[Dreamcast] Spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Ik speel regelmatig nog Soul Calibur en Virtua Tennis 2 op mijn Dreamcast, maar de laatste tijd gebeurt het volgende steeds vaker dat op willekeurige momenten mijn Dreamcast reboot, of zelfs gewoon crashed. Bij dat laatste draait de CD ook niet meer en wordt er geen signaal meer doorgeven naar de TV (dus ook niet het standaard menu).

Bij andere spellen heb ik dit voor zover ik heb kunnen merken niet, maar zowel Virtua Tennis 2 als Soul Calibur zijn geheel krasvrij. Mijn Dreamcast heet genoeg ventilatie en de er komt geen warme lucht uit de ventilator.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben, maar in de search kwam ik niet verder dan topics over mods ed. De mijne is trouwens niet gemod.

Wat kan het zijn ? Vuile lens ? Voeding ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Het zal niet een vuile lens zijn, denk ik... ik zit eerder aan een kappote voeding te denken of een bruik in de snoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Ik heb al eens een ander voedingssnoer geprobeerd, maar dat bood geen relaas. Kapotte voeding dus volgens jou ? Dat zou wel heel onplezierig zijn :(

Moet ik straks nog een andere Dreamcast gaan kopen... iemand anders nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 20:17

Alpine

Twisted animator

Het spontane rebooten kan aan de voeding liggen. Dat heb ik zelf ook gehad en dat heb ik opgelost door de voeding connector schoon te maken.
De Dreamcast reboot dus telkens op een willekeurig moment. Dit is te wijten aan de connectie van het powerboard met het motherboard. Het herstellen zelf is vrij gemakkelijk, maar voorzichtigheid is wel geboden. Vergeet niet van natuurlijk alle elektriciteit uit te schakelen en de game uit de DC te halen.

1. Verwijder de 4 schroeven van de Dreamcast-casing. 1 schroef zit onder de modem, dus haal er eerst de modem af. Je zult een kleine krak horen als de schroeven voor de eerste keer verwijderd worden. Dit is normaal.

2. Haal de case er voorzichtig af en verwijder de stroom connectie aan de linkerbovenkant van de Dreamcast. Dit is een witte connectie met een draad die "twisted" is.

3. Verwijder nu de twee schroeven van het powerboard. Wees voorzichtig, de board is nog vastgeklikt. Haal hem er voorzichtig uit.

4. Als de powerboard verwijderd is, zie je 6 pinnen uitsteken. Dit is het probleem. De pinnen zijn vuil en daardoor is er een slechte connectie tussen de twee boards waardoor de DC reboot. Kuis de pinnen goed met daartoe bestemde reiniger. Laat de reiniger eerst goed drogen voor je de DC weer in elkaar steekt. Een andere methode is de pinnen zacht ombuigen maar ik weet niet zeker of dit even goed werkt.

5. Steek je DC weer in elkaar en test hem een uurtje uit. Reset hij niet meer dan is het probleem opgelost. Doet hij het wel, dan heb je pech en ligt het probleem elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Ok, dat ga ik gelijk proberen. Bedankt !

Geprobeerd, en de operatie is gelukt. Nu maar hopen dat mijn probleem weg is. Eventjes een paar tournamentjes spelen met Virtua Tennis 2 :)

In ieder geval, nogmaals bedankt !

[ Voor 70% gewijzigd door Wom op 21-04-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Zo als het er nu naaruit ziet na een paar uurtjes Virtua Tennis is het probleem verholpen.
Jay ! :)

Pagina: 1