Toon posts:

Zoekmachine optimalisatie project

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De werkgever van een vriend van mij heeft een thuisbedrijfje in het verkopen van alle soorten papier. Nu wil hij ook wat over internet gaan verkopen.
Hij heeft al een website, nu gehost bij ladot maar daar wil hij weg ivm vreselijke service.

Hij vroeg mij dit te regelen (als bijbaantje naast mijn studie) en hij wil een vast bedrag dus niet per uur.
Dit zijn de zaken die geregeld moeten worden:

Overzetten domeinnaam van ladot->xs4all
Aanvragen extra domeinnaam
Overzetten webpagina van ladot->xs4all
Overzetten emailadressen van ladot->xs4all
Mail form scripts aanpassen (Gebruiken nu ladot script en moet xs4all script worden)
Search engine keywords en metatags invoeren op alle paginas
Aanmelden website bij searchengines
Aanmaken en aanmelden doorwaypages, 2 per keyword (werkt dit nog, kom je nog echt hoger hiermee?)

Keywoorden:
Kopieerpapier
Papier
moet hij verder aanvullen!

Searchengines:
Lycos.nl
vindex.nl
yahoo.com
Zoek.nl
ilse.nl
alltheweb.com
Google.nl
altavista.nl
msn.nl

Dit zijn de prijzen die ik denk te vragen ( is dit redelijk???)

10 keywoorden -> 7 daarvan in top 10 positie -> in alle 9 searchengines-> € 1000,-
10 keywoorden -> 7 daarvan in top 10 positie-> in 4 searchengines -> € 750,-
10 keywoorden -> 7 daarvan in top 10-20 positie -> in alle 9 searchengines -> € 750,-
10 keywoorden -> 7 daarvan in top 10-20 positie -> in 4 searchengines-> € 500,-
Overige resulaten -> € 400,-

Betaling €400,- na 2 weken
Evt overige betaling na 8 weken, dit is ook ons meetpunt
Geen garanties over behouden positie

Graag wat feedback?
Pak ik het goed aan? (het contract zal er dus ook zo uit zien)
Te duur of te goedkoop?
Snij ik mezelf in de vingers omdat het onmogelijk is om deze resultaten te behalen?

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Heel veel succes ermee, zal niet meevallen om in 8 weken zo hoog in alle lijsten te komen. Zeker niet omdat sommige zoekmachines al minimaal 4 weken opgeven voordat ze gaan indexeren. En dan heb je ook nog zo'n globale woorden als papier en kopieerpapier...

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Euhh, als je zelf nog niet weet of deze resultaten zijn te behalen; ben je dan niet stom bezig als je het wel aan gaat bieden :? Ik zou zeggen; probeer eerst iemand anders z'n site hoog te krijgen voordat je dit gaat aanbieden (ik weet nog wel een site :P ) Verder ben ik geen voorstander van het kunstmatig ophogen van je scores bij zoekmachines. Als je echt iets goeds bied komen de zoekmachines vanzelf :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
getty schreef op 21 April 2003 @ 15:10:
Heel veel succes ermee, zal niet meevallen om in 8 weken zo hoog in alle lijsten te komen. Zeker niet omdat sommige zoekmachines al minimaal 4 weken opgeven voordat ze gaan indexeren. En dan heb je ook nog zo'n globale woorden als papier en kopieerpapier...
Ik dacht juist dat je na 8 weken al resultaat ziet. Dat je dan dus in iedergeval geindexeerd bent. Die woorden vallen op zich mee als je kijkt naar wat voor sites nu daarmee hoog staan. Ik hoop dat ik daar in iedergeval wel in de buurt van kan komen.
Spider.007 schreef op 21 april 2003 @ 15:10:
Euhh, als je zelf nog niet weet of deze resultaten zijn te behalen; ben je dan niet stom bezig als je het wel aan gaat bieden :? Ik zou zeggen; probeer eerst iemand anders z'n site hoog te krijgen voordat je dit gaat aanbieden (ik weet nog wel een site :P ) Verder ben ik geen voorstander van het kunstmatig ophogen van je scores bij zoekmachines. Als je echt iets goeds bied komen de zoekmachines vanzelf :)
Maar wanneer komen ze dan vanzelf? 8 weken? langer? Ik had ook bedacht dat ik eerst wilde testen of ik het kan en hoe hoog maar morgen wil hij al een prijs horen en niet over 8 weken oid :)
Ik noem het niet kunstmatig ophogen maar iets slimmer mijn woorden gebruiken dan de concurrentie ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 15:25:
[...]

Ik dacht juist dat je na 8 weken al resultaat ziet. Dat je dan dus in iedergeval geindexeerd bent. Die woorden vallen op zich mee als je kijkt naar wat voor sites nu daarmee hoog staan. Ik hoop dat ik daar in iedergeval wel in de buurt van kan komen.

[...]

Maar wanneer komen ze dan vanzelf? 8 weken? langer? Ik had ook bedacht dat ik eerst wilde testen of ik het kan en hoe hoog maar morgen wil hij al een prijs horen en niet over 8 weken oid :)
Ik noem het niet kunstmatig ophogen maar iets slimmer mijn woorden gebruiken dan de concurrentie ;)
Mijn ervarings is dat na je aanmelding bij Google de rest vanzelf volgt. Ter vergelijking; ik heb mijn site gesubmit bij Google; binnen een week kwam de spider langs en binnen een maand heb ik ook hits van MSN, Yahoo, HotBot en about.com. Overigens zijn er redelijk wat sites en tools te vinden die de submit bij alle zoekmachines gratis doen; en jij vraagt daar geld voor? Of zijn de prijzen voor het totaal pakket?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Mijn host heeft zo'n leuk scriptje standaard op de server, waarmee je aan de hand van keywords en description een hoopje internationale zoekmachines afgaat. Zeer simpel.

Vroeger :) gebruikte ik een programma van Skyfox Promotion, het was gratis, maar ik ben de naam er even van kwijt :X

Verwijderd

good luck, in totaal zo even 3400 EU vangen als ik goed reken...,
hetzelfde effect krijg je voor niks als je gewoon goede metatags gebruikt en 3 maanden geduld hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 16:33:
hetzelfde effect krijg je voor niks als je gewoon goede metatags gebruikt en 3 maanden geduld hebt.
Nee, niet 3400. Ik krijg maar 1 van die bedragen. Ligt aan het resultaat wat ik behaal. Slechte posities is 400 eur, goede levert 1000 eur.
Spider.007 schreef op 21 April 2003 @ 15:46:
[...]

............ en jij vraagt daar geld voor? Of zijn de prijzen voor het totaal pakket?
Nee dat is dan voor alles. Maar het eerste gedeelte is niet heel veel werk. Uurtje of 10 schat ik. Tweede gedeelte ligt er mede aan hoeveel tijd en werk ik er in steek.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het aanmelden bij zoekmachines met zoekworden en doorwaypages heeft tegenwoordig vrij weinig effect, simpelweg omdat er makkelijk misbruik van kan worden gemaakt. Het beste is gewoon een goede website hebben waar veel andere websites naar toe linken (hoe meer links, hoe "belangrijker" de pagina) verder maken zoekmachines tegenwoordig gebruik van het feit hoe vaak de pagina via welke zoekopdracht wordt bezocht. Dit kun je makkelijk doen door je aan te melden bij startpagina-achtige websites en gastenboeken op internet te tekenen.

Heb je ook al gedacht aan gesponsorde links? Dan kom je snel bovenaan de resultaten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 16:33:
Dan gebeurt er vrij weinig, want zoekmachines maken tegenwoordig geen gebruik meer van de meta-tags (op de description na).

Zorg dat de content, title en url goed overeen komen met wat je te bieden hebt en heb vervolgens veel geduld en geluk ;)

Dus ja.. je snijdt je zelf in de vingers. Je kunt nooit een positie garanderen, het enige wat je kan bieden voor een bedrag is je best te doen. Hoe jij zoveel geld op wil vangen met het invullen van een paar tags vind ik ook aardig in de buurt van oplichting komen trouwens.

Voor zoekmachine optimalisaties zijn een hoop dingen mogelijk, maar wat jij noemt valt er niet onder :) Wat hier wel onder valt zijn bijvoorbeeld:

- Zorgen voor een goed zoekmachine geoptimaliseerd design. Dus geen frames, Flash of javascript links.
- Zorgen voor goede content in de vorm van teksten, titles en eventueel verborgen teksten (denk ook aan alt-tags, comments etc).
- Aanmaken van een subdomein layer rond de website om zo ook url's te kunnen optimaliseren en de indexen van die subdomeinen. (Dit moet met subdomeinen omdat hier naar gekeken wordt, niet naar dir-structuur).

Als de klant meer zekerheid wil (zoekmachine is niet altijd de meest efficiente manier om gevonden te worden) kan die het geld misschien beter in bannering stoppen.

[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 21-04-2003 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel onduidelijk zijn geweest in mijn text want ik garandeer niks. Achteraf kijken we naar resultaat en zien we wat het kost. Over de prijs hebben we vandaag gekletst en die zijn 20% omlaag gegaan.

De hele pagina is in flash dus dat heb ik al tegen. Ik lees ook steeds meer dat doorwaypages etc (truukjes van vroeger) absoluut niet meer werken. Dat je per direct als spammer word aangewezen en dus absoluut geen goede positie haalt.

Ik vind het niet echt veel geld. Script ed ben ik ook wel ff mee bezig. Plus 5 verkoopjes extra en je hebt me eruit (op basis van de duurste).

Ik heb ook gelezen dat juist banneren geen goede keuze is. Eerder niet echt publiek wat je wil voor een veels te hoge prijs!

Ik zal het eens proberen en over 8 weken hoor je wat precies is gelukt!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45

pim

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 23:21:
Ik zal het eens proberen en over 8 weken hoor je wat precies is gelukt!
En is het gelukt?

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

vast niet :)

wel een beetje stug hoor om zo'n die resultaten te uppen.. gaat nooit werken, vooral niet bij google. Zo'n sponsored link is goedkoper dan zo'n B-webdeveloper ;)

[ Voor 88% gewijzigd door cappie op 13-08-2003 12:24 ]

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

getty schreef op 21 April 2003 @ 15:10:
Een collega van mij kreeg het een keer in 2 dagen voor elkaar :) Het is een combinatie van gebruikte technieken, analyses, en ervaring.

Voor evt. analyses kun je kijken op bijv. www.vindbarewebsites.nl

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 12:43 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je kunt ook proberen om een link naar jouw site op heel veel pagina's te krijgen. Dat vind google erg leuk schijnbaar. Ik denk echter niet dat je dit binnen 2 weken gaat fixen. Het lijkt me dat er daarvoor teveel concurrentie is.

Verwijderd

zoals djluc vermeld heeft kan je een goede positie krijgen als je op vele plaatsen gelinkt wordt. Dat iemand dat binnen twee weken gefixt heeft is best mogelijk, maar dan heeft hij bijvoorbeeld al een link staan op populaire websites en daarmee stond hij al als inhoud in de zoekmachine.
Eén van mijn sites stond bv hoog genoteerd maar dan als link op een website. Toen ik mijn link gesubmit had stond ik op de 5e plaats NA de andere sites die alleen mijn link bevatten. Dus zelfs de officiële homepage zal niet hoger scoren als die niet veel gelinkt wordt. :)

Eigenlijk is het niet zo moeilijk om je site in méér dan 1000 zoekmachines, directories en linkpagina's te laten plaatsen en ook niet zo moeilijk om een hoge ranking te bekomen. Het eerste duurt ongeveer een uur en het tweede ongev een week, en dan 6 á 8 weken wachten voor het resultaat. ;)

Arnold S.

Verwijderd

Wat veel helpt is de trefwoorden in de URL gebruiken (indien dat kan), zo heb ik een site voor iemand (alleen nog maar geregged, en wat test er op gezet), nog niet aangemeld bij zoeksites, maar als ik op een deel van z'n url zoek staat ie gelijk boven aan (of bijna bovenaan) bij google stond .

Dus dat zou dan worden in dit geval: www.koop-hier-uw-kopieer-papier.nl
(misschien paar namen reggen).

Je bent wel wat duur, want veel werk heb je verder niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 19:56 ]

Verwijderd

Ik denk dat je helemaal niet te duur bent. Als het je lukt om hoog in een zoekmachine te eindigen, is dat goud waard.
Stel dat je voor 10 euro je pagina's in de top 10 krijgt, dan wordt het een moordende concurrentie.

Wat ook kan is natuurlijk deelnemen aan het google ad-word programma, dan betaal je per klik en dan word jouw advertentie alleen getoond als iemand op "papier"of "kopieer papier" zoekt.
Dan kun je wel een top 10 positie garanderen. Wat het kost? Hoe meer hoe beter, want dan wordt er flink geklikt.

Voor de rest gewoon veel aanmelden bij web gidsen en startpagina's etc....

suc6 }:O
Pagina: 1