Toon posts:

[W2k] boot.ini

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister had ik een probleem dat NTLDR weg was....

Deze heb ik inmiddels van de W2k cd gekopieerd, toen gaf hij een probleem met netdetect. Deze file heb ik ook gekopieerd..

Dan zegt hij nu dat boot.ini pleitte is, heb nagekeken maar die is ook echt weg :S

Ik wordt een beetje gestoord, als ik windows erover heen wil gooien zegt ie dat ik alles kwijt raak op c...

dat wil ik beslist niet, hoe los ik dit op? is er iemand die een W2k boot.ini heeft voor mij?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je al geprobeerd te herstellen :? dit is ook een aantal malen gezegt als ik het me goed herinner :?

als jem repaird ben je je huidige instellingen niet kwijt volgens mij :)
probeer het anders even, (backup wel even voor de zekerheid ;) )

kan je hier niet verder gaan :?[rml][ Win2k] NTLDR probs *[/rml]

[ Voor 16% gewijzigd door Maarten op 21-04-2003 13:38 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat heb je aan een boot.ini als je telkens wat anders mist?

start vanaf CD de installatieprocedure nogmaals, kies repair, kies recovery console, en gebruik het commando fixboot maar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via de cd repair gedaan maar dan zegt hij dat hij geen installatie kan vinden....

ook heb ik op C gedaan (console) en fixboot gedaan. Ik heb jammergenoeg ook geen hersteldiskettes

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 13:39:
Ik heb via de cd repair gedaan maar dan zegt hij dat hij geen installatie kan vinden....

ook heb ik op C gedaan (console) en fixboot gedaan. Ik heb jammergenoeg ook geen hersteldiskettes
als je geen disks hebt, heb gewoon peck gok ik, omdat die herstel disks worden specifiek worden gemaakt voor JOU machine. je kan dus geen set lenen van iemand

jammer maar helaas :{

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet mogelijk met een boot.ini?? Ik kan het proberen, weet moet wat voor error er dan volgt :P

HOPELIJK NIETS :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je systeem moet trouwens ook zonder boot.ini kunnen starten, dan zoekt-ie zelf naar \winnt...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Maar niemand die een boot.ini exemplaar heeft? Of is er een site waar ik al die files kan downloaden?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je zou eventueel boot.ini zelf kunnen aanmaken als je de structuur van je HDD kent (kan je ook wel met partitionerings programma's nakijken). In de WOS FAQ staat een link naar microsoft.com met uitleg.

Een bootdiskette met ntldr, ntdetect.com en boot.ini zou genoeg kunnen/moeten zijn om te booten naar de Win2k op de HDD.

Ook kan je even kijken naar bijv. www.labmice.net/troubleshooting/ERD.htm

Maar [rml][ Win2k] NTLDR probs *[/rml] <-- het lijkt me voor de duidelijkheid handig om het bij een topic te houden. Ik gooi die dus wel dicht :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Doe eens fdisk /mbr uitvoeren want het lijkt erop dat je boot sector van je HDD simpelweg leeg is, met de hand bestandjes terug zetten zal dan niet veel opleveren.

Maargoed, speciaal voor jou :*
http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/boot.ini

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie een schatjes :P
Pagina: 1