Toon posts:

vraag over een digicam + software + pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om binnen korte tijd een digitale cam te kopen. ik weet alleen nog niet welke: hij moet digital in en uit hebben en verder goed beeld en geluid, doh.

das vraag 1.

vraag 2 is wat is de beste software om videofilms te monteren op de pc? adobe premiere ofzo? graag wat namen

en de laatste (belangrijkste) vraag:

wat voor soort pc heb je nodig om goed een videofilm te monteren? ik heb een athlon 600 met 384 mb geheugen. zal het hiermee lukken? of zal het renderen van een paar animaties in een film uren duren?

graag wat reacties

Verwijderd

Die PC is daar denk ik te langzaam voor, dan mag je echt wel een 2Gh en minstens 512 (liever 1GB) geheugen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
2 hz, lijkt me een tikkeltje overdreven. ik heb vorige week op een apple pc zitten monteren en volgens mij is zo'n imac echt niet zo heel snel.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 14:36
nee en daarom werken alle videobewerkers met een beetje verstand op Mac's

da's vet 1337 man!

[ Voor 17% gewijzigd door RobertJ op 21-04-2003 14:29 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Het kan natuurlijk wel op een tragere PC maar dan duurt het ook langer voor je film bewerkt is.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
wat is langer?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:42

tozzke

aka tozzert

als ik een uur van van DV naar svcd wil converten ben ik NAAST het capturen (van een uur dus) ook nog eens 4 uur bezig met het encoden naar mpg met het systeem in m'n sig dus

ik gebruik Ulead Mediastudio om te capturen en dan TMPGEnc om te converten

Verwijderd

Topicstarter
encoden boeit me niet veel, kan gewoon nachts ofzo. het gaat mij erom hoe snel het bewerken zelf gaat: teksten erbij zetten enzo en overgangen renderen. op die apple deed ie er ongeveer 3 minuten over per overgang.

Verwijderd

Topicstarter
hoe lang duurt het nou?
Pagina: 1