* DGTL_Magician wordt een beetje moedeloos.
In het verleden zat IMAP servers opgezet, op Debian en op Mandrake en RedHat. Nooit geen probleem. Nu moet ik het voor een klant opzetten. Verschillende .RPM versies geprobeerd en ook vanaf source gecompiled. Op google gezocht en op GoT. Helemaal niks kunnen vinden.
Wat is nu het probleem?
Als ik probeer in te loggen op Washington IMAP, dan krijg ik altijd een Login Failed. Mijn idee is dat het aan PAM ligt, maar wat precies kan ik mijn vinger niet op leggen. In mijn logfiles:
/var/log/auth.log
/var/log/mail/info.log
Configuratie
/etc/xinetd.d/imap
/etc/pam.d/imap
Het gaat hier om Mandrake 8.2. Ik weet dat het een beginners OS is, maar degenen die ermee moeten werken zijn dan ook beginners.
Kan iemand mij hiermee verder op weg helpen?
In het verleden zat IMAP servers opgezet, op Debian en op Mandrake en RedHat. Nooit geen probleem. Nu moet ik het voor een klant opzetten. Verschillende .RPM versies geprobeerd en ook vanaf source gecompiled. Op google gezocht en op GoT. Helemaal niks kunnen vinden.
Wat is nu het probleem?
Als ik probeer in te loggen op Washington IMAP, dan krijg ik altijd een Login Failed. Mijn idee is dat het aan PAM ligt, maar wat precies kan ik mijn vinger niet op leggen. In mijn logfiles:
/var/log/auth.log
code:
1
2
3
| Apr 21 14:25:15 <hostname> xinetd[8352]: START: imap pid=8359 from=<remote.host.nl> Apr 21 14:25:21 <hostname> imapd[8359]: Login failed user=boerg auth=boerg host=<remote.host.nl> [x.x.x.x] Apr 21 14:25:24 <hostname> imapd[8359]: Login failed user=boerg auth=boerg host=<remote.host.nl> [x.x.x.x] |
/var/log/mail/info.log
code:
1
2
3
| Apr 21 14:25:18 <hostname> imapd[8359]: imap service init from x.x.x.x Apr 21 14:25:24 <hostname> imapd[8359]: AUTHENTICATE LOGIN failure host=<remote.host.nl> [x.x.x.x] Apr 21 14:25:29 <hostname> imapd[8359]: Command stream end of file, while reading line user=boerg host=<remote.host.nl> [x.x.x.x] |
Configuratie
/etc/xinetd.d/imap
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| service imap
{
socket_type = stream
wait = no
user = root
server = /usr/sbin/imapd
log_on_success += DURATION USERID
log_on_failure += USERID
disable = no
} |
/etc/pam.d/imap
code:
1
2
3
| #%PAM-1.0 auth required /lib/security/pam_stack.so service=system-auth account required /lib/security/pam_stack.so service=system-auth |
Het gaat hier om Mandrake 8.2. Ik weet dat het een beginners OS is, maar degenen die ermee moeten werken zijn dan ook beginners.
Kan iemand mij hiermee verder op weg helpen?
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage