[Milkshape] Rare Vlakken

Pagina: 1
Acties:

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 19:36
Ik ben nu al enige tijd bezig met milkshape (1.6.6A Gebruik ik nu) gaat wel lekker met models bouwen. maar nu zit ik toch met een probleem wat me erg stoort. ik heb dus een BOX en daar wil de bottom van extruden. dit lukt alleen de "kleur" is anders. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (Face to front, Reverse vertex order, Texture op plakken) maar niets schijnt te helpen. Ik hoop dat iemand hulp kan bieden, omdat de meeste niet met dit programma werken denk ik :).

Het onderste gedeelte ga ik dus extruden
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.bays/a.jpg

En dan is dit het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.bays/b.jpg

Specs van mijn bak Hier!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Dat ziet er uit alsof de kleur wel degelijk hetzelfde is, maar er gesmoothed wordt met een ander vlak. Tenminste, als dit MAX was zou ik dat 100% zeker als reden noemen, hoewel het dan wel gek was dat dat gebeurt na een extrude. In Milkshape lijkt me dat probleem ook mogelijk te zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• msentinelb
hmm Als ik het flatshaded bekijk ziet het er gewoon goed uit, maar dan kan ik me textures niet zien. Echt irritant :) had ik bijna me kast af die ik aan het modelen was heb ik dit weer!. Ik weet dat je met 3dmax nog cooler dingen kan maken ik heb dat programma ook. alleen dat is nog te moeilijk dat leer je niet zomaar in een middagje

Specs van mijn bak Hier!

• Oogst
Als flat shading dit oplost, dan is je probleem inderdaad wat ik al noemde en dat kun je dus gewoon ergens instellen. Misschien onder de naam "surface smooth"? Geen idee eigenlijk in Milkshape.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• msentinelb
er zijn niet zoveel smooth mogenlijkheden. Heb er 2 gevonden Smooth all, Smoothgroup.
Je hebt wel gelijk want het heeft daar mee te maken :P
Smooth all doet nix. Smooth group doet wel wat!. alleen doet precies het tegenovergestelde geeft "de kleur" van het nieuwe blokje aan alle oude....

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

wellicht effe kijken of er iets staat met "crease"? da's iig in carrara de term

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
milkshape is waardeloos met smoothen, gewoon flatshade gebruiken, en een renderprogramma als 3D exploration voor een mooie render. Textures rendert ie trouwens ook erg slecht..

volgens mij kan je er zelfs niks aan instellen aan de smooth, misschien de hoek vanaf wanneer hij full-smooth gebruikt, maar niks anders.

[ Voor 45% gewijzigd door agentorangina op 21-04-2003 21:56 ]

• Oogst
Nou, smoothgroup is ook exact hoe het in MAX heet en je moet dus zorgen dat dat ene vlak in geen enkele smooth group meer zit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• msentinelb
agentorangina schreef op 21 april 2003 @ 21:51:
milkshape is waardeloos met smoothen, gewoon flatshade gebruiken, en een renderprogramma als 3D exploration voor een mooie render. Textures rendert ie trouwens ook erg slecht..

volgens mij kan je er zelfs niks aan instellen aan de smooth, misschien de hoek vanaf wanneer hij full-smooth gebruikt, maar niks anders.
Ja dat heb ik ook gemerkt. Ik zal dat render progje is downloaden.

Specs van mijn bak Hier!

Pagina: 1