Toon posts:

Specificaties versterker ?

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Marantz PM410 versterker op m'n boxen van JB Systems staan (2*150 watt).

Nu zou ik graag de specificaties weten van deze versterker aangezien ik deze gekregen heb van een nonkel. Ik heb al gekeken op google maar daar vind ik bijna niks. ook op de versterker zelf is het niet te zien.

Ik vraag dit omdat ik een andere versterker op het oog heb : Jb systems AX200
Deze is 2*110 Watt, dus eig wel ideaal voor mijn set boxen.

De vraag is nu of ik de Maranz moet bijhouden , of toch de Jb-systems moet nemen. Maar ik weet niet hoeveel watt de Marantz heeft...

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

devolder, watts zijn niet zalig makend...

zet er gewoon op welke je het mooist vind klinken... da's veel belangrijker....

ik heb liever een goed klinkende 10W versterker dan een rampzalig klinkende 1000W bak...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Kijk je niet zo blind op Wattages, als je boxen spelen zonder dat je de volume knop volledig om hoeft te draaien(nooit doen) dan is het wel ok. JB systems zijn als ik me kan herinneren goedkope boxen uit de public addres hoek en hebben dus wel een redelijk rendement, wat betekend dat het niet echt uitmaakt hoeveel vermogen je versterker levert.

Ik weet niet of dit een beetje goede vertserker van marantz is, maar persoonlijk vindt ik het wel zonde dat je zo'n warme amp op van die grove boxen zet.

Gebruik je dit setje voor Hifi of echt op feestjes?

o duur, dit zij nou niet echt audiofiel gespecifeerde boxen, ik betwijfel dan ook of je het verschil zult horen. Ranzige piezo's enzo..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet echt een audiofiel, maar ik denk wel dat het een verschil uitmaakt als die Marantz maar 70 watt ofzo heeft (hij heeft al wat ouderdom) ...

En aangezien ik een 17 jarige student ben met een passie voor motoren heb ik niet echt direct het geld voor Bose, Pioneer, B&O en al die andere merken.

Echt genieten van muziek als audiofiel zal ik wel doen als ik aan het rentenieren ben ;-)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 16:26 ]

Verwijderd

Nogmaals, het maakt helemaal niks uit in geluidskwaliteit hoeveel watt er op de doos staat.

Enigste verschil zou de bas kunnen zijn als de voeding het niet trekt, maar dat lijkt mij niet het geval. Ik raad je ten zeerste aan de Faq eens goed door te nemen en dat met name het stukje over vermogen.

Dit goed doornemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Weet er nu iemand de specs?

Verwijderd

T ding is uit 1980 :) De PM 400 zit op 2x30 watt dus ik denk hoogstens 50 watt per kanaal. Maar dat geeft niet, 50 watt wil je niet horen van dichtbij, en ik gok dat die versterker meer kan dan je luidsprekers kunnen hebben.

Met andere woorden, laat die jbsystems voor wat het is en houdt die marantz.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

of koop die JBsystems en geef mij die marantz :D

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Of je geeft die Marantz aan mij :)

Verwijderd

Ja, of aan mij

Hij denkt er toch anders over ;)

Koopje? Dx500 + ax200
Pagina: 1