelijke flow langsgaat en je gewoon je temps in de gaten houdt bij het testen komt het echt wel goed.
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Probeer iig je intake laag en je outtake hoog te maken
Waar kan ik die pics uploaden?
ik heb me pentium III 733, passief gekoeld, weliswaar met een zalman "waaier" van alu...
Dus als je een goeie heatsink erop zet, met in de buurt een 80 mm fan, dan komt het allemaal wel goed, die pIII zijn niet zulke hele erge warmte producenten
Dus als je een goeie heatsink erop zet, met in de buurt een 80 mm fan, dan komt het allemaal wel goed, die pIII zijn niet zulke hele erge warmte producenten
T60P Widescreen
iig neem een koelblokje. cpu kan niet zonder
als het goed is dan zou het werken
[This space is for rent]
Maar dat zat er toch al op, zoals je al had kunnen lezen .PoweRoy schreef op 21 April 2003 @ 22:25:
iig neem een koelblokje. cpu kan niet zonderals het goed is dan zou het werken
@ BlizzarD: Waarom moet er een hogere outtake zijn dan intake?
Als er een fan op het koelblok zit, en het koelblok bij de cpu hoort werkt het.mark10123 schreef op 21 April 2003 @ 15:51:Mijn vraag is dus: kan een PIII overleven als er twee 80mm fans boven hangen? Op de processor zelf zit trouwens ook nog een koelblok....
Kapo zal hij niet gaan, volgens THG zijn test zit er namelijk al thermische beveiliging op een (socket 370) PIII.
Als je een 80mm fan boven het koelblok zet, en desnoods nog je airduct er tussen moet het dus (imho) wel lukken.
Ik denk niet dat hij snel kapot gaat, maar als je hem voor het eerst start zou ik snel ik het bios je temp bekijken ipv. gewoon in windows te gaan werken..
Verwijderd
En als dat werkt een stresstest doen in windows/linux/whatever terwijl je je kamer mbv de verwarming tot ongeveer 30/35°C stookt om een hete zomer te simuleren. Zekerheid vóór allesANdrode schreef op 21 April 2003 @ 22:56:
[...]
Als er een fan op het koelblok zit, en het koelblok bij de cpu hoort werkt het.
Kapo zal hij niet gaan, volgens THG zijn test zit er namelijk al thermische beveiliging op een (socket 370) PIII.
Als je een 80mm fan boven het koelblok zet, en desnoods nog je airduct er tussen moet het dus (imho) wel lukken.
Ik denk niet dat hij snel kapot gaat, maar als je hem voor het eerst start zou ik snel ik het bios je temp bekijken ipv. gewoon in windows te gaan werken..
Pagina: 1