Toon posts:

[2k] rechten aan users geven om te branden

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma Easy CD Creator. Nu kan ik in de admin mode wel branden. Maar wanneer ik als gewone user inlog (dat je niets kunt installeren), geeft hij een error dat hij niets in het register kan wegschrijven. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ALLEEN dat brandprogramma iets in het register kan wegschrijven?

Verwijderd

Had je bij de installatie geen optie voor wie het proggie beschikbaar moet zijn?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En wat heb je zelf over dit probleem al uitgezocht?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 21 april 2003 @ 14:06:
En wat heb je zelf over dit probleem al uitgezocht?
Ik heb bij die accounts gekeken, wat ik daar in kan stellen, kan ik niets vinden.
En gezocht naar iets met Policy. Zoiets heb ik ooit eens over gehoord. Maar kon daar niets over vinden over 1 progje. Alleen over rechten op een netwerk.
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 14:04:
Had je bij de installatie geen optie voor wie het proggie beschikbaar moet zijn?
Neej helaas niet :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 14:12 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[search=rechten branden windows 2000] bijvoorbeeld?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 21 april 2003 @ 14:12:
[search=rechten branden windows 2000] bijvoorbeeld?
[qoute]
Verder kun je proberen om op de CDWriter zelf rechten toe te kennen, of te zien of je het starten van Nero kunt koppelen aan tijdelijk adminrechten. (Je kunt dit aanpassen in de shortcut van een applicatie)

Wellicht kun je een ook nog eigen user aanmaken, en handmatig de rechten, en mogelijkheden toevoegen.
[/quote]
1e werkt niet
2e dan moet je steeds het wachtwoord invullen
3e waar kan ik dat handmatig instellen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk ook eens naar deze post: [rml][ w2k] Low Level hardware access voor users[/rml] - hierin geef de TS aan er wat aan gehad te hebben

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je kunt een individueel programma geen rechten geven binnen Windows. Je moet altijd een gebruiker rechten geven en de programma's die hij/zij draait nemen dan de rechten van de gebruiker over.

Als je weet welke reg keys dat programma wil schrijven kun je misschien alleen de rechten op die keys zo instellen dat alle gebruikers die keys kunnen wijzigen.
Als je ze admin maakt gooi je meteen de hele registry open maar door rechten in de registry in te stellen beperk je hun rechten tot alleen de keys die dat ene programma wil wijzigen.

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 14:30
Ik weet niet of het ook werkt voor easy CD creator, maar voor Nero moet je je local policy wijzigen.
"CD-rom toegang beperken tot lokaal aangemelde gebruikers - Ingeschakeld".

Vraag me niet waarom dit werkt, maar het werkt (alleen onder W2k).

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nero heeft trouwens een tooltje (NeroBurnRights) dat het mogelijk maakt om individuele gebruikers brandrechten op een PC te geven. Je hoeft dan geen admin meer te zijn om te branden.
Misschien werkt dat tooltje ook wel met CD Creator en anders hebben de makers van CD Creator hier misschien wel een oplossing voor. Heb je al op hun site gekeken? Ik zie namelijk nergens dat je zelf ook al een oplossing gezocht hebt.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor nero is er een apart programmatje "burnrights" waar je kunt instellen welke gebruikers mogen branden, en welke niet. wellicht is er ook zoiets voor Easy CD creator

/downtime/ is me net voor

[ Voor 12% gewijzigd door Magic op 21-04-2003 14:34 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Magic schreef op 21 April 2003 @ 14:33:
Voor nero is er een apart programmatje "burnrights" waar je kunt instellen welke gebruikers mogen branden, en welke niet. wellicht is er ook zoiets voor Easy CD creator

/downtime/ is me net voor
Zo een progje kan ik nergens vinden:
http://www.google.nl/sear...F-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N
http://www.google.nl/sear...+creator+windows+2000&lr=

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Verwijderd

Topicstarter
/me zoekt een progje voor easy cd creator en niet nero :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 14:57:
[...]

/me zoekt een progje voor easy cd creator en niet nero :)
het zou logisch zijn dat dit proggie niet alleen voor nero de rechten goedzet, maar ook voor andere fikprogjes,

brandrechten=brandrechten toch :?

mischien proberen?

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1