[RH 8.0/Evolution] Alleen mail van een alias downloaden?

Pagina: 1
Acties:

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb bij chello een mail adres (kijk, daar heb je het al ;))Goedendag, en daar hebben we ook een alias bij gekregen. Nou zou ik evolution zo willen instellen dat hij alleen van dat alias de berichten binnenhaalt.

Het probleem is, dat ze allemaal in dezelfde box terechtkomen. De enige manier om ze te onderschijnen is het "aan" adres. Bij Outlook Express kon ik altijd instellen, dat hij pebaalde berichten niet "van de server moest downloaden" en dat werkte perfect. De overige berichten werden later op een andere pc gedownload.

Bij Evolution ontbreekt die filteroptie, dus als ik nou die pop3-box leeghaal, dan haal ik ook beriochten van het andere mailadres binnen.

Met google zoeken levert weinig op, maar ik zou ik niet weten waar ik naar moet zoeken? :?

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
effe een snelle reactie....
kijk eens naar procmail en fetchmail
misschien kan je daar wat mee

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het is geen oplossing voor Evolution, maar je zou KMail kunnen gebruiken. Daarmee kun je filters instellen voor het downloaden van POP3-mail, zodat alleen mail met een bepaalde TO-waarde wordt gedownload (en eventueel van de server verwijderd). De rest kun je op de server laten staan, voor zover ik zie :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja met Kmail werkt het inderdaad wel. Fetchmail heeft de functie niet voor zover ik het kan zien.. Erg frustrerend, omdat ik meerde mailaccounts heb, en ik had gehoopt die allemaal in 1 programma kwijt te kunnen.. :/

En anders inderdaad gewoon Kmail gebruiken.. (of die maildir in Evolution instellen, maar dat is ook een kromme oplossing :/)

[ Voor 21% gewijzigd door frim op 21-04-2003 19:46 ]